Wesprę/zasponsoruję twój serwer Minecraft

Cześć,
puszkuję ludzi z pomysłem na serwer, którzy są już w trakcie realizacji swojego projektu albo mają pomysł a blokują ich kwestie finansowe.

Pracuję aktualnie nad projektem MinecraftPlus (o którym wspominałem tutaj Projekt MinecraftPlus - Minecraft skrojony pod survival i RPG) - kompleksowym projektem modyfikującym oryginalną grę o własne nowości i zmiany. Więcej na ten temat na stronie http://minecraftplus.org

Oferta dotyczy współpracy polegającej na wykorzystaniu potencjału projektu MinecraftPlus i rozpropagowaniu tego rozwiązania wśród graczy.

Warunkami współpracy jest:

  • budowanie serwera w oparciu o silnik MinecraftPlus (CraftbukkitPlus*)
  • wykorzystywanie pełni potencjału MinecraftPlus**
  • utrzymanie rozgrywki na serwerze w warunkach typowych dla survivalu i RPG***
  • odpowiednie promowanie i informowanie o rozwoju serwera****
  • utrzymanie projektu na godnym poziomie, nieprzynoszącym wstydu
  • zaangażowanie

Korzyściami z współpracy będą:

  • zapewnione zaplecze finansowe na prowadzenie serwera
  • wsparcie techniczne w przypadku krytycznych błędów
  • pełna autonomia co do zarządzania serwerem*****
  • udział w pionierskim projekcie
  • promowanie serwera przez projekt MinecraftPlus******

Wymagania konieczne do nawiązania współpracy:

  • odpowiedni doświadczenie i umiejętności szefa projektu*******
  • poważny i przemyślany projekt
  • determinacja, kreatywność i długofalowy plan na serwer
  • otwarty umysł :smiley:

W celu skontaktowania się ze mną, najlepiej udać się na serwer Discord projektu - link dostępny na stronie projektu.

* Jest to MinecraftPlus z zintegrowanym CraftBukkit pozwalający uruchamiać pluginy na serwerze oparte o Bukkit API (BukkitPlus)
** Oznacza to wykorzystywanie wszystkich zmian i nowości jakie projekt oferuje. Niedopuszczalne jest “blokowanie” jakichkolwiek przedmiotów, bloków, stworzeń czy mechanik dodanych w MinecraftPlus.
*** Z uwagi na to, że projekt jest skierowany głównie na wzbogacenie rozgrywki w trybie survival poprzez nowe elementy rozgrywki i zasady przetrwania a także, ma na celu dodać mechanizmy wzbogacające RPG takie jak questy i interakcje z NPC/graczami.
**** Dotyczy to wszelkiego typu reklam, ogłoszeń, postów na forach (fanpage na Facebook, kanał na YouTube, serwer Discord itp.). mających na celu zwiększyć popularność serwera a tym samym projektu MinecraftPlus.

****** Projekt MinecraftPlus i jego zespół w żaden sposób nie będą wywierać presji co do kształtu i funkcjonowania serwera - oczywiście poza warunkami współpracy.
****** Serwer objęty współpracą ma pełnić rolę oficjalnego serwera partnerskiego projektu MinecraftPlus

******* Poszukiwane są osoby ambitne, pracowite i chętne do nauki - nikt nie musi być alfą i omegą.

1 polubienie

trochę się boję w takim razie :d

A tak na serio

Aktualnie wobec silnika z tego co widzę jest więcej planów/pomysłów niż pewników, brak konkretnych ram czasowych również w tym nie pomaga. Strona nawet nie ma https.

