Zawieszenie nowych zamówień VPS - 2021.02.11

Ze względu na rosnącą kolejkę zamówień zawieszamy możliwość tworzenia nowych zamówień na wszystkie nasze oferty VPS.

Wszystkich zainteresowanych złożeniem zamówienia na nowy VPS, prosimy o około kilka dni cierpliwości. Zamówienia powinny zostać ponownie włączone do końca lutego.

Dotychczas złożone zamówienia w kolejce są realizowane na bieżąco gdy tylko zasoby są dostępne.
W momencie gdy wypuściliśmy łatkę panelu blokującą nowe zamówienia, liczba czekających zamówień wynosiła 16 dla UpRyze (PL) i 12 FR.
O zmianach sytuacji będziemy informować w tym wątku.

Decyzja została podjęta na podstawie pojawiających się opinii w naszej społeczności, np.

https://forum.lvlup.pro/t/pytanie-o-dostepnosc-serwera-vps/17876/12?u=systemz

Powiązany update panelu:

16 polubień

Gratuluję, w końcu ktoś się odważył, jak najbardziej na plusik.

Nadal byłbym za tym, aby wprowadzić to “z automatu” jeśli kolejka robi się zbyt długa, bez interwencji obsługi - to taki future-proof pomysł.

10 polubień

Moim zdaniem blokowanie kolejki zamówień nie jest wcale dobrym rozwiązaniem, zmusza to użytkownika do ciągłego sprawdzania strony i/lub forum.

Załóżmy hipotetycznie, że chcę zamówić dzisiaj serwer - niestety tworzenie nowych zamówień jest wyłączone.
Przeskakujemy kilka dni później np. 15 luty - o godzinie 10 zostaje włączone składanie nowych zamówień, ja wstaję o 14 w tym czasie 10 osób złożyło zamówienie, zamiast teraz 1 w kolejce jestem 11.

O wiele lepszym rozwiązaniem było by dodanie zaproponowanej już w innym wątku widocznej belki z informacją, iż zamówienia są kolejkowane i dodanie linka do grafana z przewidywaną datą dotarcia nowych vps’ów.

Chciałbym tylko przypomnieć, iż na stronie głównej jako plus LvlUp’a jest wymienione “Duża transparetność, publiczne metryki do wglądu” więc może warto umieścić je w widocznym miejscu, zamiast zasłaniać się w każdym wątku regulaminem, z którym każdy powinien się zapoznać, natomiast w praktyce wiemy jak z tym jest.

Niech rzuci kamieniem ten który przeczytał każdy regulamin kupionej usługi/sprzętu.

9 polubień

Rzuciłbym gdybym miał kamień w domu.

Ja uważam że powinien być po prostu status dostępności. Jest VPS - zielony status. Nie ma - czerwony i notatka że dostawa za XX, ale możesz zamówić teraz i dołączyć do kolejki by dostać szybciej. Byłoby to najlepsze rozwiązanie, bez dodatkowego włażenia na grafanę.

5 polubień

Dyskutować o kolejce można dniami i nocami. Gorzej, że ktoś musi już wpłacić pieniądze na portfel, i potem kasa w limbie i ani nie może jej wykorzystać gdzie indziej, ani cofnąć se na kartę.

Więc reasumując - musi wpłacić pieniądze na portfel, kasa zostaje mu zabrana, usługe dostanie 2 tygodnie pózniej. W tym czasie musi kupić maszyne jeszcze gdzie indziej, a kasę stracił. Nawet jeśli cofnie zamówienie poprzez kontakt z obsługą (która może odpisze w 48 godzin), to potem musi ten hajs sprzedać na rynku, po kursie 0.60 i stracić 40% tego co wpłacił. Superancko.

(Nie wnikam wogóle że większość ludzi nie chce się męczyć z tym procesem czekania na odpowiedz więc pewnie wogóle da se spokój i image firmy troche popsuty i niesmak pozostanie)

Prawda jest taka, że skoro kasa jest brana, to usługa powinna być odrazu. Skoro jej nie ma, to sprzedaż nie powinna mieć miejsca.

1 polubienie

Prawda według kogo?
Dlaczego obowiązkowo od razu?
Na jakiej podstawie sprzedaż nie powinna mieć miejsca?

