Same problemy


#1

Chciałbym się podzielić opinią na temat tego hostingu, niestety to co się dzieje to bardzo duża przesada. Zaczęło się jakiś miesiąc temu, kupiłem vpsa, który potrzebny był mi natychmiast. Kosztował on ok. 90zl więc to nie jest parę groszy, oczywiście dostałem serwer z zablokowanym ip i musiałem czekać 2 dni na odblokowanie, straciłem na tym dużo. Następnie od jakiegoś czasu mam problemy z jednym vps i nikt mi nie jest wstanie udzielić jakiejkolwiek pomocy. Mam problem z logowaniem do ssh/sftp, dziwnym trafem co jakiś czas serwer mi się laguje i nie mogę się logować. Oczywiście na forum zwykłe osoby twierdzą, że to wina samego vpsa i mają rację, support mi mówi że wszystko jest w porządku… Później oczywiście kolejny problem, prowadzę serwer do którego potrzebny mi jest niestandardowy port, jakimś cudem miałem włączone filtrowanie udp i podawane jakieś porty, prawdopodobnie po poprzedniej osobie korzystającej z serwera. Na dodatek logując się na proxmox mam brak permisji do czegokolwiek. Przechodząc już do końca, wczoraj na moim discordzie pojawiła się osoba (nie wiem jakim cudem) o nicku moderatora tego forum i naprawdę to nie wyglądało na fejk, ja jeszcze nie byłem świadom tego, że taki moderator istnieje na tym forum. Oczywiście screena mam, jest to bardzo wulgarna wypowiedź dlatego nie wiem czy mogę tu wysłać. W skrócie zwyzywała mnie, kazała mi zostawić robienie serwera i napisała, że nie mam co liczyć na pomoc od strony lvlup.


#2

Nawet jeśli to był moderator tego forum to jakiej wypowiedzi oczekiwałeś?.
Serwery z tego hostingu a w szczególności oferta KVM jest bezproblemowa, kupując serwer vps trzeba się liczyć z tym, że trzeba trochę znać linux’a aby poprawnie skonfigurować system,
Jakich permisji oczekiwałeś w PROXMOX?
To nie serwer dedykowany a serwer vps, w proxmox masz uprawnienia do podstawowych rzeczy tj. np, konsola, wgrywanie własnego iso itd…
Zacięcie się serwer
Wiesz co to htop? To może warto by sprawdzić co je tyle zasobów, że serwer się tnie.

Dodam jeszcze, że support nie pomaga w konfiguracji serwera.


#3

Z tego co widziałem, support mówi, że z vpsem wszystko jest w porządku, dlatego proszą Cię o przesłanie pliku MTR, który może pomóc w rozwiązaniu problemu.

Albo filtrowanie jest domyślnie włączone :thinking:

Całkowita bzdura. W panelu Proxmox masz prawa do zarządzania swoim vpsem, dlatego większość opcji jest zablokowana (są to opcje konfiguracyjne maszyny fizycznej), po prostu trzeba dobrze poszukać :slight_smile:

Ta osoba pojawiła się pewnie poprzez… zaproszenie na serwer? Serwer na discordzie jest publiczny, a więc każdy ma prawo do niego dołączyć i na nim pisać. Poza tym dołączyło kilka osób, które wg ciebie “dzieciaki masowo przyszły, zgadały się, żeby się pruć w kilku” - ty nawet nie chcąc odpowiadać na niewygodne pytania banowałeś te osoby, a potem czyściłeś czat, żeby ukryć to co napisałeś o obsłudze lvlup.pro i co de facto wywołało tą lawinę komentarzy.

Tak jak wspominałem wyżej, na serwer dołączyło kilka osób, ale żadna z nich nie była moderatorem forum lvlup.

Hmm… ja też mam screena twoich wypowiedzi, jak obrażasz @Aylin i wyzywasz nas od chorych dzieci. Chcesz się licytować? :thinking:

btw. jeśli by się uprzeć, zniewaga jest przestępstwem, i można to zgłosić na Policję (art 216 kk) :oncoming_police_car:

Nie zwyzywała, po prostu odpisała takim samym językiem jak ty pisałeś do nas.

Ja nic takiego nie widziałem

Nie od strony lvlup.pro, tylko od strony tej osoby. Support niejako ma obowiązek pomóc ci w rozwiązaniu problemu, a użytkownicy forum - nie.


#4

Jeżeli proste czynności na VPS sprawiają Ci takie trudności, to może zakup jakiś hosting MC i będzie bez problemów :smile:.

I tutaj Pan Mariusz ma racje, więc uważaj co,gdzie i na kogo wypisujesz bo się kiedyś zdziwisz jak dostaniesz wezwanie aby złożyć wyjaśnienia.


#5

Dokładnie, nikt w Internecie nie jest anonimowy.

