Recipient address rejected: Spf check: softfail

Witam,
posiadam stronę na lvlup.pro. Wszystko było z nią dobrze, dopóki nie zarejestrował się użytkownik, który posiadał pocztę na Onecie. Niestety on nie otrzymywał moich wiadomości, ale ja jego tak. Po wysłaniu jednego maila i odczekaniu 24h otrzymuje zwrot maila z powodem: “Recipient address rejected: Spf check: softfail”. Czytałem na różnych forach jak to naprawić, ale żaden sposób nie pomógł. Proszę o pomoc. Pozdrawiam :slight_smile:

Zgodnie z tytułem, sprawdź wpis SPF czy jest poprawny.
Powinien on zawierać IP serwera z którego wysyłany jest mail.
Maile wysyłasz też z hostingu WWW czy np. z VPS? Będzie tu potrzebnych trochę informacji zanim się ustali jak powinien wyglądać taki wpis.

Wpis zaktualizowałem 2 dni temu, wcześniej był inny adres IP. Maile wysyłam z hostingu WWW.

Dokadnie wyglada to tak: “v=spf1 a mx ip4:91.134.213.47 ~all”

Wpis wygląda na modyfikowany.
Domyślna wartość to

"v=spf1 a mx ip4:91.134.109.98 ~all"

Inne adresy IP są używane do serwowania stron a inne do panelu DirectAdmin czy wysyłania maili.
Ustaw tak jak wyżej, odczekaj z kilka godzin lub najlepiej dobę i sprawdź ponownie.

Niestety. ale dalej nie działa ta zmiana. Rozumiem, że każdy usługodawca może narzucić sobie czas aktualizacji dłuższy, ale moim zdaniem 2 dni powinny wystarczyć. Na Gmailu, przy mailu, jest ikona znaku zapytania:

Gmail nie może zweryfikować, czy ta wiadomość została wysłana z domeny moja-domena.pl

Dalej maile np. do Onetu nie dochodzą.

Przeglądałem logi serwera pocztowego.
Może to być kwestia po mojej stronie.
Aby to zweryfikować, sprawdź proszę czy taki wpis będzie działać lepiej:

"v=spf1 a mx ip4:167.114.227.107 ~all"

Już działa :slight_smile:

Ten wpis działa :slight_smile:

Może raz działać a raz nie, w przypadku problemów polecam sprawdzić wpis z innym IP jak podałem wyżej.

Dobrze, dziękuję bardzo :smiley: