Wstrzymanie opcji zwiększenia pakietu

Wstrzymujemy do odwołania możliwość zwiększenia pakietu usługi.
Powodem jest większa niż zazwyczaj ilość zamówień.

Dłuższe wyjaśnienie obecnej sytuacji

Ale jak to, dlaczego, potrzebuję zasobów na wczoraj

Pandemia wirusa SARS-CoV-2 oraz zwiększająca się liczba zachorowań na COVID-19 spowodowała istną eksplozję zamówień. W momencie gdy to piszę mamy (po raz kolejny) dość długą listę zamówień oczekujących na realizację. Jeśli ktoś jest ciekawy jak wygląda obecnie kolejka to może zerknąć sobie tutaj: https://stats.lvlup.pro/

No dobra elo, co mnie stojące zamówienia, RAMu chcę więcej

Niezrealizowane zamówienia mają najwyższy priorytet w całym łańcuchu. Skoro brakuje zasobów na ich realizację, pozostałe sprawy (zwiększanie pakietów, migracje między węzłami) muszą poczekać na swoją kolej. Do tej pory mieliśmy już kilka dni podczas których wstrzymaliśmy się ze zwiększaniem pakietów na rzecz klientów którzy oczekiwali na swoją usługę. Kolejka opróżniła się do zera, wszyscy otrzymali upragnionego VPSa. Część klientów oczekujących w zgłoszeniach na powiększenie pakietu ich usługi również doczekała się większych zasobów.

Niestety zamówienia znów się “przytkały” a nasza prognoza na najbliższe dni nie jest najlepsza.

No to dostawcie dedyków, ale mi problem

Węzły na których realizują się VPS KVM PL nie są już oficjalnie dostępne w ofercie OVH. VPS KVM FR realizują się na węzłach GAME-3 z SYS, których dostępność jest zerowa już od dłuższego czasu. Nawet gdybyśmy chcieli dołożyć więcej zasobów to niestety nie mamy jak :frowning:

6lajków

Wspaniały moment na wprowadzenie usługi pomniejszania pakietów :stuck_out_tongue_winking_eye:

20lajków

Przepraszam @Aylin, co Ty [cenzura]? Serio myślisz, że po lekturze tej Waszej Grafany (ad. link który podałaś) ktoś “łyknie” co piszesz?

Twierdzisz, że stacjonujecie się na OVH? A jednocześnie wplatasz coś o SYS? OVH jest właścicielem SYS i SYS działa na cloudzie OVH to prawda; aczkolwiek to że są to osobne węzły jest już nieprawdziwa. Chyba, że Ty mylisz klastry z węzłami. Zależność jest taka: w jednym klastrze może być kilka węzłów; natomiast węzeł może należeć do jednego klastra (wyjątkiem są tzw węzły typu multi-shared; ale to już trochę bardziej skomplikowane i rzadko stosowane).

Idąc dalej: skoro kolejka zamówień się przytkała, a prawdą jest to że serwuje Was OVH to … sory kobieto, ale w takiej sytuacji wystarczy 1 telefon i sprawa rozwiązana.

I nie zasłaniaj się pandemią, bo to trochę żenujące zachowanie.

Węzłem w lvlup.pro nazywamy serwer dedykowany.
Nie widzę błędnej informacji technicznej w pierwszym poście, wszystko się zgadza.

Dosłownie sprawdziliśmy Twoją teorię ale 1 telefon nie wystarczył.
Ticket też nie, po prostu zniknął z panelu klienta SYS, nie uzyskaliśmy odpowiedzi na niego przez chyba ponad tydzień (musiałbym sprawdzić dokładniej).
Czyli teoria brzmi fajnie, praktyka to jednak co innego.

OVH posiada SYS ale SYS jest wydzieloną częścią OVH.
Jak się spodziewałem i potwierdziłem ostatnio mailowo w rozmowie z jednym z kierowników w OVH, SYS ma obcięty support i zamówienie czegoś jeśli nie jest na stronie nie jest tak łatwe jak mogłoby się wydawać.
Zwłaszcza że przy braku dostępności nie da się zamówić tam usługi i czekać w kolejce.

Dopiero pokrętnymi drogami znaleźliśmy bezpośredni kontakt do jednej z osób na supporcie i wtedy udało się zamówić serwery które dotarły wczoraj, szczegóły w tym wątku, powinien on też tłumaczyć przynajmniej część spraw które poruszasz więc warto zerknąć jeszcze raz:

Uproszczona linia czasu:
15:37 otrzymaliśmy serwery
16:51 serwery są skonfigurowane
18:03 ruszyła kolejka zamówień po weryfikacjach sprzętu z naszej strony.
19:37 wszystkie zamówienia które mogły zostać zrealizowane, zostały zrealizowane.

Od momentu otrzymania serwerów do wypełnienia ich minęło dokładnie 4h wliczając w to prace programistyczne nad dwoma panelami klienta w różnych technologiach.
W międzyczasie mieliśmy jeszcze atak na nasze forum który został opanowany.
Czy uważasz że to zły wynik?

Ja osobiście sądzę że jak na firmę składającą się z 3 osób z czego 2 pracujących supporcie to świetny wynik dzięki wcześniejszemu przygotowaniu się wysoką automatyzacją :slight_smile:

Może nie lubisz z jakiegoś powodu grafany ale można tam łatwo zauważyć że pandemia dodała nam sporo rzeczy do zrobienia. Więcej pracy przy małej ilości pracowników ma negatywne efekty które staramy się opanować.

Moim zdaniem osobny wątek tłumaczący powody naszych decyzji które musieliśmy podjąć ze względu na pandemię są odwrotne do żenującego. Zauważ że inne znane firmy informują o zmianach w swoich firmach (z powodu pandemii) dedykowanym mailingiem. To fakt, mogliśmy też go rozesłać, może z nadmiaru roboty już o tym zapomniałem :frowning:

Jeśli odczytanie danych sprawia Ci trudność lub ogólnie z widżety w grafanie są Twoim zdaniem nieczytelne to zapraszam Cię do tej kategorii forum którą przewidzieliśmy na opinie #ulepsz-lvlup-pro .

Możesz tam napisać co twoim zdaniem jest nie tak i postaramy się to poprawić, z góry serdeczenie dziękuję za nadesłane pomysły :smiley:

12lajków

Jeżeli tak, to w takim razie Wasza teoria (przedstawiona przez @Aylin w pierwszym poście) nabiera sensu.

My jako firma o statusie GRP (Golden Reseller Partner), większość zapotrzebowań załatwiamy właśnie na 1 telefon. Jak mają firmy bez GRP tego nie wiem.

skądże… naprawdę bardzo ładnie :slight_smile: z ciekawości : jakiej przepustowości był to atak? Bo rozumiem że mówimy o DDoS-ie?

Ja grafany nie lubię nie z jakiegoś tam ( = bliżej nieokreślonego ) powodu, tylko z bardzo konkretnych powodów. Ale o tym może kiedy indziej…

Nie chodzi o nieczytelność Waszej dashboard (ta jest akurat bardzo przejrzysta); chodzi o sam fakt konstrukcji (projektu) widgetu.

A dziękuję za zaproszenie; nie omieszkam skorzystać, ale to nie dzisiaj. Dobranoc :slight_smile:

1lajk

Czy wstrzymanie jest dalej aktualne?

Dzięki za przypomnienie. Opcja powiększenia pakietu jak najbardziej powraca :slight_smile:

1lajk