Ładnie wygląda na papierze, a czy się uda? Czy nie za wcześnie na tak szerokie informowanie i wymaganie na gotowe pomysły w oparciu o silnik, który de facto - jest w wersji alpha?

p.s. więcej gwiazdek i kruczków małymi literkami! XD

Powodzenia

Strona nie pobiera ani nie przetwarza żadnych danych od użytkownika, dlatego nie poświęcałem czasu takim szczegółom. Ale spodziewałem się, że ktoś przyczepi się do takiej pierdoły więc, żeby ukrócić narzekanie zakluczyłem domenę :stuck_out_tongue:

Co do ram czasowych, nie ograniczam się do żadnych konkretnych bo po prostu nie chce mi się przepychać terminów albo tłumaczyć się, że coś trwa bo trwać musi. Będę mógł się obijać bez konsekwencji <:

A tak na serio, gdybym miał dać jakiś przykład to prace nad Cannon Update zacząłem pod koniec lipca a skończyłem z tydzień przed umieszczeniem postu o projekcie.
Gdyby być upartym, to można doliczyć jeszcze czas potrzebny na połączenie modyfikacji z Bukkitem (no bo co to za serwer bez pluginów), który będzie pewnie w granicach dwóch tygodni.
Wspomniane czasy dotyczą dni kalendarzowych, a nie poświęconego czasu - bo gdybym uparcie pracował przy tym, by skończyć jak najwcześniej, pewnie byłyby krótsze. Ale nie o to w tym chodzi, bo to projekt hobbystyczny a nie praca na etat :wink:

Co do pytania czy się uda - odpowiedź jest prosta, bo brzmi TAK. Jedyne co może pójść nie tak, to to, że po prostu porzucę projekt ze względu na brak zainteresowania. W końcu sam nie gram w MC a serwera uruchamiać nie mam w planach.

Czy jest w wersji alpha zależy od tego jak chcesz to klasyfikować - co będzie betą a co będzie stabilnym wydaniem. Wersja 0.0.1 - Cannon Update jest już w ramach projektu pełnym wydaniem. Wydam na pewno też wersję 0.0.2 która będzie zbalansowaniem o uwagi graczy, uzupełnieniem o ich propozycje i rozwiązaniem błędów które sam przeoczyłem podczas testów.

W następnej kolejności, zacznę prace nad wersją 0.2.0 która będzie kolejną aktualizacją (jedną z listy) i cykl się powtórzy. Wydanie wersji 1.0.0 będzie w momencie zrealizowania kilku, już wybranych aktualizacji z listy, które w komplecie wystarczająco wzbogacą rozgrywkę by nie mówić już o pojedynczych zmianach.

Pozdrawiam i dziękuję za odpowiedź

PS: następnym razem spróbuję dać ich więcej! XD

Brzmi fajnie, jednak opieranie się o Bukkita… Dlaczego nie opierać się chociażby o spigota, albo papera?

1 polubienie

Rozumiem, że sponsorujesz serwery, ale wymagasz używania od nich Twojego silnika, aby rozreklamować projekt silnika?

@aggankx Dlatego, że Spigot i Paper to Bukkit z kilkoma zmianami…
Zacytuję tutaj fragment ze strony projektu, bo jesteś koleją osobą która nie czyta :stuck_out_tongue:

W skład projektu wchodzi:

  • MinecraftPlus-Client - aplikacja klienta gry wraz z modyfikacjami
  • MinecraftPlus-Server - aplikacja serwera gry wraz z modyfikacjami
  • CraftBukkitPlus-Server* - aplikacja serwera gry wraz z modyfikacjami i API Bukkit** pozwalającym uruchamiać pluginy
  • BukkitPlus*** - API Bukkit uzupełnione o modyfikacje z projektu
  • AuthServerLibrary* - biblioteka pozwalająca na autoryzację graczy na serwerze bez pluginów (zamiennik do AuthLib)
  • aktualnie niedostępne, prace nad integracją zmian z aktualizacji Cannon Update
    ** wariacje projektu oparte na tym API jak Spigot lub Paper są przewidywane w przypadku naprawdę dużego zapotrzebowania
    *** aktualnie niedostępne z uwagi na prace nad CraftBukkitPlus

I twoje ulubione gwiazdeczki, czyli wzmianka **

** wariacje projektu oparte na tym API jak Spigot lub Paper są przewidywane w przypadku naprawdę dużego zapotrzebowania

Szkoda mi poświęcać czas na integrowanie zmian z Spigota i Papera na tym etapie, jeśli będzie taka potrzeba to na pewno je dodam, ze względu na to, że wydajność (uzyskana poprzez integrowanie takich optymalizacji) ma być atutem tego projektu.