Nie słyszałeś nigdy o usługach i przedmiotach wykonywanych na zamówienie?
Jeśli chcesz np. ładny mebel to nie możesz oczekiwać, że ktoś wykona go w ciemno bez wpłaty i to od razu. Potrzebne są środki na materiał no i robociznę też. Z pewnością znalazłby się też jeszcze lepszy przykład obrazujący tą sytuację.

3 polubienia

Skoro prowadzimy w ten sposób dyskusję, to odpowiem krótko.

To dajcie opcje anulowania zamówienia bez kontaktu z obsługą gdzie kasa wracałaby do portfela, i wtedy ewentualnie opcję wypłaty kasy z portfela (oczywiście dopóty usługa nie jest wykonana/dostarczona).

Widzę taktycznie zostały ominięte inne części mojej wypowiedzi, gdzie obrazowałem sytuację z perspektywy klienta. Spoko.

Pozatym takie łapanie za słówka i tworzenie durnych scenariuszy które nijak mają się do sytuacji jest bardzo poniżej pasa. Albo maszyny są, albo ich nie ma - sprawa wygląda dość prosto, nie robimy tu serwera od podstaw i nie idziemy do kopalni kopać materiałów pod niego. Jeśli tak nisko mam sięgać to się przestanę wypowiadać, bo możemy się nie zgadzać ale nie musimy w ten sposób debatować :slight_smile:

Podążając tropem podanego przykładu, nie dałbyś zaliczki komuś w kogo wątpisz czy jest w stanie spełnić Twoje wymagania.

5 polubień

Nie jest to korzystna opcja ani dla nas ani dla klientów którzy już czekają w kolejce.
Paradoksalnie mniej zamówień może spowodować wydłużenie ich realizacji, dużo zależy od konkretnej sytuacji. Nie jestem w stanie opisać wam wszystkich case’ów które dotychczas napotkaliśmy.
Obecny system jest wypracowanym kompromisem i jest jak dla mnie zazwyczaj optymalny dla obu stron.

Przykładowo jeśli w grafanie jest całkowicie czerwono, nie oznacza to że np. zamówienie nie będzie zrealizowane np. jeszcze dziś. Poniekąd w niektórych okolicznościach grafana może podawać niedoskonałe dane.

Osobie której zależy “na zaraz”, może skorzystać z naszej grafany i nie dokonać zakupu, tak samo jak mogą jej nie odpowiadać warunki z regulaminu i nie musi składać zamówienia.
Nie jest to ultimate rozwiązanie wygody i szybkości klientów, mam tą świadomość ale zapewnia nam większą swobodę działania której potrzebujemy ze względu na mały rozmiar naszej firmy względem konkurencyjnych.

Rozumiem co macie na myśli i dlaczego ale niestety nie zawsze mogę wprowadzić wasz feedback w życie ze względu na ograniczenia czysto biznesowe :frowning:

Warunki na jakich będzie wykonana usługa przedstawiamy zarówno my w formie regulaminu czy to stolarz słownie/papierowo przed zleceniem.
Nie rozumiem do czego zmierzasz tym stwierdzeniem.
Nie zmuszamy naszych klientów do zakupu środków czy VPSów, wszystko jest opisane i można się z tym zapoznać zanim trafi do nas chociażby grosz, cały proces jest dobrowolny.

Zauważ, że nie usuwamy na forum nawet kłopotliwych dla nas komentarzy czy to linków do konkurencyjnych ofert więc jak dla mnie możemy przyjąć, że dajemy klientom możliwość zapoznania się ze szczerymi opiniami innych klientów. Niewiele firm może się tym pochwalić.
Dla porównania, znam sytuację gdzie jedna z firm kupiła forum z niepochlebnymi komentarzami na jej temat aby je tam móc usuwać.

Najpierw przedstawiasz szczerą opinię z perspektywy klienta a potem kończysz posta takim stwierdzeniem które zacząłem analizować prawnie bo brzmiało jakby absolutnie i niepodważalnie.
Z tego powodu zacząłem zadawać pytania na które ostatecznie odpowiedziałeś tylko oburzeniem.
Podałem prosty przykład ze stolarzem który obrazuje sytuacje i wydaje się być prawdą lub jej bliski.
Proste analogie z mojego doświadczenia potrafią zazwyczaj szybko wytłumaczyć dość skomplikowane sprawy więc z tego korzystam.
Napisałeś z perspektywy klienta, ja opisałem to z perspektywy lvlup.pro, opis z obu stron wydaje się tym co chyba potrzebuje każda dyskusja tego typu.

