Szacowany czas oczekiwania na zamówioną usługę przy składaniu zamówienia

obraz
Ja jakoś problemu ze znalezieniem nie miałem.

Z drugiej strony moim zdaniem to dość dziwne że 22 osoby czekają na swoje usługi. Skoro taka sytuacja powtarza się często to proponowałbym dodanie szacowanego czasu oczekiwania przed zakupem. Ale no wtedy nie każdy sfinalizuje zakup więc hosting na to nie przystanie.

2 polubienia

Umieszczony na samym dole, podpisany “statystyki”. Ale statystyki czego? Równie dobrze można dodać to po prostu w widocznym miejscu opisane jak należy podpisując chociażby “Dostępność”. Nadal nie rozwiązuje to problemu tego że w ostateczności osoba która już usługę zamawia musi szukać i czytać wszystko co jest na stronie. A wystarczyłoby umieścić to nad tabelką z ofertą czy nawet dodać zwykłą informację o tym że czas oczekiwania na vps może być długi z linkiem do sprawdzenia dokładnie. Mała rzecz, a oszczędza wiele nerwów i problemów. Na stronie z zakupem nie ma nawet tego linku, a osoba która korzysta już dłuższy czas raczej nie wchodzi na stronę główną zamawiając, tylko od razu przechodzi do zakładki zamów w panelu klienta, a tam taka informacja bardzo by się przydała. Wszystko od razu wiadome, bez szukania czy zastanawiania się. Kolejną sprawą jest fakt że nie ma tam kompletnie nic o dostępności vps’ów z oferty Turbo, są tylko ze zwykłej co dodatkowo utrudnia sprawę. Według mnie zamawiający powinien być z góry informowany o długim czasie oczekiwania. Taki zabieg znacząco podniósłby wiarygodność lvlupa, bo potencjalny klient widziałby że strona nie ukrywa czasu oczekiwania i dba o dobro klienta, a dodatkowo osoba taka mogłaby szybciej złożyć zamówienie uwzględniając czas oczekiwania

5 polubień

Mam wrażenie że niektórzy źle odebrali wątek. To nie płakanie czy żalenie się, tylko sugestia od osoby która już dłuższy czas korzysta z usług lvlup i widzi, że coś takiego by się przydało, zwykła informacja o problemach z dostępnością i w/w link do sprawdzenia sobie samemu, niby mała rzecz, a cieszy i podnosi wiarygodność strony na tle innych. Ja na vps poczekam, najwyżej przeniosę się na mój domowy serwer, gracze ucierpią ale co zrobię jak nic nie zrobię? Nie piszę reklamacji, zwykły pomysł który znacząco podnosi komfort korzystania i wiarygodność. A i fakt że oferta turbo nie jest uwzględniona na tej stronie też jest dość słaby

3 polubienia

Nie żeby coś, ale ten temat wygląda jak płakanie o to, że trzeba poczekać. Jak korzystasz dłużej z lvlupa to powinieneś wiedzieć, że nieraz nie ma vpsów i trzeba czekać. Nowe osoby raczej patrzą co się znajduje na stronie co nie? Statystyki czego? Kliknięcie nic nie kosztuje, można sprawdzić co się tam znajduje i wiedzieć czy vps jest na “teraz”. Co do dodania przycisku “dostępność” w panelu zamawiania, to raczej to się nie pojawi. Głównym powodem może być to, że nowa osoba zobaczy, że nie ma vpsów i zamówi serwer gdzieś indziej

Jeżeli kogoś naprawdę interesuje dostępność maszyn albo zapyta o tym na forum albo zeskroluje w dół strony gdzie hostingi często owe informacje umieszczają. Nie znaczy że dodać skrótu w panelu do tych informacji to jakiś zły pomysł wręcz przeciwnie.

Ok, przeczytam każdą podstronę lvlup gdy będę kupował znów usługę. Nazwa ‘Statystyki’ jest tutaj nie adekwatna bo wchodząc w statystyki spodziewasz się STATYSTYK a nie DOSTĘPNOŚCI USŁUG

Podczas naszej konwersacji do grona oczekujących dołączyła kolejna najprawdopodobniej niczego nieświadoma osoba! xD

O! Trafny wniosek, to jeden z minusów tego hostingu bo żeby dowiedzieć się o tym albo przeklikasz wszystkie strony lub dasz się brzydko mówiąc sfrajerować (tak!) w dalsze oczekiwanie które może być długie (Przypomnę aktualna liczba VPS oczekujących na zrealizowanie to 23).

