Zawieszenie nowych zamówień VPS - 2021.12.21

Kilka czynników spowodowało że zawieszamy możliwość tworzenia nowych zamówień z wszystkich ofert VPS do odwołania.

Co się stało?

Stał się zwiększony popyt na VPS.
Obecnie jest 14 zamówień oczekujących na realizację. Mieliśmy podobną sytuację w przeszłości i takie działanie pomogło opanować sprawę. Dlatego blokujemy możliwość tworzenia zamówień już teraz, tak aby mniejsza kolejka szybciej się “rozładowała”.

Dodatkowo od początku miesiąca mamy nieustanne problemy z węzłem n170 i obecnie jedynym sposobem na jego naprawę jest przeniesienie wszystkich VPSów, tak aby klienci nie musieli borykać się z kolejną przerwą a obsługa OVH mogła w końcu przystąpić do poważnych prac technicznych. To oznacza że potrzebujemy miejsca aby móc przemigrować usługi klientów z wadliwego węzła na coś działającego.

Nadal oczekujemy na realizację jednego z dwóch węzłów zastępczych i w efekcie mamy jeszcze mniej miejsca niż zakładaliśmy :sweat_smile:

Mniej miejsca - mniej możliwości na realizację zamówień. Błędne koło się zamyka, a żeby nie dokładać wszystkim frustracji w już i tak dość stresowym okresie przedświątecznym, podjęliśmy taką a nie inną decyzję.

O zmianach będziemy informować w tym wątku.

12 polubień

Ten temat został automatycznie zamknięty po 7 dniach. Tworzenie nowych odpowiedzi nie jest już możliwe.

Otrzymaliśmy węzeł na który oczekiwaliśmy, w międzyczasie zrealizowały się wszystkie oczekujące zamówienia oraz “uwolniło się” też wystarczająco zasobów. Planowane wznowienie sprzedaży w dniu 10.01.2022 :slight_smile:

10 polubień

Wznowiliśmy działanie formularza zamówień jednak ze sporymi zastrzeżeniami.

Obecna oferta taka jaką teraz widać na stronie będzie dostępna tylko do końca tygodnia (16.01.2022).
Realizacja tych zamówień może też potrwać znacznie dłużej niż zazwyczaj.
Jeśli jesteś klientem który oczekiwał na możliwość zakupu nowego VPS ze standardowej oferty PL czy FR, to jest dobry moment na złożenie zamówienia, potem może już nie być takiej możliwości.

Od 17.01.2022 planujemy pozostawić w formularzu sprzedaży jedynie ofertę Turbo, do odwołania.

Ilość czasu jaki spędzamy na zgłoszeniach bardzo przeszkadza w realizacji naszych przyszłych planów więc podejmujemy dość drastyczne kroki aby dysponować większą ilością czasu na realizację naszego nowego produktu który jest dla nas priorytetem.

10 polubień

Kiedy możemy się spodziewać jakichś informacji odnośnie

Jest to bardziej kwestia tygodni, miesiąca, kwartału czy lat jak w przypadku aimpanelu?

4 polubienia

Nie lepiej zamiast tworzyć kolejkę zamówień to wprowadzić normalny system dostępności i sprzedawać tylko to co jest dostępne od ręki?

To mogłoby się wydawać sensowne, ale było już omawiane na forum. Kwestia tego, czy klienci chcą wypatrywać vps-ów zamiast zapisać się do kolejki oraz oczywiście modelu biznesowego.

W skrócie będzie to właśnie nowa wersja Aimpanel, jednak będzie się znacznie różnić technicznie, zostanie też wydana pod inną nazwą.
Jeśli chodzi o szczegóły to opiszę i pokażę dokładniej jak wszystko będzie w bardziej reprezentacyjnym stanie. Ciężko o konkretne daty ale póki co chciałbym aby pierwsze szczegóły pojawiły się pod koniec 2022 / początek 2023.

Tak jak pisałem wcześniej w tym wątku, ciężko nam pchać nowy projekt przy obecnym obciążeniu więc celowo zmniejszamy ilość nowych VPSów co zmniejszy ilość ticketów.
Nasza najlepsza oferta jakościowo to Turbo a przy okazji generuje najmniej zgłoszeń więc przy niej zostajemy i nie blokujemy jej sprzedaży.

FR to już stary sprzęt, na dodatek w bardziej awaryjnej ofercie OVH - SYS.
Szczerze? W 2022 jest mi już trochę głupio sprzedawać VPSy na takim sprzęcie :flushed:
Moglibyśmy w teorii zamieniać ten sprzęt o generację nowszy ale jest już droższy i wymaga sporo czasu po naszej stronie aby wszystko poprzenosić, przemigrować klientów na nowe oferty itp.
Generalnie nie widzę przyszłości VPS w lvlup.pro używając oferty SYS, nawet jeśli złożymy nową rozsądną ofertę to będziemy musieli podnieść ceny oraz poświęcić sporo czasu na upgrade.
To jeszcze bardziej opóźnia nasze plany aby być bardziej firmą software’ową niż dostawcą VPS.
Z tego względu raczej nie wznowimy sprzedaży FR a bardziej w drugą stronę - zaczniemy łagodnie wycofywać tą ofertę.

Standardowy UpRyze to nadal zasoby współdzielone, wymaga to pracy przy utrzymywaniu nadużycia zasobów na niskim poziomie - przeglądanie dużego zużycia CPU i nakładanie tymczasowych limitów. Pracowaliśmy nad automatycznym systemem który mógłby to robić za nas ale wymaga to więcej czasu niż możemy na to przeznaczyć.
Szybko napisany system tego typu który nakładałby limity CPU na osoby nadużywające zasobów łatwo mógłby zaszkodzić naszym uczciwym klientom a tego bardzo nie chcemy.
Turbo nie wymaga takiego systemu bo zasoby CPU nie są współdzielone czyli z samego założenia daje nam tu już usługę wyższej jakości bez potrzeby pisania tego systemu anti-abuse, na dodatek mniej ticketów więc zarówno klienci jak i obsługa mają mniej szarpanych nerwów.

Pierwotnie mieliśmy taki system ale się nie sprawdził.
Generalnie nie ma tutaj metody która zadowoli każdego, brak jest złotego środka.

Obecny system pozwala przykładowo łatwiej skorzystać z promocji które są ograniczone czasowo oraz lepiej radzi sobie z dostawianiem większej ilości serwerów dedykowanych bo łatwiej zaplanować ile ich potrzeba patrząc po kolejce, przydało się to już w przeszłości.
Ma chyba najmniej wad patrząc na poprzednie lata więc przy nim zostajemy z tym, że w wyjątkowych przypadkach ręcznie zawieszamy sprzedaż tak jak widać w tym wątku.

Tak, klienci sami piszą tickety o rezerwację i dopisanie ich do kolejki.
Było to też widoczne podczas zawieszenia zamówień.
To też potwierdza, że obecny system kolejkowania zamówień jest ok.

5 polubień

Zakładam, że wiele ticketów jest też odnośnie przelewania wPLN na konto drugiej osoby. Czy nie łatwiej byłoby to zautomatyzować? Ktoś już kiedyś pisał, że niby jest już backend zrobiony, ale nikt nie ma czasu wdrożyć tego w panel, a szkoda bo kasa mogłaby być przelewana w trybie natychmiastowym :slight_smile:

10 polubień

Tickety tego typu są szybkie i bezproblemowe a pozwalają nam mieć oko na ewentualne nadużycia.
(Pół)automatyzacja tego nie jest jakimś priorytetem gdyż nie zyskamy na tym zbyt wiele choć mamy to w planach.
Utrzymanie VPSów w obecnej skali i obsługa zgłoszeń na ten temat już niestety nie jest tak bezproblemowa jak przekazywanie środków.

1 polubienie

Zgodnie z tą wcześniejszą zapowiedzią, obecnie w formularzu zamówień są dostępne tylko pakiety Turbo.

Powiązana łatka panelu klienta:

Nie planujemy obecnie wznawiać sprzedaży standardowej oferty PL oraz FR poza ewentualnymi sporymi nadwyżkami zasobów pomiędzy wycofywaniem węzłów z tych ofert.
Obecnie widget w Grafana pokazujący dostępność pakietów nie działa jeszcze poprawnie, postaramy się to naprawić w tym tygodniu. Postaramy się też dostosować informację o kolejce Turbo a także dokończyć pełną automatyzację realizacji zamówień Turbo.

No coż, dzięki za informację