Nie wiem co masz na myśli przez maszyny, jeśli serwery dedykowane to tak naprawdę nie musisz się o to martwić, jest to nasza odpowiedzialność, nie klientów.

Hmm, najwidoczniej trafiłem w punkt i nie jest Ci z tym wygodnie i mówisz o kopaniu materiałów (?).
Jeśli nie chcesz się już wypowiadać to może po prostu uznałeś, że przegrałeś w argumentach. Nie mam z tym problemu. Tak czy inaczej dziękuję że mogłem się zapoznać z Twoją opinią :+1:

Miałem napisaną ładną ścianę tekstu, ale jakoś mi się nie chce, bo nie chce się zaniżać do Twojego poziomu (jest ona dostępna w historii mojego posta w razie w).

Macie racje, dobre rozwiązanie, gratuluję i oby do przodu. Nie patrzcie na wszystkich niezadowolonych klientów.

Dziękuję za dyskusję, dobranoc.

On nie przegrał w argumentach. Po prostu Pan szanowny Panie te i inne argumenty cały czas odrzuca i wciska wszędzie swoje mądrości, flagując nam wpisy, więc nie dziwię się, że ma dość kopania się z koniem. Ja również nie mam zamiaru odpowiadać na Pańskie “argumenty” bo są wzięte kompletnie z (nie wiadomo skąd) co dobitnie pokazałem ja, DoreK czy inni pod postem o przewadze vps’a nad dedykiem. A argument mówiący, że niepodawanie czasu oczekiwania na vps’a to złoty środek? No prośba, na to nawet nie próbuję odpowiadać bo to dobitnie pokazuje Pański tok myślenia.
Sam wolę zająć się faktyczną pomocą innym na forum i ewentualnym odradzaniem korzystania z waszych usług, co oczywiście podeprę argumentami i dowodami (nie zniżam się do waszego poziomu i nie przedstawiam rzeczywistości innej niż jest byle zdobyć klienta), nowym klientom, niż kopać się z kimś kto z braku argumentów usprawiedliwiających jego działanie, flaguje mi wpisy

edit. Zaraz i tak oflagujecie mi wpis za rzekomy offtopic. Bardzo wygodne, przyznam

6 polubień

Czy jest jakieś planowane ETA wznowienia zamowien/dostawienia nowej maszyny?

System zamówień powinien zostać odmrożony w lutym.
Trudno powiedzieć obecnie czy będzie to koniec przyszłego tygodnia czy trochę później.
Chcemy odwiesić sprzedaż jak najszybciej.

Popieram to, że wycofałeś poprzednią wersję gdyż jeszcze bardziej wyszłaby na jaw Twoja przegrana w dyskusji którą samą podjąłeś. Dobry wybór.
Ta ściana tekstu totalnie pomija fakt, że zacytowałem jedynie jeden fragment Twojej pierwotnej wypowiedzi i zadałem do niego pytania na które nie byłeś w stanie rozsądnie wyjaśnić mi swojego punktu widzenia.
Mogłeś po prostu nie odpisywać, wyjaśnić bardziej czy po prostu przyznać mi rację ale wołałeś zastosować oburzenie. Mnie to osobiście rozczarowało bo zapowiadała się dobra dyskusja gdzie nauczyłbym się czegoś nowego.

Zauważ, że nie negowałem reszty Twojej pierwotnej wypowiedzi.
Potwierdzić też jej nie potwierdziłem.
Zostawiłem ją jako Twoja opinia do której masz prawo.
W tamtej wersji zarzucałeś mi, że nie daję Ci jej wyrazić. Tu w sumie masz dowód na to, że jest wręcz przeciwnie.

Trzymając się Twojego słowa, że zakończyłeś dyskusję pozostaje mi tylko założyć ciemne okulary i oddalić się w kierunku zachodzącego słońca :sunglasses:

Również dziękuję za dyskusję i pozdrawiam.

Wyrażasz swoją opinię. Również mam do niej prawo i z tego korzystam.
Jest to równa sytuacja i z jakiegoś powodu najwidoczniej masz z tym problem.