1 polubienie


Są statystyki? Są.
Co do drugiego cytowanego przez ciebie postu. To było skierowane do Scoviana, który pisał, że korzysta z usług lvlupa od dłuższego czasu.

Nigdy nie twierdziłem że nie ma tam statystyk więc nie wiem skąd sobie to zabrałeś bo napewno nie z mojego wpisu. Proponuję przeczytać mój wpis ponownie i wyciągnąć taki wniosek: W zakładce o nazwie ‘Statystyki’ spodziewamy się STATYSTYK, więc nikt kto szukałby informacji o dostępności usług na stronie nie będzie szukał tego w zakładce ‘Statystyki’.

Swoją drogą nie rozumiem dlaczego tak zapalczywie bronisz hostingu, to jedynie sugestia dla administracji.

Tylko skąd przeciętna nowa osoba biorąca serwer ma wiedzieć że zamawiając może on nie być dostępny jeśli nigdzie nie jest o tym informowana? Logiczne że osoba która nie wie że może nie dostać usługi zaraz po zapłaceniu nie będzie sprawdzała dostępności, bo po prostu o tym nie wie.
To tak jakbyś poszedł do sklepu, wybrał sobie telewizor z wystawy, poprosił o niego, zapłacił, odebrał paragon i nagle sprzedawca mówi Ci że nie dostaniesz go teraz bo powinieneś zapytać czy jest dostępny, ale jak tylko będzie wolna sztuka to dostaniesz. W końcu nic nie tracisz, co z tego że mógłbyś w tym czasie znaleźć inne rozwiązanie nie tracąc czasu i nerwów. Więc ostatecznie zostajesz bez telewizora, bez pieniędzy i ze zmarnowanym czasem a o obejrzeniu meczu możesz pomarzyć bo w końcu mogłeś zapytać

5 polubień

Widzę temat dość kontrowersyjny.
Tutaj zakup jest dodawany do kolejki przez co powstają tematy z pytaniami Kiedy dostanę mój VPS?
Według mnie dodanie nawet takiego prostego labela na pomarańczowym tle z szacowanym czasem byłoby rozsądne. Wiadomo, firma wtedy o wiele mniej zarobi, bo pewnie mniej osób skusi się na ofertę, na którą muszą czekać, ale zastanówmy się…
Lepiej stracić te parę złotych od osób, które się rozmyśliły, czy parę klientów, którzy czekali parę tygodni na VPSa, którzy być może przedłużyliby na kolejne miesiące, a nawet lata?

TL;DR

brak informacji o szacowanym czasie = klient czeka, po dłuszym czasie oczekiwania klient wkurzony, klient ostatecznie idzie do konkurencji, nie ma co zrobić z serwerem, który dostał gdy konkurencja zrobiła to od ręki (klient odchodzi po wygaśnięciu terminu VPSa, a być może jeszcze odradza innym firmę mówiąc, że czekasz na VPSa parę lat).

z informacją = klient wie, że serwer nie jest dostepny, idzie do konkurencji (być może wróci). Inny klient przychodzi, kupuje i cieszy się, że dostał serwer momentalnie (jeżeli jakość świadczonych usług jest dobra, klient zachwycony przedłuży usługę na kolejne miesiące)

9 polubień

Dokładnie o coś takiego mi chodziło, wszystko czytelne i wiadome. Wtedy klient wie czy może pozwolić sobie na nowego vpsa czy lepiej przedłużyć aktualny pakiet.

Chociaż w sumie nawet nie musiałoby być to tak “skomplikowane”. Wystarczyłaby sama j formacja o problemach z dostępnością i obok link do strony gdzie można sobie ten czas sprawdzić. Niby proste, a tak zajebiście upraszcza całą sprawę i nie powoduje tyle nerwów, zwykłe info o problemie i link do sprawdzenia dostępności

2 polubienia

I nadal pozostaje problem tego że na tej stronie brak informacji o dostępności vps’ów z linii
UpRyze Turbo

Prawdopodobnie nie ma ich tam dlatego że nie są one nigdy dostępne, są zamawiane dopiero gdy pojawia się zapotrzebowanie na takie żeby nie marnowały się stojąc puste :stuck_out_tongue:

1 polubienie

Czyli mam rozumieć że pieniądze wyrzucone w błoto?