@Axerr Nie do końca tak, że będę sponsorował wszystkie serwery które będą używać MC+. Mam na celu sponsorować jeden, który będzie traktowany jako oficjalny partnerski serwer projektu, który przez ten projekt będzie promowany i wspierany technicznie. No może dwa serwery, jeśli będzie taka potrzeba.

xD “szkoda mi czasu na spigota / papera”

“poważne projekty”

tymczasem bukkit:
image

nie skomentuję w takim razie

i nie życzę sobie obrażania mnie bo przeczytałem od deski do deski. po prostu uważam, że sformułowanie “w przypadku dużego zapotrzebowania” świadczy o Twojej całkowitej niewiedzy i ignorancji dotyczącej tworzenia serwerów w 2020 r.

1 polubienie

Co tu się odjaniepawliło XD

Wybaczę ci twoją nieznajomość całej rodziny oprogramowania wywodzącego się z Bukkita. Bukkit API jest cały czas rozwijane i na niej opierają się zmiany w CraftBukkit. Rozwojem tego oprogramowania zajmuje się aktualnie spigotmc.org, który jednocześnie wydaje modyfikację do CraftBukkit - czyli twój ukochany Spigot. Za to rozwojem Papera - modyfikacji do Spigota - zajmuje się PaperMC.

Jak widać jest to cały szereg zależności. Integrowanie Bukkita jest koniecznością by w ogóle przejść dalej, co zaplanowałem na późniejszy etap gdy zapotrzebowanie wyniknie z serwerów 10+ graczy.

Jeśli ogarniasz te tematy to podrzucam linka: https://hub.spigotmc.org/stash/projects/SPIGOT. Możesz na spokojnie przejrzeć sobie struktury projektów i zobaczyć z czym to się je.

I nie obrażaj się, bo wcale nie miałem zamiaru cię urazić, miało być żartobliwie. Naprawdę nie jesteś jedyną osobą :stuck_out_tongue:

Taki problem, że Bukkit jako tako nie jest rozwijany, a jedynie aktualizowany na nowsze wersje tylko jako podstawa Spigota. Wszelkie nowe API jest tylko na Spigocie i forkach, a wiele pluginów bez jego nie działa.

2 polubienia

Wszystko ok, wiem co wam chodzi tylko nie wyrażacie to co chcielibyście mi zakomunikować. Bynajmniej ja to tak odbieram.
Dobrze wiem, że dzisiejsze, najpopularniejsze pluginy opierają się głownie na Spigot API - a Bukkit API zostało w tyle i nie ma już bogatej puli pluginów które by wspierało. I ja to rozumiem.

Teraz prosiłbym, żeby i mnie zrozumiano co do tej kwestii - wolę poświęcić czas na zmiany w kliencie i serwerze valilla by dostarczyć interesujący content dla graczy. Wykorzystywanie dobrodziejstw modyfikacji z uwagi na problemy jakich potrafiły dostarczać odbywało się głownie w trybie pojedynczego gracza. Nie było serwerów z modami a i tak ludzie je pobierali i grali, bo wzbogacały rozgrywkę.
Więc ja tutaj nie zamierzałem od razu uderzać i na wejściu oferować ww. silnik z zintegrowanym Spigotem. Nawet nie mam pewności czy znajdę chętnych i zdolnych do zbudowania serwera.

Dlatego zamierzałem przekierować prace na wydanie następnej aktualizacji. Ale szczerze po tej dyskusji, zastanawiam się czy to nie błąd i jednak zintegruję SpigotaPlus, żeby od początku był komplet pozwalający robić konkrety :wink:

Ten temat został automatycznie zamknięty 32 dni po ostatnim wpisie. Tworzenie nowych odpowiedzi nie jest już możliwe.