Dokładnie o to nam chodzi, grafana jest obecnie ukryta na samym dole strony, pod zakładką status - status mi osobiście kojarzy się z statusem infrastruktury (cz. czy nie ma problemów technicznych).

Belka z informacją o statusie w kolejce pojawia się po złożeniu zamówienia, LvLUP miał być otwartą firmą która niczego nie chowa w regulaminie, nie zmusza klienta do czytania i szukania informacji napisanych drobnym druczkiem.

@SystemZ jak spora część osób z tego community zacząłem korzystać z usług LvLUP’a jeszcze za czasów gdy w ofercie był hosting minecraft, www i ts3, wówczas wypracowałeś pozycję hostingu renomą, czy to na MPC czy innym forum poświęconym minecraftowi lub innym grą LvLUP zawsze pojawiał się jako propozycja hostingu który był przyjazny użytkownikowi, a przy tym oferował znakomity stosunek ceny do jakości.

Czy naprawdę warto to zmieniać i iść w stronę konkurencji zasłaniając się regulaminem?
Firma musi zarabiać to jasne, ale czy informacja o tym, że VPS’y są w trakcie uzupełniania odstraszy masę klientów, czy niezadowoleni klienci którzy zaczną wypisywać na naszym jak i innych forach o tym, że nie dostali VPS’a od razu, z informacją dopiero po zakupie?

Pamiętajmy, że najgłośniej krzyczą osoby niezadowolone.

4 polubienia

Jak widać - nie jest.

Osoba której zależy “na zaraz” widząc że VPS’a da się zamówić i przy tym nie wyskakuje żadna informacja w postaci braku niedostępności po prostu złoży zamówienie. Nie będzie się domyślać że pod stroną “Statystyki” schowaną w stopce będą informacje o dostępności.

Słyszymy to cały czas. Ograniczenia czysto biznesowe polegają na ukrywaniu przed klientami niektórych faktów przez co mamy sytuacje takie jak ta i wiele innych wcześniej opisywanych na tym forum.

Nie, po prostu wypowiadanie się na tym forum zawsze kończy się tym samym - zerowymi skutkami i wieloma godzinami zmarnowanego czasu próbując w końcu dotrzeć do Ciebie jak nieprawidłowo zarządzasz hostingiem z perspektywy klientów. Szczerze to Ci zazdroszczę takiej społeczności która po wielu strzałach w mordę dalej się angażuje.

Dobrze wiedzieć że obsługa forum ma wgląd do niewysłanych ostatecznie treści na forum.
Nic tylko pogratulować. Chyba zacznę posty tworzyć w notatniku.

Nie pod zakładką status lecz pod zakładką Statystyki. Jest jednak różnica.

3 polubienia

Mój błąd, zagapiłem się na adres strony, co nie zmienia faktu, iż przynajmniej w moim odczuciu nie sugeruje tego, że tam powinniśmy szukać informacji o dostępności.

Adres strony to “stats” a nie “status” :stuck_out_tongue:

O to to. W pełni się zgadzam.

Zaznaczę jedną istotną kwestię która się powtarza.
Jeśli chodzi o kwestie informacji dotyczącej dostępności w formularzu zamówień to obecna implementacja jest zgodna z naszym zamysłem.
Nie ma obecnie planów aby ją zmieniać. Jeśli plany się zmienią to podzielimy się tym na forum.
Wyjaśniałem sytuację w poście wyżej:

Możecie zostawić swoje opinie w tej kwestii, weźmiemy je pod uwagę w przyszłości gdy będziemy zmieniać formularz zamówień. Chcę zaznaczyć jednak, że wzięcie pod uwagę nie zawsze równa się temu, że zrobimy w 100% tak jak opisujecie, w poście wcześniej starałem się to opisać dość szczegółowo.

Przyjazna firma nie oznacza, że użytkownik może zignorować regulamin.
Mamy obowiązki wynikające z zawartej umowy, nasi klienci również.

Słowa których użyłeś dość łatwo obalić np. “zawsze kończy się tym samym”.
Wystarczy, że jeden post z kilkuletniej historii forum pokaże, że uwzględniliśmy feedback np. z kategorii #ulepsz-lvlup-pro.