Z drugiej strony kupując VPSa płaci się zazwyczaj m. in. za możliwość natychmiastowego otrzymania usługi zamiast dodatkowej opłaty i oczekiwania na aktywację jak w przypadku serwerów dedykowanych. Gdyby takie sytuacje zdarzały się sporadycznie nie byłoby to problemem, ale w ostatnich latach kolejka zamówień stała się normą i dopiero zakolejkowanie się kilkudziesięciu zamówień zostało faktycznie zauważone (aczkolwiek przypominam sobie poprzednie wątki niezadowolonych klientów w tym temacie).

Przede wszystkim musimy mieć na uwadze, że w ramach internetowych standardów przyjęło się natychmiastowe otrzymywanie zamówionego towaru wirtualnego, o ile w formularzu zamówienia nie określono inaczej. Oczywiście można tutaj zasłonić się regulaminem, ale czy w czasach w których ludzie często nie są w stanie przeczytać ze zrozumieniem pojedynczego artykułu - ma sens łudzenie się, że przeczytają kilkanaście stron złożonych w większości z niewiele wnoszących klauzuli prawniczych (jeśli ktoś uważa, że przesadzam - zachęcam do przeczytania regulaminu :wink: ).

Nie można także zapomnieć, że użytkownicy zazwyczaj zwyczajnie potrzebują VPSa “na teraz” - konieczność migracji z innego hostingu, zapał do realizacji nowego projektu, a może po prostu akurat teraz mają czas - powodów jest wiele. Każdy opóźniony VPS może spowodować po pierwsze niezadowolenie takiego klienta, a po drugie odchodzenie stałych klientów do konkurencyjnych rozwiązań w przypadku gdy oni również będą potrzebowali natychmiastowego VPSa. Przy takiej liczbie maszyn i zamówień dziennie utrzymywanie jednego czy nawet dwóch pustych węzłów przez kilka dni nie powinno być dużym problemem, a ilość zadowolonych klientów z pewnością znacząco by wzrosła :slight_smile:

Swoją drogą chętnie zobaczyłbym wykres ilości węzłów skorelowany z ilością zamówień oczekujących w kolejce. Skoro większość nowych zamówień musi czekać na realizację to albo hosting bardzo dynamicznie się rozwija i cały czas musi dodawać nowe węzły pod naporem klientów, albo węzły opuszczone przez klientów są zbyt szybko usuwane, albo zamówienia realizowane są manualnie. Wszystkie te rozwiązania uważam za dosyć mało prawdopodobne, więc chętnie przeczytałbym wyjaśnienie obsługi odnośnie takiego stanu rzeczy.

5 polubień

Jestem za zakończeniem tego tematu, ponieważ robicie offtopic.

1 polubienie

Czemu temat z propozycją ma być zamknięty? Najwidoczniej Dorek chcę się dowiedzieć o usługach które dostanie się od razu po zakupie bo tu można sobie poczekać.

1 polubienie

Duplikat

Ten wątek jest na dobrą sprawę duplikatem sugestii z maja 2017 więc go zamykam.

Dłuższa kolejka

Widzę jednak, że pojawiło się sporo postów więc postaram się do nich odnieść zbiorowo.
Mogę potwierdzić większe kolejki i dłuższą niż zazwyczaj realizację zamówień mniej więcej od początku listopada.

To nie jest pierwsza taka sytuacja

Odpowiadałem już w podobnym wątku gdzie kolejki też były dłuższe, powody jednak trochę inne

Moduł realizacji zamówień

Względem maja 2019 znacznej poprawie uległ nasz system zamówień.
Podczas migracji do panelu v4 przepisaliśmy cały moduł realizacji zamówień:

Jest teraz w pełni automatyczny dla oferty UpRyze i FR.
Tylko realizacja dla UpRyze Turbo jest pół automatyczna ze względu na specyfikę oferty (gwarantowane vCPU), wolimy ręcznie sprawdzić dostępne zasoby i przyklepać zamówienie do realizacji niż naruszyć nasze obietnice względem wydajności CPU.
W przyszłości dopracujemy i to, wtedy wszystkie 3 oferty będą realizowane automatycznie.
Biorąc pod uwagę inne funkcje i błędy do załatania i limitowany nakład turbo, niestety inne funkcje mają tu priorytet.

Numer w kolejce

Warto zwrócić uwagę, na to, że numer w kolejce jest tylko orientacyjny.
Mówi on o globalnej pozycji zamówienia, przykładowo jeśli jesteśmy 20 w kolejce według panelu, możemy być w tym samym momencie też pierwsi w danej ofercie np. FR.
Przedstawiony numer jest najbardziej pesymistycznym scenariuszem jednak zdecydowaliśmy się go prezentować gdyż był prostszy i szybszy w implementacji. Możemy to dopracować w przyszłości.

