Rozszerzenie terminu płatności za wygasły VPS

Witam, proponowałbym rozszerzenie terminu płatności za wygasły VPS do 1 miesiąca, ponieważ nie każdy może się wyrobić do 3 dni z płatnością.

Obawiam się, iż przedłużenie terminu o dodatkowe 2 dni może zwiększyć kolejkę dla nowych klientów oczekujących na brakujące oferty

ale na opłatę masz całe 33 dni, a nie tylko 3 ostatnie :stuck_out_tongue:

1 polubienie

Tak jak somsiad wyżej powiedział.
To jest aż 33 dni. Raczej nie spotkałem się, aby pracodawca dawał wynagrodzenie w czasie dłuższym, niż miesiąc

1 polubienie

Postaw się w sytuacji hostingu. Marnowanie przez miesiąc miejsca na dysku tylko po to, by z 5% klientów jednak go wykupiło [strzał, nie mam statystyk, pewnie nawet mniej bo jak ktoś nie opłaca to raczej usługi nie potrzebuje]?
Jeżeli komuś nie zależy na ciągłości usługi i zwleka z przedłużeniem to raczej jest to mniejszość klientów i jest to całkowicie nieopłacalne z punktu widzenia hostingu. Przechowywanie danych również kosztuje - zmiana taka mogłaby negatywnie wpłynąć więc na opłacalność oferty dla większości klientów.

Więc - myśląc o innych przedłużaj w terminie i nie marudź :stuck_out_tongue:

Nie tylko dysku, jeśli dobrze rozumiem, zasoby nadal są zarezerwowane dla vpsa żeby móc go uruchomić od razu po opłacie, a to też są koszta.

Raczej nie chcemy płacić dodatkowo za to, żeby zasoby były blokowane ponad miesiąc, no nie?

2 polubienia

najprawdopodobniej tak, chociaż pewnie dałoby się to obejść i zmniejszyć te koszty - dla chcącego nic trudnego, jednak wiązałoby się to z utratą adresu IP oraz jak już wspominałem - więcej kombinacji niż korzyści dla klientów :smiley:

Tak właściwie to nie miałoby to jakiegokolwiek znaczenia, bo:

W przypadku, gdy Użytkownik nie przedłuży ważności Usługi, stanie się ona nieaktywna po upływie okresu na jaki została wykupiona. Administrator zobowiązuje się̨ przechowywać w swoim systemie teleinformatycznym dane Użytkownika związane z nieaktywną Usługą przez okres 30 dni. Po tym czasie przechowywane dane Użytkownikowi zostaną usunięte z systemu teleinformatycznego Administratora.

Dane to niekoniecznie zasoby na konkretnym node. Równie dobrze może być i pewnie jest to zarchiwizowany dump VM, tj. backup. A te możemy odzyskiwać od dawna za dodatkową opłatą.

Proces odzyskiwania kopii zależnie od systemu, który się nimi zajmuje, może być kosztowny z wielu powodów, np. wysokie opłaty za transfer egress (wyciąganie danych).

Na obecny moment dodatkowo cenę zapewne podnosi czynnik ludzki. Istnieje dość ciekawe rozwiązanie, ale na taką automatyzację musimy jeszcze poczekać, aż będziemy mieli możliwość przywrócenia backupu z przycisku w panelu, w pełni automatycznie.

Przywracanie kopii może wydawać się proste, ale takie nie jest. Szczgólnie kiedy ma robić to automat bez ingerencji człowieka. Nikt nie chciałby zapłacić za przywrócenie kopii X zł i mieć jeszcze bardziej niedziałający serwer po tym procesie.

Jeśli jednak udałoby się osiągnąć ten poziom automatyzacji i działałoby to stabilne, można by spiąć te dwa procesy i pozwolić przywracać kopie bezpośrednio na nowy VPS (wtedy czekamy w kolejcę jak na normalny, a zamiast typowej instalacji mamy przywracanie kopii).

Można to zarówno zrealizować poprzez podmianę tego samego VPS i zakładkę jego kopii (prawdopodobnie bardziej intuicyjne) jak i globalną listę kopii dla konta (a także oba na raz). W mojej głowie wtedy zamiast nieaktywny, czy jak tam obecnie jest mógłby zostać nazwany nowy status “archiwizowany”. Globalna lista mogłaby natomiast pozwalać podglądać ostatnie kopie pojedynczych usług i mieć ewentualny przycisk przekierowujący do pełnej listy.

5 polubień

30 to zdecydowanie za długo. Jeżeli miałby ten okres być przedłużony, w co wątpię powinien być przedłużony do 7 dni. Inne hostingi oferują +/- właśnie te 7 dni na opłatę serwera.