Ryneczek Meleride - ogłoszenia, propozycje, pytania

Witajcie!

Jakim rozgardiaszem byłoby miejsce, gdzie wstawiane by były wszelkie dyskusje, śmieszki serwerowe, i rozmowy o projekcie - w jednym temacie.

Przychodzimy więc z inicjatywą otwarcia nowego wątku - w którym można rozmawiać o czym tylko się chce - związanym z serwerem :slight_smile:

W tym temacie możecie:

  • Proponować zmiany / bądź wprowadzenia na serwer (na co jesteśmy otwarci ;)),
  • Rozmawiać ogólnotematycznie o serwerze,
  • Wstawiać memy (w których istnienie wątpię, ale kto wie - może się jakiś ciekawy pojawi :smiley:),
  • Pytać o różne rzeczy - mnie, jak i ekipę serwera.

Pozwalam tutaj pisać o czym tylko chcecie - byle by było to związane z serwerem, innymi rzeczami związanymi z projektem (typu nasz discord, forum, strona WWW), bądź sprawami ogólnotematycznymi, po części związanymi z serwerem :slight_smile:

Temat zostawiam do czasu, aż powstanie forum. Jeżeli sam wątek będzie długo aktywny, może i nawet się zachowa tutaj :slight_smile:

Zapraszam do dyskusji.

2 polubienia

#####Offtopic przepraszam :frowning:
Osoby niezainteresowane tematem (pomoc koleżeńska z mojej strony), z całym uszanowaniem dla autora projektu, mogą wybrać opcję:

1 polubienie

Dokładnie :wink:
Gdyby komuś przeszkadzały ciągłe powiadomienia ze strony tematu - zawsze istnieje ich opcja wyciszenia :slight_smile:

Czy na serwerze będą zasiłki (kity) i gospodarka centralnie planowana (m.in. adminshopy)?
Darmowa komunikacja (sethome, home, spawn) też jest?

Witaj :wink:
Raczej nie planujemy kitów, w normalnym życiu gracz od tak nie dostaje przedmiotów od urodzenia :slight_smile:
Na start gracz dostanie określoną ilość pieniędzy - żeby mógł sobie kupić potrzebne rzeczy.
Z “AdminShopami” może coś zrobimy, ale napewno tak tego nie nazwiemy :stuck_out_tongue:
No, w normalnym życiu użytkownik nie robi pstryk i z Warszawy wraca do Krakowa :stuck_out_tongue:
Przejście na ratusz (tak, tam będzie prawdopodobnie miejsce, gdzie gracze będą się pojawiać pierwszy raz na serwerze) będzie możliwe nie samą komendą, ale albo pojazdem, albo autobusem, albo pieszo :slight_smile:
Ponadto, co do sethome - gracze by to mogli równie tą komendę wykorzystywać, i ustawiać sobie punkty teleportacji w miejsca niedozwolone, jak teren niedostępny dla graczy (na przykład miejsca chwilowo zabronione do przejazdu, bądź też inne zakazane struktury).
Ewentualnie zamiast sethome wprowadzimy szybką podróż, gdzie gracz po wpisaniu /dom odczeka 15 sekund, i się przeteleportuje do własnej posiadłości. Będzie to sposób bez oszukiwania, i jednocześnie sposób na urealistycznienie serwera.
Pozdrawiam :wink:

Muszę ze swojej strony przeprosić, ale z ostatnich dwóch tygodni nie pojawią się tygodniowe nowinki.
Nawalił mi skriptowy parser odpowiadający za działanie mniejszych skryptów, z którego powodu nie byłem w stanie nic zrobić.
Aktualnie problem jest wciąż rozwiązywany, przez co wkrótce problem powinien ustać.
Natomiast - by nie marnować czasu - przychodzą mi szersze pomysły, które sobie zapisuje w odpowiedniej rozpisce :wink:
Dodatkowo - rozpocząłem już dalsze planowanie mapy. Zamiast to odkładać na później - kiedy mam pełno czasu robię to teraz :slight_smile:

Pozdrawiam, i ponownie przepraszam.

Tak się kończy używanie skripta ¯\_(ツ)_/¯

2 polubienia

Dobra. Skoro aż 3 tygodnie temu został napisany ostatni tygodniowy news, czas chyba napisać wkońcu nową nowinkę :wink:


Newsy

  1. ProgrammingWizzard odchodzi z ekipy, a na jego miejsce wchodzi gabixdev!
    Niestety, po 3 tygodniach pobytu Wizzarda w ekipie, ten decyduje się zrezygnować z posady.
    Na jego miejsce wchodzi gabixdev, po którym będą widoczne wielkie zmiany!

Zmiany na serwerze

  • Serwer przybrał nową wersję! - ALPHA v1.0.2
  • Zostaje wprowadzone proxy odciążające serwer, oraz wprowadzające serwer AUTH.
  • Komunikacja zostaje utrudniona wyłącznie poprzez “Dymki” nad głowami graczy - hologramami.
    Chat przez to będzie służył wyłącznie do celów ogłoszeniowych, wystawniczych (jak giełda, handel itd.), jak i powiadamiających (np. telefon, słaba bateria).
  • Zostaje wdrożony handel. Gracze będą mogli na rynku między sobą handlować, jak i będą mogli to robić wirtualnie przez specjalne budki handlowe.
  • Zostały dodane oraz zmienione również mniejsze szczególiki, jak (ponowna) zmiana MOTD, zmiana powiadomienia gracza przy wejściu, itd.
  • Removed herobrine.

A teraz tak od siebie - chciałbym przeprosić wszystkich za takie opóźnienie w newsach. Wiem - obiecałem i miałem się kierować newsami co tydzień.
Postaram się częściej pisać newsy - przez co może nawet jak obiecałem będą się pojawiać co tydzień :wink:

2 polubienia

Jako, że od ostatnich tygodniowych nowinek mija 7 dni, czas napisać kolejne wydanie naszych co-siedmiodniowych nowości! :smiley:


Newsy

  1. jahumen odchodzi z ekipy!
    Niestety, po długim pobycie w naszej ekipie musimy pożegnać kolejnego członka MeleCoach’a.
    Jest to dla nas wielka przykrość, gdyż jahumen był jedną z osób, które wdrożyły się od początku istnienia Meleride’a - nawet i tego w wersji 1.0.

Zmiany na serwerze

  • Wprowadzamy samopoczucie gracza!
    Gracz poprzez różne czynniki na serwerze może zmieniać swoje samopoczucie. Poprzez pływanie przez określony czas, może poczuć się zrelaksowany, poprzez otrzymanie prezentu od innego gracza może poczuć się zadowolony, a poprzez złą pogodę - nawet i zły!
    Jednak, potrzebujemy waszej pomocy!
    Nie wszystkie czynniki odpowiadające statusowi gracza wymyślimy. A jako, że chcemy by nasz serwer był jak najbardziej realistyczny, wystawiamy tu nasze ręce DO WAS!
    Jeżeli masz jakiś pomysł, jaki czynnik może wpłynąć na to, aby na przykład nasz gracz się rozweselił przez daną czynność - zaproponuj ją w odpowiedzi do tego tematu, albo napisz o niej na naszym discordzie!
    Każda propozycja jest dla nas cenna, więc prosimy o wysyłanie - nawet głupich propozycji :slight_smile:
  • Zostaje wprowadzony polski język w kilku dodatkach na serwerze.

Dziękuję za przeczytanie owego newsa! :smiley:
Od teraz przy każdym newsie będę zamieszczał małą stopkę w postaci daty i godziny publikacji newsa. Pomoże to mi, jak i może wam odnaleźć danego newsa z danego dnia :wink:
Do zobaczenia! :slight_smile:
A, i przepraszam każdego perfekcjonistę z osobna za tą godzinę publikacji newsa :wink:


Meleride @ 18.09.2017 <-> 17:59

2 polubienia

Mamy poniedziałek, a to znaczy że czas na tygodniowe nowinki! :smiley:
Do dzieła!

Dzisiaj trochę newsy w innym wydaniu, gdyż ostatni tydzień był tym, gdzie padało więcej przemyśleń dotyczących projektu niż normalnie.
A takie przemyślenia są równie ważne, gdyż do pracy też potrzebne są plany :slight_smile:


Do rzeczy:

System zadań

Mamy pewną koncepcję, żeby zrobić coś a’la system zadań. Wyglądałby on podobnie jak w simsach: Działasz na danym obiekcie w grze, masz pod niego podpięte kilka zadań.
Cały zarys wyglądałby tak:


Tyle, że seperatory są do powiększenia, i jako tako jak narazie taki jest concept.
Gracz klikałby w dany hologram, i po kliknięciu na niego wykonywałoby się dane zadanie.


Poszerzenie emocji gracza

Prawdopodobnie emocje na naszym serwerze będą się opierać na tych z simsów. Gracz byłby zadowolony, zrelaksowany, spięty, i tak dalej. Jak pisałem w poprzednich nowinkach - cały status będzie zależał od tego co w danym czasie robi.
Czy to będzie na basenie, czy to w pracy, czy to w trudnych chwilach.


Psychika gracza

Skoro w realnym świecie istnieje psychika, czemu miałaby nie istnieć na serwerze?
Dlatego też postanowiliśmy dodać psychikę dla naszej postaci.
Gracz może być zdołowany, po utracie kogoś (tak, śluby są jeszcze planowane i prawdopodobnie zostaną napisanę, i tak - będzie blokada przed ciągłym spamem rozwodem i ślubem.)
Albo i gracz może wybuchać z radości i być jednocześnie szczęśliwy po wygraniu w loterii.

