Skrócenie czasu uruchamiania serwera minecraft

Tagi: #<Tag:0x00007f8df82ab5b0> #<Tag:0x00007f8df82ab4e8> #<Tag:0x00007f8df82ab3f8>

Posiadam VPS KVM FR 4GB i używam go do testowania pluginów które programuję. Jedyne co tam mam to mysql, phpmyadmin, zainstalowany panel pterodactyl (bo tak jest szybciej i łatwiej) oraz parę wyłączonych serwerów minecraft. Kiedyś gdy najnowszą wersją było 1.7 uruchamianie serwera bukkit na własnym kompie z przypisanym 1GB ramu trwało 10s. Teraz gdy korzystam z 1.15 uruchominie pustego serwera (bez pluginów) paperspigot (teoretycznie bardziej zoptymalizowanego) na moim VPS trwa 40-60 sekund. I moje pytanie brzmi: jak ten czas skrócić? Czy przez te wszystkie nowe wersje u wszystkich tyle to trwa? I tak wiem, minuta to nie jest aż tak długo ale w przypadku testowania napisanego pluginu jest to dość uciążliwe. Może to ten panel aż tak to spowalnia? Jeśli będą potrzebne jakieś dokładniejsze statystyki to proszę napisać skąd mam je wziąć.

1lajk

tak

panel nie ma nic do tego :stuck_out_tongue:

2lajki

Instalowanie pterodactyla dla jednego serwera nie ma sensu, tym bardziej na takiej specyfikacji. Szkoda zasobów.

Jeszcze niedawno używałem VPS’a także do gry ze znajomymi gdzie przydawały się te schedulery i inne rzeczy z panelu.

W tych wersjach, od 1.13 wzwyż jest coś takiego jak datapacki, które zabierają sporo czasu (ResourceManager podczas ładowania). W nowych wersjach niestety będzie ciężko zejść do niskich wartości bo 1.15 to niestety już nie 1.7 w czasach i optymalizacji… aczkolwiek daje spore możliwości jeżeli ktoś to potrafi dobrze wykorzystać :slight_smile: By przyśpieszyć ładowanie samego serwera możesz wywalić ładowanie chunków spawnu na starcie, da to pare sekund ale nie zejdziesz do wartości z 1.7 :smiley:

1lajk

@kacan Jak to w takim razie wyłączyć? Wyłączyłem już nether i end bo na razie ich nie potrzebuję a trochę powinno to przyspieszyć start.

Datapacków nie wyłączysz (z tego co się orientuję).
Ładowanie chunków spawnu możesz wyłączyć w paper.yml zmieniając
keep-spawn-loaded-range z 8 na 0.

1lajk

Udało się skrócić czas uruchamiania do 20-30s. Skoro nic więcej nie da się zrobić to trudno, lepsze to niż nic.

Ten temat został automatycznie zamknięty 32 dni po ostatnim wpisie. Tworzenie nowych odpowiedzi nie jest już możliwe.