Nie no, nie pan, aż taki stary nie jestem :stuck_out_tongue:


#6

Stawiałem serwery na vpsach już 2-3 lata temu, moja wiedza jest wystarczająca, to pierwsza moja sytuacja w życiu, gdzie tyle problemów jest.


#7

Twoja ostatnia wypowiedź chyba o tym nie świadczy.


#8

Bardzo dziękuję że poświęciłeś nam trochę swojego czasu aby podzielić się swoją opinią z nami :slight_smile:

Przykro to słyszeć jednak co masz na myśli przez zablokowany adres IP? Można to rozumieć na wiele sposobów, głównie chodzi mi tu o fakt czy ostatecznie jest to kwestia po naszej stronie (wątek to opinia o nas) czy też kwestia innej zewnętrznej firmy (poza tym wątkiem).

W każdym razie zakładając naszą winę, przewidziana rekompensata jest opisana w regulaminie który należy zaakceptować przed dokonaniem zakupu.
Możemy więc ustalić że przed zakupem miałeś okazję założyć najgorszy wariant i uzyskać informację co uzyskasz w zamian jeśli coś złego miałoby miejsce.
Uważam więc że obwinianie nas za straty jest bezpodstawne zwłaszcza że zawsze staramy się doradzić i pomóc w zgłoszeniach.

Ponownie jest mi przykro z zaistniałej sytuacji.
Problemy tego typu są skomplikowane do rozwiązania z wielu przyczyn.
Jako obsługa świadcząca usługę VPS zgodnie z regulaminem musimy zagwarantować zasoby obliczeniowe oraz sieć. Tylko tyle i aż tyle.

Jeśli VPS ma ping oraz nie ma innych klientów z podobnymi problemami na węźle, musimy założyć że wszystko jest okej po naszej stronie gdyż nie mamy możliwości sprawdzić każdego przypadku kompleksowo w całości tj. brać pod uwagę kompletu oprogramowania różnych firm, ich konfiguracji oraz modyfikacji wprowadzonych przez klientów w systemie operacyjnym.
Sądzę że liczba wariantów która może tu występować to miliony lekką ręką.
Już sam fakt że KVM pozwala na instalację własnego systemu właśnie jeszcze bardziej to powiększył.

Jednym z rozwiazań byłoby zaoferowanie usługi administracji w cenie VPS.
Niestety nie jest to możliwe i nie oferujemy takiej usługi w cenie VPS co jest zawarte również w regulaminie zapisem że klient odpowiada za administrację swoim serwerem VPS.
Jeśli byśmy chcieli postąpić inaczej, sądzę że VPS nawet najniższego pakietu kosztowałby lekką ręką kilkaset złotych co czyniłoby naszą ofertę wyjątkowo nieatrakcyjną dla obecnych i potencjalnych klientów gdyż zdecydowana większość klientów to klienci indywidualni którzy cenią dobrą jakość do ceny a nie duże firmy z dużymi budżetami.
Odnośnie kosztów administracji, jest tak dlatego że praca ludzi jest dużo droższa niż maszyn czyli udostępnianych zasobów obliczeniowych. Godzina pracy człowieka który zajmie się tylko i wyłączenie jedną sprawą, dodatkowo z wiedzą dość specyficzną na rynku pracy to jednak trochę złotówek więcej niż koszt serwera dedykowanego który nawet jeśli kosztuje jednorazowo sporo to amortyzując na kilka lat wychodzi nadal znacznie taniej nawet wliczając koszt energii elektrycznej.
Docelowo wygląda to tak, dobry VPS KVM 4GB RAM KVM Game Pro u nas to koszt obecnie 34,90zł brutto na miesiąc a godzina pracy administracji to koszt z zakresu 50-100zł brutto, widać tu dużą przepaść że zakładając luźno że poświecilibyśmy każdemu klientowi 3h czasu to koszt tego samego VPS wyniósłby zamiast 34,90 około 180 zł, jest różnica prawda?

Drugim częściowym rozwiązaniem jest system rescue.
To system który można uruchomić na VPS nie usuwając obecnych danych na dysku w celu diagnozy.
Jest to rozwiązanie częściowe gdyż klient nadal może mieć problem na swojej konfiguracji a nie na systemie rescue jednak może to dać dowód na to że VPS po naszej stronie działa poprawnie i problem tkwi w konfiguracji klienta. Od strony hostingu to wystarczy, jedyne kompletne i niestety niemożliwe do wprowadzenia rozwiązanie podałem wyżej.
Pracujemy ciągle nad wprowadzaniem tego rozwiązania co widać po cyklicznych wątkach technicznych i informacjach o vmzbuilder3 czyli naszego wewnętrznego systemu do instalowania systemów który jest też obecnie serwerem DHCP IPv4 a co za tym idzie obecnie da się już uruchomić system z płyty bez ręcznej konfiguracji sieci, czyli mamy już większość zależności potrzebnych do tego rozwiązania.

Podsumowując, zarówno Ty, osoby na supporcie, jak i na forum mogą mieć racje jednocześnie gdyż tak dużo jest zmiennych które na to wpływają.

Tak, taka sytuacja czyli ustawienia whitelisty UDP po innym kliencie może mieć miejsce.
Jesteśmy świadomi tej sytuacji, jednak nie było to naszym priorytetem gdyż nie wiąże się z żadnym zagrożeniem czyli popularnie mówiąc w tym kontekście - wyciekiem.
Sądzę że jako obsługa możemy założyć sytuację gdzie sprzedajemy usługę która jest skierowana do osób które mają umiejętności techniczne (ten zapis jest także obecny w regulaminie usługi), że sprawdzą i dostosują te ustawienia do swoich potrzeb.
Specyfika oferty i jedną z głównych zalet KVM Game Pro jest whitelista UDP.
Ta funkcja działa poprawnie tylko jeśli dobrze się ją skonfiguruje, jeśli skonfiguruje się ją niewłaściwie to będzie szkodzić bardziej niż serwer bez tej funkcji, jest to zjawisko spodziewane gdyż tak zostało to zaprojektowane, ruch nie wskazany przez użytkownika powinien być lepiej filtrowany, każde filtrowanie może też odrzucić poprawne pakiety, nie ma nieomylnych systemów gdyż tworzą je ludzie a ludzie są jak najbardziej omylni.

Sądzę że dobrym pomysłem byłoby po prostu utworzenie wątku z sugestią o czyszczeniu ustawień tej listy i aplikowaniu bezpiecznych początkowych wartości czyli funkcja wyłączona, lista pusta lub lista obecna z popularnymi ustawieniami. Jak tylko będziemy mieli okazję to dodamy taką funkcję.

W tym wypadku musiałbyś podać więcej szczegółów. Rozumiem że przez permisje masz na myśli uprawnienia ale nie wskazałeś do czego konkretnie nie masz uprawnień, warto byłoby podać przykład czego nie możesz zrobić a co możesz zrobić lub daj znać co chciałbyś osiągnąć poprzez panel Proxmox.

Tak czy inaczej opiszę dość krótko jak to wygląda od naszej strony.
Klient korzystając z konta w Proxmox może wykonywać podstawowe zadania takie jak zapoznanie się z wykresami wydajności, włączanie VPS, wyłączanie VPS, korzystanie z konsoli czy zmiana płyty w wirtualnym napędzie. Wszystkie inne zaawansowane opcje np. zmiana parametrów usługi nie są dostępne dla klienta i jest to zjawisko spodziewane gdyż tak zostało to zaprojektowane. Nie możemy dopuścić do sytuacji gdzie klient zakupił np. usługę 1GB RAM a otrzymuje tyle ile ustawi. Stanowiłoby to niebezpieczny precedens a także byłoby nie uczciwe w stosunku do innych klientów którzy zapłacili pełną kwotę za wyższe pakiety.

Jeśli jednak nie miałeś możliwości skorzystać z opcji typu dostęp do konsoli czy restart VPS w Proxmox oznacza to błąd który należy zgłosić w panelu klienta.
Mamy mocno zautomatyzowany proces sprzedaży jednak nawet najlepszym automatom zdarzają się pomyłki czy występują też sytuacje losowe które mogą powodować że np. nie otrzymasz potrzebnych uprawnień. Nie spotkaliśmy się jeszcze z taką sytuacją jednak nie możemy też tego wykluczyć. Jeśli problem istnieje i nadal ma miejsce to zachęcamy do kontaktu abyśmy mogli przyjrzeć się temu bliżej.

Karygodne zachowanie, niezależnie od sytuacji niedopuszczalnym jest obrażać kogoś osobę.
Sam osobiście jestem zwolennikiem krytykowania pomysłów, rozwiązań itp. a nie osób. Pomaga to unikać sytuacji takich jakich opisujesz.
Jak możesz zauważyć nasz regulamin forum oraz trochę bardziej “niepisane zasady” starają się jak najbardziej zapobiegać takim sytuacjom gdyż nie sprzyjają misji forum jaką jest wspólne dzielenie się wiedzą.

Jestem jednak przekonany że żaden moderator na forum/discordzie (wszystko jest połączone) nie zrobił takiej rzeczy. Uzyskanie takiej rangi na naszym forum nie jest łatwe gdyż niełatwo zyskać moje zaufanie oraz spełnić określone kryteria które między innymi pomagają unikać takich sytuacji.
Tak czy inaczej mogę się mylić więc jeśli czujesz że ta sytuacja Cię osobiście dotknęła możesz podać nam szczegóły w zgłoszeniu a sprawdzimy to. Jeśli będziemy mogli potwierdzić że miało to miejsce i było dokonane przez jednego z naszych moderatorów to wyciągniemy z tego konsekwencje.