Temat psychiki jest jeszcze do przemyślenia, ale prawdopodobnie zostanie wdrożona na serwer.


Jest jeszcze kilka innych konceptów które zamierzamy wprowadzić, ale są one jeszcze niepewne, i do większych przemyśleń.

Dopowiem tylko, że wciąż modyfikujemy proxy, i prace jak narazie dość dobrze przebiegają :wink:

To tyle na ostatni tydzień, do zobaczenia! :wink:


Meleride @ 25.09.2017 <-> 16:51

1 polubienie

Mamy kolejny poniedziałek, czas na tygodniowe nowinki! :wink:


Newsy

  1. Proxy prawie skończone w 100%!
    Nad MelerideProxy (bo tak się na tą chwilę nasze proxy nazywa) są już kończone prace, i samo proxy dąży do swoich stu procent roboty.
  2. Rozpoczynamy szersze prace nad mapą!
    Na ten moment - jak coś robiliśmy - to głównie były to pluginy, i (już na szczęście - w mniejszości) skrypty. Na ten moment zaczynamy większe prace nad mapą, i mamy nadzieję - że w dość szybkim czasie - skończymy mapę całą!

Zmiany na serwerze

  1. Wprowadzamy pory roku!
    Każda pora roku będzie trwała 5-7 dni.
    Plugin jest jeszcze co prawda w podstawowej wersji - ale planowane są:
  • Zmiana biomu na mapie w zależności od pory roku,
  • zmodyfikowany status gracza względem pory roku - większa podatność na choroby, wymóg noszenia odpowiedniego ubioru, itd.
  1. Prawo jazdy - wprowadzamy punkty karne!
    Policja będzie mogła nadawać odpowiednie ostrzeżenia użytkownikom, którzy Ci - mogą wadzić innym kierowcom, bądź jeździć nie tam, gdzie trzeba :wink:
  2. Mapa - Rozpoczęliśmy prace nad budynkami!
    Rozpoczęliśmy budowę między innymi McDonalda, i komisariatu policji.

Słowami końca - prawdopodobnie na następny tydzień można będzie spodziewać się zarysu mapy - podziału na miejsca, dzielnice, jak i odpowiednie strefy :wink: .
Poza tym wciąż będziemy rozwijać serwer dodatkami, jak i innymi “feature’ami” :slight_smile:

Chciałbym jeszcze ze swojego miejsca podziękować za wszelką pomoc @LosTigeros, który pomógł mi w niektórych aspektach w pisaniu dodatków. Wielkie dzięki! :blush:

To na tyle z tego newsa. Do zobaczenia w kolejnym! :smiley:


Meleride @ 02.10.2017 <-> 19:02

1 polubienie

Mamy 9 października, a jest to poniedziałek - więc czas na kolejne wydanie tygodniowych nowinek :smiley:


Newsy

  1. Nowy członek MeleCoach’a!
    Mówią, że członkowie ekipy Meleride zmieniają się jak skarpetki. Może i jest to prawda, ale napewno decyzje przez nas popełniane należą do tych słusznych. :wink:
    W zeszłą środę do naszego Teamu dołączył Reedzev_, który pomoże w budowie mapy, jak i zajmie się całą stroną w wyszukiwarce! :smiley:

  2. MelerideProxy otrzymało swoje imię!
    W zeszłą środę MelerideProxy otrzymało swoje imię. Cały MeleCoach postanowił, iż nasz serwer pośredniczący otrzyma imię Midory!


Zmiany na serwerze

I właściwie nie tylko, gdyż będą one z serwera, jak i spoza jego :wink:

  1. Powstał projekt strony WWW!
    Czwartkowym wieczorem 5 października został zrealizowaliśmy projekt graficzny strony WWW.
    Jako, że jest w całości gotowy - teraz czeka tylko na realizację i przeniesienie na kod :wink:
    Jak wygląda? Tego dowiecie się sami - powiadomimy was jak najszybciej o nowej, i przejrzystej stronie! :smiley:

  2. Dodajemy świeżość posiłków!
    Co prawda - ten dodatek jest jeszcze we wczesniej wersji, ale myślę - że warto go ogłosić.
    Dodany został status posiłków. Oznacza to, że każdy posiłek będzie miał swój wyznacznik świeżości. Czy to świeże jabłko urwane prosto z drzewa, czy to ciasto, które przeleżało miesiąc w zamrażarce :wink:
    Aczkolwiek samo psucie się posiłków zostanie odłożone na potem, z paru ważnych względów. Jakich? Opiszę to pod samym newsem.


Bonusy

Czyli małe wyjaśnienie jak działałby cały system zepsucia.

Ze strony gracza wyglądałoby to tak, że po zakupie jabłka przybierze ono status świeże.
Będzie sobie ono takie naturalne, aż po 3-5 godzinach w ekwipunku - jabłuszko się po prostu zepsuje - przez co stanie się ono zepsute - a co za tym idzie - przyniesie ono skutków ubocznych po jego zjedzeniu.
Oczywiście puszki z napojami będą miały dłuższy okres zepsucia - nawet 3 dni, aczkolwiek - jak to w prawdziwym życiu bywa - każde jedzenie się czasem psuje ¯_(ツ)_/¯.

Ale… Jak to ze strony serwera wygląda?

Więc, tu już trudniejsza sprawa.
Serwer po każdym stworzeniu jabłka tworzyłoby mu specjalne ID z przypisanym graczem, i datą jego utworzenia.
Plugin sprawdzałby, czy od tej daty utworzenia minęły już 3 godziny.
I jeżeli tak, plugin przenosiłby z jednego “pudełeczka” jabłuszko do drugiego - tego z zepsutym jedzeniem.

Wszystko by było pięknie… gdyby nie optymalizacja.

I dlatego tu trzeba ciężko pomyśleć co zrobić z taką funkcją - wiedząc, że smakołyków może być i nawet z 50 (tak, nie będą tylko te posiłki, które w zwykłym mc posiadamy), a gracz posiadałby tych posiłków tak z kilka(set) w ekwipunku - dla serwera może być to RAMożerne, tymbardziej loopowanie całego serwera w jedną minutę, przez co lepiej by było, by serwer powtarzał czynność loopowania serwera co pół godziny, niż co te 60 sekund, co skutkowałoby, iż te 3 godziny nie byłyby tak dokładne.


Tak pozatym, to w sekrecie powiem - iż prawdopodobnie zaczniemy pisać własne API, przez co praca nad naszym serwerem będzie znaczniej łatwiejsza niż dotychczas. :wink:

Tu muszę was wszystkich przeprosić, iż jak obiecywałem tydzień temu - tak z pracy się nie wywinąłem.
Spłynął na mnie deszcz obowiązków poza-serwerowych, przez co nie byłem w stanie wyznaczyć dróg na mapie serwerowej - więc niestety, ale nie dam rady graficznie jak pokaza, jak prawdopodobnie mapa będzie wyglądała.

Well, przepraszam - ale tu nie wywiązałem się z tego, co planowałem - ale może uda mi się w następnym / albo za dwa-trzy następne tygodniowe nowinki to zrobić. :slight_smile:

A, i jeżeli dotrwaliście aż do tego momentu czytając ten artykuł - napiszcie “Pieczone ziemniaki są lepsze niż surowe!”, a co :stuck_out_tongue:
Możecie też dodać od siebie - jakie danie chcielibyście widzieć na serwerze. Czy to chińskie zupki, czy to nawet prawdziwy kurczak teriyaki z Japonii!

Trzymajcie się ciepło!
-Melt


Meleride @ 09.10.2017 <-> 20:02

1 polubienie

W kwestii technicznej

Nie tyle RAMożerne, co prockożerne.
Ogólnie szanuję za pomysł z robieniem tego typu rzeczy, ale nie wiem, czy masz świadomość jak trudne będzie to do perfekcyjnego wykonania - gracze potrafią być naprawdę sprytni, a objaśniając szczegóły “odliczania” tego czasu, odrobinę sam strzelasz sobie w kolano.

Jedną z “atomowych” czynności jest włączanie i wyłącznie serwera - Twój plugin musi umieć te operacje prawidłowo obsłużyć

Bez specjalnego rozkminania dostrzegłem kilka potencjalnych bugów:
Dajmy na to, że psującym się jedzeniem są jabłka.

1. Czy podczas wyłączania serwera zapisywane są informacje o stanie każdego z tych jabłek? (tj. który gracz miał je w ekwipunku podczas wyłączania serwera). Przy starcie serwera muszą być one wczytywane. Jeżeli tak nie jest, możliwe będzie zdobycie mitycznej, niepsującej się żywności.
2. Czy powyższy punkt działa również dla przedmiotów pochowanych do skrzyń? (jeżeli istnieje taka możliwość). Jeżeli tak nie jest, możliwe będzie zdobycie mitycznej, niepsującej się żywności.
3. Czy podczas rutynowego sprawdzania “świeżości” pożywienia brane są również przedmioty, które zostały pochowane do skrzyń? Jeżeli tak nie jest, po schowaniu przedmiotu do jakiegoś containera nie będzie się ona psuła (to akurat można przekuć na jakąś logikę - jeżeli powiesz, że skrzynie pełnią rolę lodówek, będzie to miało sens - o ile przebrnąłeś przez pierwsze dwa punkty…)
4. A co, jeżeli będziesz musiał nagle “zabić” serwer i informacje o jabłkach nie będą mogły zostać zapisane?
Każdy crash serwera spowoduje, że żywność, która do tej pory była w grze, nie będzie się psuła. Auć!
Rozwiązaniem mogłyby być metatagi przypisywane do przedmiotów w trakcie ich utworzenia, a następnie wczytywane do pamięci przy wchodzeniu gracza na serwer - prawdopodobnie ja zrobiłbym to właśnie w ten sposób.
5. Jeżeli interwał pomiędzy sprawdzaniem świeżości jabłek będzie tak duży, a jednocześnie nie będzie w jakiś sposób losowy, przed “sprawdzaniem” można zwyczajnie na chwilę wyrzucić przedmiot z ekwipunku, aby uchronić go przed zepsuciem.

