Serwer minecraft na Rasberry Pi3

Mam pytanie czy to dobry pomysł?
Bo wolę kupić sobie to niż płacić 3 dychy miesięcznie na craft serve.
Serwer miałby dźwigać od 20 do 190 modów. W tym przypadku te 190 to wątpię bo on ma tylko 1GB RAM i trochę mało, ale 40-50? Wydaje mi się że powinno pójść.

Mody potrzebują min. 4GB RAMu

Sam czysty silnik potrzebuje (mówiąc, że nie chcemy nadmiernych lagów) 1GB RAMu. W przybliżeniu, 10 modów 2GB RAMu, 190 (jest tyle w ogóle? lol) to co najmniej 8GB RAMu i jakiś lepszy procesor

Legenda głosi że malina jest stabilna XD

Ja miałem serwer 1.5.2 na raspberry pi 2 z 20 pluginami :slight_smile: grałem sam, więc nie wiem jak z ilością RAM dla graczy, ale pluginy działały nawet dobrze. Przeniosłem się na VPS i widać różnice. Serwer włącza się 5 sekund, a przy korzystaniu z WorldEdit nie wywala mnie z serwera. Myślę, że z modami byłoby ciężko.

2 polubienia

Malina jest fajna i stabilna ale nie do stawiania serwerów gier :stuck_out_tongue: Bardziej pod DIY lub coś podobnego

Sądzę że ten sprzęt nie jest przeznaczony do aż takich ciężkich prac.
Zwykły nawet kilkuletni PC czy laptop z 4-8GB RAM dałby radę dużo lepiej.
Jak uczysz się programowania, elektroniki lub chcesz majsterkować to wtedy idealne narzędzie.
RPi daje też radę jako mały domowy serwer WWW lub z sesją IRC.

Ale to nie jest client tylko serwer

Ja nie mówię o graniu na rasberry, tylko o serwerze. Client na innym PC by był

A to na serwerze nie potrzeba modów?
190 modów brzmi absurdalnie, a co dopiero 190 modów client-side!

Na raspberry pi włączysz tylko serwer, zresztą powiem Ci tylko tyle, że lepiej kupić sobie VPS, bo malina modów nie uciągnie, ledwo z pluginami sobie radzi a co dopiero z modami :wink:

2 polubienia

SERWER NIE UTRZYMA TYLE MODÓW! FORGE POTRZEBUJE MIN. 4GB RAMu!

190 modów na pewno nie utrzyma, ale jak chcesz zwykły silnik z jakimiś podstawowymi pluginami na malince, to możesz zobaczyc na Cuberite. Stabliny serwer, nie wymaga tyle zasobów co zwykły silnik :wink: Pluginy też dostępne na stronie :wink: