Usunięcie kategorii Współpraca

Wersja TL;DR

Wraz z dniem dzisiejszym znika kategoria odnośnie współpracy. Decyzja ta zapadła w momencie zakończenia ostatniej współpracy (tzn. MortisRPG). Przez ten czas przekonaliśmy się że kody partnerskie działają i są lepszą formą współpracy.

Od tej pory jedyną formą współpracy jest program referral, o którym więcej można przeczytać tutaj:

Pełna wersja zdarzeń

Zanim przejdę do bardziej szczegółowego podsumowania, wiem że znajdą się osoby które na widok tego wątku zareagują tak:

Hurr te livelopy tylko wszystko zamykają durr

Od razu uspokajam takie osoby, współpracę dalej można nawiązać tylko w trochę innej formie (patrz program referral).

Gdy zakładaliśmy z @SystemZ kategorię ze współpracą, byliśmy przygotowani na to że większość pomysłów lub wątków się nie sprawdzi. Chcieliśmy wesprzeć unikalnych ludzi, którzy mieli wizję, chęci i czas ale brakowało im środków na start. Wiedzieliśmy że w dzień Rzymu nie zbuduje się, taka współpraca w formie darmowych usług mogła potrwać kilka miesięcy zanim zwróci coś co mogłaby obejrzeć szersza publika. W tym momencie czas nie grał roli, chodziło tylko o ten “MVP” (minimal viable product) czy tam betę, jak kto woli. Coś w co gracze mogliby pograć i mieć jakąś formę zabawy, tak od graczy dla graczy.

Nie wiedzieliśmy wtedy że wszystkie zaakceptowane współprace prędzej czy później upadną :sweat: Niektóre kończyły się dość burzliwie, inne odchodziły po cichu, tak że orientowaliśmy się że coś jest nie tak w momencie gdy po kilku miesiącach ciszy ktoś stwierdzał że projekt nie żyje.

Statystyka

Jako że lubię matematykę, podam trochę liczb i procentów. Dla tych co liczby nic nie mówią - zapraszam do podsumowania.

Łącznie zostało utworzonych 176 wątków o współpracę. Czy to dużo, czy to mało - to pozostawiam do Waszej oceny.

Z tych 176 wątków tylko 11 zostało zaakceptowanych (pomijam tutaj te które wstępnie zostały zaakceptowane po to by wylecieć do odrzuconych z różnych powodów).
Wiecie ile to jest z całości?
6.25%

Wiadomo ile z tych sześciu procent przetrwało do tej pory: zero.

Jak się spojrzy od drugiej strony, czyli ile zostało projektów odrzuconych, to liczba mówi sama za siebie - 165. Spora część z nich to szablonowe projekty kolejnych serwerów TS3 z niską szansą na samodzielne istnienie :no_mouth:

Podsumowanie

W mojej subiektywnej opinii miałam nadzieję że kiedyś nawiążemy taką współpracę która przetrwa z nami na długie lata, że znajdzie się jakiś jeden projekt tak unikalny i mający tak zdeterminowanych ludzi że wypali. Niestety tak się nie stało.

Niestety fajne, unikalne projekty skończyły w koszu z wielu różnych przyczyn, z czego kilka poniżej:

  • Twórcy projektów otrzymywali potrzebne materiały, po czym zapał się kończył. Projekt umierał po kilku miesiącach.
  • Twórcy mieli ogromne plany, ale kończyło się na zbieraniu ekipy lub jej notorycznej wymianie co ostatecznie zabijało projekt.
  • Bez konkretnej daty kończyło się na odwlekaniu terminu pokazania czegoś grywalnego/działającego aż do momentu kiedy któraś ze stron podziękowała.
  • Im więcej czasu upływało tym szansa na upadek projektu wcale nie malała. Upływający czas to zmieniające się okoliczności i problemy, często też natury prywatnej.

Tak jak pisałam już wyżej, program partnerski z kodami sprawdza się obecnie bardzo dobrze. Nie jest to jeszcze jego finalna postać, w obecnej formie będzie on działał przez jeszcze dość długo.

10lajków

Kiedy mem staje się rzeczywistością…

A ja powtórzę to co pisałem na Discordzie.
Dobrze, że kategoria zniknęła, a zamiast jej już bardziej widziałbym jakąś akcję zachęcająca do działania aktywnych już projektów, a nie tych, które mają zamiar żyć sobie za jakiś czas na sponsoringu, z jakiegoś błahego powodu, który nie pozwala im na zakup nawet najgorszej maszyny/VPS/serwera na hostingu.

3lajki