Wszystko to spisałem “na bieżąco”. Założę się, że jest tego ze 3x tyle i obawiam się, że niestety, najprawdopodobniej coś umknie Twojej uwadze, albo będzie zbyt trudne do zrobienia/za mało optymalne.
Oczywiście nie traktuj tego jako hejt - kibicuję projektowi, bo czuję, że Meleride to taka bratnia dusza MaRPG, ale doświadczenie pokazuje, że pewnych rzeczy robić się nie opłaca - w miejscach takich jak to już chyba wygodniej byłoby pisać własną grę. A jeżeli system psucia się żywności powstanie, to zamawiam orzechy i tequilę!

3 polubienia

Witaj :wink:

Bardzo się cieszę, że podoba Ci się pomysł, i miło że przykuł twoją uwagę :slight_smile:
Widzę, że znalazłeś kilka bugów, które mogłyby być zawarte w owym projekcie. Spróbuję wszystko wytłumaczyć.

Nie było to planowane, ale miło że to spostrzegłeś :slight_smile:
Zapiszę sobie to. Możliwe, że będziemy zapisywać owe dane w bazie danych.

“Psując” jedzenie planowaliśmy to robić wszędzie. Czy to w skrzyniach, czy to w piecykach, czy to nawet na ziemi (przedmiot na niej leżący). Dlatego napisałem “loopowanie serwera”, a nie “loopowanie ekwipunków graczy” :>
Tak, nastawiliśmy się na to.
Ale to zadanie też nie należy do najłatwiejszych - Bo jak serwer miałby loopować wszystko co leży na ziemi? Plus jakby to było wykonalne, to o panie, ratuj się kto może! Spływ mocnego przeciążenia serwera nadchodzi!

Jak wyżej.
Dodatkowo dopowiem, że mieliśmy na uwadze stworzyć na serwerze coś w stylu “pojemników śniadaniowych”, czy chociażby wyżej przez Ciebie wspomnianych lodówek, które miałyby na celu przedłużenie świeżości danego produktu. :smiley:

Jak napisałem przy pierwszym sub-punkcie, dane zapisywane byłyby do baz danych, przez co, co te 30 minut wraz ze znalezieniem posiłków mających więcej niż 3 godziny - plugin od razu by ich status na nowo zapisywał, albo wpisywał nowe posiłki :wink:

Natomiast to wciąż daje szanse na stworzenie MITYCZNEGO, ULTRA-LEGENDARNEGO POSIŁKU bo nawet jakby minęło 29 minut - to nowe jabłko które zostało stworzone po 15 minutach - wciąż by nie było w bazie, a jakby potem plugin odczytywał to jabłko? Auć!

Ale pomyślę o meta-tagach, dobry pomysł.

Punkt 2 - wczytywanie przedmiotów z ziemi :>

To wszystkie z punktów, które opisałeś. Mam nadzieję, że mój opis jest dość zrozumiały, i na wszelkie bugi znajdzie się ten “solution”.
Zepsucie się posiłków to ogólnie dość ciężka sprawa. Dlatego ten pomysł przekładam na potem, co jest równoznaczne z mniejszym wkładem w niego.
Jeżeli natomiast uznamy pomysł za zbyt trudny i zbyt mało optymalny do zrealizowania - możemy zmienić zepsucia dynamiczne na statyczne - typu: podczas jesieni gracz zrywając jabłka będzie miał 30% na zdobycie zepsutego owego owocu :wink:
Równie realistyczne, a jak mało-zasobożerne!
Zobaczymy w przyszłości. Tymczasem czas stworzyć nowe dwa pliczki - orzechy.psd i tequilla.psd :wink:

1 polubienie

Witajcie!