Powód dłuższej kolejki

Dłuższa kolejka jest spowodowana niewystarczającą ilością serwerów dedykowanych którymi dysponujemy aby zrealizować zamówienia.

Nadsprzedaż

Nie realizujemy ich na obecnym sprzęcie gdyż zmniejszyłoby to wydajność naszej oferty.
Mamy ustalone limity ile można nadsprzedać aby obie strony były zadowolone i ich się trzymamy, mamy w tym kilkuletnie doświadczenie.
Dużo naszych klientów ceni nas za wydajnosć którą oferujemy więc nie będziemy nadmiernie nadsprzedawać zasobów.

Nowe dedyki

Realnym rozwiązaniem wydawałoby się więc dokupienie nowych serwerów dedykowanych.
Niestety ze względu na to, że już w pierwszym kwartale 2020 trendy zamówień i rezygnacji z serwerów znacznie się zmieniły (koronaferie itd.) to nasze historyczne dane jeśli chodzi o to, czy możemy kupić serwer dedykowany (koszty i ryzyko z tym związane) idą do kosza.
Możecie sami prześledzić całą historię ile serwerów dodawaliśmy a potem usuwaliśmy

Dodatkowo nasza oferta UpRyze zakłada długoterminowe umowy z OVH aby cena oferty była atrakcyjna dla klientów. Bardzo dużo osób przeniosło się na nią już na początku jej funkcjonowania więc uważam, że udało się stworzyć świetną ofertę.
Wadą jest to, że nie możemy już sobie pozwolić na masowe kupowanie i rezygnowanie z serwerów dedykowanych. W obecnej sytuacji gdzie mamy duże “peaki” zamówień i rezygnacji jest to hazardem więc wydłużamy kolejkę aby sprawdzić zainteresowanie a potem zadecydować czy dodać serwer dedykowany czy nie.

Wcześniejsze plany

Na początku linkowałem do oryginalnej sugestii.
Z perspektywy czasu zmieniam zdanie co do tego, że wprowadzimy dostępność zaraz w formularzu zamówienia

Dochodzę do wniosku, że osoby które mają nam coś do zarzucenia w czasie realizacji i tak to zrobią, przykładem jest ten wątek czy tickety w stylu “halo czekam już 5 min na realizację zamówienia i nadal nie mam VPS”
Dostarczanie danych w stylu “0 na stanie” niepotrzebnie może wystraszyć nam klientów, gdyż realizacja zamówienia przy takim stanie równie dobrze może trwać 5 min jak i 5 dni.
Zostawiam więc te szacunkowe dane w Grafanie a dla szybkiej informacji wprowadziliśmy już wcześniej linki do Grafany w panelu oraz informację przy tworzeniu zgłoszenia

Regulamin

Możemy bezpiecznie założyć, że każda osoba która zamówiła u nas usługę, zaakceptowała nasze regulaminy i warunki. Co za tym idzie, osoba ma świadomość jaki mamy czas na realizację zamówienia od momentu jego złożenia.

Jako taki mały komentarz, dla mnie osoby dojrzałe respektują to na co zgodziły się wcześniej w ramach zawartej umowy. Podobnie jak to ma miejsce np. w salonie operatora sieci komórkowej i wzięcia telefonu na umowę z abonamentem, z tą różnicą, że zasady zasady rozliczeń z lvlup.pro są dużo prostsze.

Regulamin dokładnie mówi o terminie i zasadach realizacji zamówienia. W chwili gdy to piszę czas na realizację wynosi 14 dni. Jeszcze ani razu nie przekroczyliśmy tego terminu.
Jeśli zbliżaliśmy się do tego terminu to z wyprzedzeniem byliśmy w kontakcie z klientem poprzez ticket lub komunikowaliśmy się mailowo.

Mam wrażenie, że osoby które stawiają nam zarzuty bycia nieuczciwym, nie przeczytały ze zrozumieniem regulaminu, który zaakceptowały, jednocześnie wprowadzając sporo offtopicu.
Niestety ten offtopic wydaje się już być dominującą tu treścią więc nie będę jej przenosić do innych wątków.
Oflagowałem te wpisy które są offtopiciem aby innym łatwiej się czytało co jest treścią na temat. Przyznam, że sporo postów było na granicy bycia w temacie lub bycia offtopic’iem.
Nie usunąłem żadnego posta.

Każdy jednak ma prawo do własnej opinii i zachęcam do tworzenia podobnych tematów jako opinie czyli “Uważam, że rozwiązanie w panelu X jest lepsze niż Y bo Z”.

9 polubień