Forum służy min do wyrażania opinii przez klientów. Nie do bezpośredniego sterowania firmą.
Warto zostawić swoją opinię abyśmy mogli się z nią zapoznać i uwzględnić przy dokonywaniu decyzji.
To, że zapoznamy się z daną opinią nie znaczy automatycznie, że musimy ją zaakceptować. Nie jest w tym momencie ważne ile emocji przelejesz na post.
Niestety prowadzenie biznesu nie daje aż takiej dowolności jaką kreujesz, jeśli jednak chciałbyś spróbować oraz chciałbyś aby dosłownie każda Twoja opinia została brana pod uwagę to zachęcam do utworzenia własnej firmy. To początkowo daje bardzo duże możliwości jednak muszę też ostrzec, że potem rynek je weryfikuje i faktyczny wybór się ogranicza.

Niezupełnie. Należy wyróżnić dwie osobne funkcje forum: historia postów z której korzystamy i draft posta na który nie patrzymy jako administracja.

Forum zapisuje widoczną dla każdego użytkownika forum historię edycji czyli na dobrą sprawę każdą wersję widoczna po wciśnięciu przycisku “Utwórz/Opublikuj/Odpowiedz” itd.
Daje to możliwość sprawdzenia poprzednich wersji postów i zweryfikowania tego co autor pisał w przeszłości w tym samym poście przed edycją.

Możliwe, że da się uzyskać więcej informacji z forum np. funkcji autodraft (widoczna jako :heavy_check_mark: w prawym dolnym rogu okienka w którym piszesz posta) ale z tego co wiem to jest usuwane od razu po publikacji. Nie mieliśmy okazji i potrzeby tego sprawdzać.
Ta funkcja została ona dodana przez autorów Discourse aby nie utracić treści postów np. w wyniku restartu przeglądarki czy komputera podczas pisania długich postów. Jest to odpowiednik funkcji np. z pakietu Office który dba o to aby użytkownik nie utracił danych.

Treści możesz tworzyć w programie jakim chcesz.
Jeśli odpowiada Ci taki mało rozbudowany edytor tekstu, dostępny w sumie tylko na Windows, to oczywiście Twój wybór.
Tworząc treści bezpośrednio na forum, możesz skorzystać z podglądu posta na żywo oraz korekcji błędów przez przeglądarkę i to na dowolnym systemie gdzie jest przeglądarka typu Firefox czy Chrome.
Ja osobiście mogę polecić te drugie rozwiązanie, wydaje się bardziej produktywne.

1 polubienie

No i robi się dyskusja jak w temacie z cr^^tlista, osoba jest o coś oskarżana, ta usiłuje nieudolnie odeprzeć oskarżenia i tak w kółko. Prawdą jest, że wiele razy sam mocno się rozczarowałem na systemie kolejkowania, gdy okazało się, że musiałem czekać parę dni na swoje zamówienie nie wspominając już o jakości usług, które w ostatnich czasach nie grzeszą wydajnością, jaką cieszyły się parę lat temu. Parę razy udało mi się uzyskać serwer w krótszym czasie za co jestem BARDZO wdzięczny Panu @SystemZ. Początkowo byłem zachwycony usługami, jakie oferuje lvlup (albo oferowało?), ale z czasem wiele się zmieniło… Podsumowujac uważam, że podejście do zarządzania firmą w dość sporym wyewoluowało, ale niestety do tyłu: na serwery trzeba długo czekać, jak już otrzymam dane do swojego dniami wyczekiwanego serwera, wszystko poprawnie skonfiguruję, zoptymalizuję to dowiaduję się, że w godzinach szczytu mam ekstremalne ścinki, ponieważ firma sprzedaje więcej niż faktycznie posiada przez co zmuszany jestem do kolejnego zakupu – tym razem UpRyze Turbo z gwarantowanymi zasobami CPU. Ludzie zaczynają zauważać, że coś jest nie tak. Bez zmiany podejścia do klienta firma długo nie utrzyma swojego prestiżu, którym swego czasu firma ta się wyróżniała na tle innych firm. Pozdrawiam.

9 polubień

Z tego co widać w Grafanie, dostępność UpRyze wróciła, a w kolejce jest jeszcze tylko jeden serwer z oferty FR. Jest szansa na wcześniejsze wznowienie zamówień niż “koniec tego tygodnia”?

1 polubienie

Obecnie najbardziej prawdopodobnym terminem odwieszenia zamówień jest piątek, 19 lutego.

7 polubień