Przed rozpoczęciem całościowych tygodniowych nowinek, mam dla was krótką informację.
Cała ekipa składa się z normalnych ludzi. Oni też chodzą do szkoły, oni też się uczą. Przez szkołę nie mamy niestety tyle wolnego czasu, ile mieliśmy go w okresie wakacyjnym.
Co wiąże się z mniejszą ilością czasu - nasz bieg pracy jest nieco wolniejszy niż ten, który mieliśmy w tak wieloczasowym okresie.
Szkoła spowodowała między innymi brak newsa tydzień temu. Brak czasu nas po prostu zeżarł, jak i przez to nie zrobiliśmy wtedy praktycznie nic.
Przepraszamy za to!

Ale, przechodząc już do głównego tematu - czas na forumowe nowinki! :smiley:

Zmiany na serwerze

  1. Głębsze zmiany
  • Więc, muszę ogłosić iż ruszyły prace nad API! Będzie to nasze pierwsze, Meleride’owe API, któremu nazwy jeszcze nie nadaliśmy :stuck_out_tongue:
    Planujemy, by owe API było elastyczne, lekkie i przyjazne środowisku :wink:
    Jak narazie - więcej nie zdradzamy :slight_smile:

  • Rozpocząłem głębsze prace nad chatem!
    Zostanie dodany własny system prywatnych wiadomości, lepsze wykorzystanie skrzynek odbiorczych i nadawczych, i prawdopodobnie - już wkrótce - wyłączenie chatu globalnego, i przestawienie jego na hologramy nad głową! :wink:

  1. Mniejsze zmiany
  • Rozpoczęto pracę nad scoreboardem!
    Planujemy, by wyglądał on dość przejrzyście, i wyglądał bardzo przyjaźnie :wink:

  • Dodano 5 kolejnych easter-eggów,

  • Został zmieniony lekki bieg organizacji prac na serwerze.


Jak możecie zauważyć, został lekko zmieniony styl pisma naszych co-7-dniowych newsów. Możliwe, że w takim stylu od teraz całe nowinki będą pisane, gdyż nie mogę ukryć - dość wygodnie mi się tak pisze. :wink:
Dajcie znać co sądzicie o ich nowym stylu! :smiley:
Pamiętajcie - Nie wszyscy czasem mamy wolny czas. Tak też jest i z nami, więc prosimy o wyrozumiałość :slight_smile:

Od nas to tyle, trzymajcie się! :smiley:


Meleride @ 23.10.2017 <-> 18:02

Witajcie! :slight_smile:
Mamy 30 październik, jest to poniedziałek. Czas na tygodniowe nowinki! :smiley:


Ogólne informacje

  1. API w dalszym ciągu nie otrzymało nazwy!
    Administracja wciąż myśli, jaką zmianę może posiadać Meleride’owe API. Nazwa wciąż nie jest znana.

  2. Zostaje wprowadzony kontrowersyjny pomysł na zmianę mapy!
    Jako, iż na obecną chwilę mamy duży problem z tworzeniem mapy - cała ekipa postanowiła, iż na serwerze wystąpi mapa Greenfield v5!
    Nie jest to może dość kreatywny, i uniwersalny - jak na takiej skali serwer - ale jest jednak tego braku innowacyjności rozwiązanie. Mianowicie - nie będzie jednak to w pełni oryginalna mapa. Dodane zostaną podmianki: ulic, dróg, mniejszych elementów (jak przystanki autobusowe). Zostaną także podmienione domy - na bardziej futurystyczne, budynki i struktury - na bardziej modernistyczne, oraz oczywiście - dodane zostaną budynki z naszej starej, przygotowanej mapy, wspomnianej tutaj :wink:
    Będziemy się starać również pisać o nowościach wprowadzonych na nowej mapie. Starych autorów oczywiście wspomnimy w Ratuszu serwerowym :slight_smile:.


Zmiany na serwerze

  1. Głębsze zmiany
  • Zostaje utworzony moduł MelerideAdmin!
    Będzie on służył za wszelkie narzędzia, służące ekipie serwera - MeleCoach!
  • Został utworzony moduł MelerideCars!
    Będzie on służył za wszelkie tematy drogowe, jak i samochodowe.
    W tym module znajdzie się również dodatek na auta :wink:
  • MelerideCars: Zostały wdrożone pierwsze dodatki dotyczące praw jazdy, oraz narzędzi policyjnych.
    //Auta również się tu znajdą za parę tygodni :wink: (może)
  • MelerideAdmin: Zostają dodane pierwsze narzędzia administracyjne.
  • Rozwój MelerideAPI wciąż trwa!
  1. Mniejsze zmiany
  • Drobne poprawki i cleanup kodu we wszystkich modułach,
  • Poprawione bugi w komendach.

Żeby jeszcze wszystkie moduły dla użytkowników były jasne - pozwolicie, iż napiszę tu ich cały spis :slight_smile:

  • MelerideBase - moduł odpowiedzialny za podstawowe komendy, jak i działanie serwera.
  • MelerideAPI - Serwerowe API pozwalające na większą przejrzystość kodu. Na obecną chwilę używane przez mniejszość modułów, ale po wprowadzeniu wszystkich w nim technik - prawdopodobnie korzystać z niego będą wszystkie moduły :wink:
  • MelerideAdmin - moduł odpowiedzialny za narzędzia potrzebne administracji do moderowania całego serwera.
  • MelerideCars - moduł odpowiedzialny za wszelkie działania drogowe.
  • MelerideJedzenie - moduł odpowiedzialny za całą mechanikę jedzenia.
  • MeleridePlayer - moduł odpowiedzialny za całkowite działanie gracza - jego status, oraz z nim związane wszelkie rzeczy.
  • MelerideSwiat - moduł odpowiedzialny za działanie świata - jak na przykład pór roku.

Jak narazie tak wygląda cały spis modułów, z których Meleride korzysta.
Po co wam one do wiedzy? Prawdopodobnie w przyszłych nowinkach będę załączał dodane rzeczy w takim formacie:

{MODUŁ} - {NOWOŚĆ}

Więc lepiej, by użytkownicy wiedzieli, o czym pisze - niż by się zastanawiali “Te, a o co temu Meltowi cho z tymi Carsami, jedzeniami i tak dalej? MELT, NIE ROZUMIEĆ!”


To tyle na temat dzisiejszych nowinek! Co prawda trochę się nad nimi rozpisałem dziś - ale lepsze to, niż jakaś skrócona wersja :slight_smile:

Do zobaczenia za tydzień (bądź za jakiś czas, ho ho ho! :stuck_out_tongue:)


Meleride @ 30.10.2017 <-> 18:36

to w koncu po polsku czy angielsku…?

4 polubienia

Jak narazie moduły kieruję własnymi nazwami, ale co racja to racja - będę musiał zmienić wszelkie nazwy na te angielskie :stuck_out_tongue:
Dzięki za wzmiankę o tym!

Witajcie! :slight_smile:
Mamy 13 październik - i pomimo pominiętego tygodnia (o czym za chwilę opowiem) - Czas na tygodniowe nowinki! :wink:


A więc… Zaczynając od wstępu - chciałbym wszystkich czytających przeprosić za brak nowinek, który miał się pojawić tydzień temu. Zabrał mnie po prostu czas, który musiałem poświęcić na szkołę. Co nie znaczy, że nic nie zrobiłem :wink:


Przechodząc do tematu głównego:

  1. Pracowałem ostatnio nad bazami danych. Zdecydowałem się na wybranie do testów tymczasowej bazy ReThinkDB, mającej pomóc w ukazywaniu wszelkiego ruchu w bazie. Może i nie jest to najlepszy wybór, jeżeli chodzi o bazę danych, jeżeli serwer zostanie otwarty dla wszystkich - zdaję sobie sprawę, iż są pięciusetkrotnie lepsze bazy, niż owy ReThink. Dlatego też - obecna baza zostanie prawdopodobnie podmieniona w przyszłości na jakiś inny, lepszy wybór.

  2. Statystyki graczy były moją kolejną rzeczą, którą postanowiłem zrobić w tym tygodniu.
    Postanowiłem, iż będą one działały na “dwa fronty” - to znaczy: sieciowo, i lokalnie.
    Co to znaczy? - Generalnie serwer będzie wszelkie statystyki wczytywał z bazy danych (dlatego też postanowiłem ją założyć, co opisałem w punkcie 1.). Jednak - w przypadku “awarii”, bądź wyłączonej bazy danych - wszelkie statystyki zostaną odczytane z plików lokalnych - co oznacza, iż serwer będzie zapisywał je do baz, jak i do plików.
    Statystyki wiążą się również z założeniem osiągnięć na serwerze, co również planuję na przyszłość zrobić.

  3. Postanowiłem, iż zostanie stworzony własny system walut. Dlaczego? Wiąże się on z wprowadzeniem kart płatniczych, które jeszcze bardziej urozmajcą rozgrywkę. Co prawda karty płatnicze są jeszcze w toku, i sam bank jest dopiero tworzony. Ale mam nadzieję, że znajdę czas, by bank pojawił się już w przyszłych newsach! :wink:

  4. Została wprowadzona reputacja. Jak ona będzie działać?
    Na starcie gracz dostanie 5 punktów reputacji. Poprzez dobre zachowanie na serwerze, bądź udział w ważnych wydarzeniach - gracz będzie mógł powiększać swój wskaźnik reputacji.
    Oczywiście - gracz otrzyma również możliwość powiększania samemu swojej reputacji - poprzez wyżej wymienione osiągnięcia, prace na serwerze, oraz za wszelkie inne udziały na serwerze! :slight_smile:

