Stwarzam swój w ogóle pierwszy serwer MC, więc wszystko jest dla mnie nowe i wszystkiego się uczę.
Na spawnie (w obszarze podlegającym pod spawn-protection w server.properties) chcę mieć do ogólnego użytko stół zaklęć, kowadło, stół rzemieślniczy, jakieś skrzynie. Ale wszystkie te rzeczy są dla zwykłego gracza niedostępne.
Również na spawnie nie można korzystać z tabliczek (signs), gdzie mam zmianę pogody ([weather]), czasu ([time]) i darmowego jedzenia ([free]). Poza spawnem można z takich ustawionych tabliczek korzystać.
Natomiast przedmioty w ramkach na spawnie nie są chronione, a gracze je mogą z ramek zbierać (co mi się też nie podoba).
Mam najnowszy spigot, essentialsx, permissionsex, residence (ale tam żadnej stworzonej rezydencji nie ma), jobs i vault (ale te ostatnie pewnie na to nie mają wpływu).
/rg flag spawn use allow
/rg flag spawn entity-frame-destroy deny
gdzie “spawn” to nazwa twojego regionu na spawn
Dziękuję bardzo za obie odpowiedzi. O ile dobrze zrozumiałem, to polecenia “/rg” są właśnie z pluginu WorldGuard. Czy bez tego pluginu się nie da? Bo ja już nie wiem, jakie uprawnienia czy ochronę robi EssentialsX, co PermissionsEx i co WorldGuard.
WorldGuard jest do ochrony terenu.
EssentialsX to podstawowe narzędzia, komendy (tpa, home, spawn)
PermissionsEx od zarządzania uprawnieniami.
Z wymienionych tylko WorldGuard daje możliwość ochrony wybranego regionu, EssentialsProtect ma możliwość drobnego zabezpieczenia, ale tylko całego świata.
w server.properties ustaw spawn-protection na 0 i ustaw cuboida na spawna, wtedy nikt nie będzie niczego rozwalać, ale rzeczy będą dostępne
Dziękuję za odpowiedzi. A więc zainstalowałem World Guard, spróbowałem go jakoś skonfigurować (ale tak naprawdę nie wiem, co dokładnie robiłem) i ciągle nic. Tylko zdefiniowałem region “spawn”. No i wynik zainstalowania WG to też ten, że teraz zwykły gracz nie może już nic kupić w sklepiku (shopchest: https://www.spigotmc.org/resources/shopchest.11431/) - a przed zainstalowaniem WG mógł.
Dopiero wskazówka, żeby spawn-protection ustawić na zero, zadziałała, więc teraz jestem jako zwykły gracz w stanie sobie naprawić coś w kowadle lub dać jakieś zaklęcie na przedmiot, ale bloków rozwalać nie mogę. Tylko ciągle też zwykły gracz nie może korzystać ze sklepika.
Musisz dodać flagę interact
, aby gracz mógł używać craftingi, kowadła itp.
Komenda:
rg flag (nazwa) interact allow
Teraz już kowadło i stół zaklęć działa. Mam w regionie spawn
members:
groups: [gracz]
flags: {use: allow, interact: allow, entity-item-frame-destroy: deny}
Tylko nie wiem, jak z tym sklepikiem. Grupa gracz jest zdefiniowana w PermissionsEx.
W PermissionsEx mam też dla grupy “gracz” shopchest.buy, shopchest.sell, shopchest.create (mogą tworzyć sklepik w swoim domu, ale to teraz też nie działa). W konfiguracji shopchestu mam enable-worldguard-integration: true, tak było domyślnie - nie wiem, na czym ta integracja polega.
No to już chyba udało się. A więc spawn-protection = 0 (server properties), wtedy można korzystać z kowadła, stołu zaklęć.
W WorldGuard trzeba ustawić, że członkiem (member) regionu nie jest nikt (bo kto jest członkiem, może budować, tzn. niszczyć bloki).
W przypadku mojego sklepu trzeba było ustawić:
/rg flag spawn use-admin-shop allow
Teraz już jako zwykły gracz potrafię kupować rzeczy w sklepie zrobionym przez admina. Dziękuję wszystkim za dobrę chęci.
Mam znowu problem ze swoją niewiedzą.
Mam dwie grupy v PermissionsEx - gracz i budowniczy.
W świecie (poza działkami graczy) gracz może robić wszystko: niszczyć, budować, otwierać skrzynię itp.
Mam region “hokus” zdefiniowany w WorldGuardzie.
Chciałbym, żeby w regionie hokus grupa budowniczych mogła robić wszystko (budować, otwierać skrzynie, używać kowadła).
Chciałbym natomiast, żeby grupa graczy w regionie hokus nie mogła niszczyć/budować, nie mogła używać kowadła (bo się zużywają), ale żeby mogła używać stołu rzemieślniczego (crafting table), mogła używać stołu do zaklęć.
Teraz mam takie flagi:
members:
groups: [budowniczy]
flags: {use: deny, interact: allow, chest-access: deny}
owners:
groups: [budowniczy]
W tej chwili i budowniczy, i gracz nie może używać kowadła, stołu rzemieślniczego. Jak miałem use: allow i chest-access: allow, to mogli używać z kowadła+stołu i gracze, i budowniczy.
Czyli jak zrobić, żeby grupa budowniczych miała wszystkie uprawnienia, ale grupa graczy coś mogła, a czegoś nie mogła?
Czy może ogólniej: Jak zrobić, żeby w jednym regionie różne grupy miały różne uprawnienia?
Ten temat został automatycznie zamknięty 32 dni po ostatnim wpisie. Tworzenie nowych odpowiedzi nie jest już możliwe.