  5. Zostały również zmienione nazwy modułów, o których wspomniał @Nieznajomy11 - dziękuję za wzmiankę :slight_smile:

Moduły osiągnęły nowe nazwy:

  • MelerideJedzenie -> MelerideFoods
  • MelerideSwiat -> MelerideWorld

Jak pisałem w głównym wątku - robimy serwer w 4 osoby. Jak dotąd - może i stan osób się zmienił - ale liczba jest wciąż taka, jaka była.
Niestety, czas pokazał - jak prace potrafią wolno przebiegać. Dlatego też - potrzebujemy pomocy!
Jesteś budowniczym, i czujesz - że pasuje Ci styl modernistyczny / ultramodernistyczny? A może jesteś programistą, i piszesz nie najlepiej - ale czujesz, że zdziałasz wiele na naszym serwerze? A może po prostu chcesz pomóc w rozwoju serwera - napisz do nas!

  • Oficjalny discord: KLIK
  • Prywatna wiadomość (discord): Melt#3047
  • Prywatna wiadomość na lvlup’ie

Niestety, na tą chwilę nie możemy zaoferować żadnego zarobku z naszej strony. Dlatego też nie zmuszamy do współpracy z nami - lecz, jeżeli widzisz potencjał w naszym projekcie, i chciałbyś prowadzić coraz dalej nasz projekt - i działać na naszym serwerze choćby z własnej pasji - zachęcamy! :slight_smile:
(Co nie oznacza, iż jakieś korzyści również się znajdą za wszelką pomoc :wink: )


Jeżeli aż dotąd dotrwałeś, czytając tego newsa - dziękuję Ci za każdy przeczytany wyraz!
Tymbardziej mi miło, jeżeli skusiła Cię moja propozycja współpracy z nami! :wink:
Chciałbym jeszcze przeprosić za dzisiejszy format zapisu nowinek. Może i jest to niewygodny format dla niektórych czytelników - ale postanowiłem nie zmuszać się do takiego formatu, jaki panował tu wcześniej - tylko do pisania od siebie wszelkich słów.

Ode mnie to tyle - jeżeli chodzi o te nowinki :wink:

Do zobaczenia za tydzień (miejmy nadzieję :slight_smile: )!


Meleride @ 13.11.2017 <-> 20:07

1 polubienie

Witajcie! :slight_smile:
Mamy 21 listopada - czas na tygodniowe nowinki! :wink:


Newsy

  1. Nowi członkowie ekipy!
    W tym tygodniu ekipa MeleCoach powitała nowych członków ekipy. Są to:
  • @Anno (PHP Developer)
  • @Vylence (Budowniczy, Pomocnik)
    Nowych członków serdecznie witamy w ekipie! :smiley:
  1. Kolejne zmiany z mapą!
    Jako, że znaleźliśmy odpowiednią osobę, jeżeli chodzi o budowniczego - postanowiliśmy wrócić do starego schematu górzystej mapy, jak i przez to teraz wszelkie działania związane z mapą - będą się odbywały właśnie na niej! :wink:

  2. Serwer przybiera nową wersję - ALPHA v1.1!


Zmiany na serwerze

  1. Wprowadzono chat na dany obszar!
    Chat na dany obszar zostaje w końcu wprowadzony na nasz serwer!
    W przeprowadzonej niedawno ankiecie na naszym oficjalnym discordzie - wyniki wykazały, że większość graczy znacznie woli chat globalny, od chatu obszarowego. Postanowiliśmy więc zostawić chat takim, jaki jest normalnie w minecrafcie. Aczkolwiek - aby druga strona nie miała nam za złe braku chatu obszarowego - postanowiliśmy go również stworzyć!
    Jak on działa? Wystarczy przed wiadomością wpisać znak “!”, a nasza wiadomość powędruje do graczy w pobliżu 50 kratek od naszego obszaru! :smiley:

  2. FENG w drodze!
    Jak już wspominałem w głównym wątku, zostanie stworzony system “sztucznej inteligencji” w urządzeniach. Na obecną chwilę pracujemy nad FENGiem, i co jest możliwe - feng w kilku następnych update’ach ujrzy światło dzienne! :wink:

  3. Zostały stworzone pomniejsze narzędzia - jak badacz pingu, blokowanie poszczególnych przedmiotów dla graczy,

  4. Został zedytowany Scoreboard.


I to na tyle z dzisiejszych nowinek! Jak widać - ten tydzień nie przeszedł do jednych z lepszych, jeżeli chodzi o prace nad serwerem. Rozumiemy to - i widzimy, że musimy dawać większy z siebie wkład w serwer. Postaramy się poprawić naszą aktywność!

Do zobaczenia za tydzień :wink:


Meleride @ 21.11.2017 <-> 18:05

3 polubienia