Przywracanie kopii zapasowej usług od 01.2017


#1

Jak działają kopie zapasowe w lvlup.pro?

Hosting lvlup.pro wykonuje regularne kopie zapasowe tak aby w przypadku awarii sprzętu można było je przywrócić. Są więc tworzone na wewnętrzne firmowe potrzeby.

Przywracanie backupów wymaga ręcznej pracy administratora tak aby była pewność że cały proces przebiegł poprawnie oraz że zostały przywrócone najświeższe dostępne kopie.

Taki proces trochę trwa ale przywracanie ich to rzadka sytuacja, dzieje się to może raz lub dwa na rok więc nie jest to problemem.

Obserwując klientów w zgłoszeniach czy na forum widzę że potrzebują oni czasami tych backupów które robi hosting, nie będę wnikać w przyczyny lecz jako że w regulaminie np. usługi VPS jest wyraźne zobowiązanie użytkownika do tworzenia kopii zapasowej zakładam że ta ich kopia zapasowa po prostu zawiodła i nie jest możliwe jej przywrócenie więc szukają planu awaryjnego.

Patrząc na inne firmy hostingowe mam wrażenie że ich większość nie oferuje w ogóle możliwości przywrócenia backupu lub ich samo wykonywanie jest dodatkowo płatne.

Od stycznia 2017 w lvlup.pro będzie możliwe skorzystanie z takiej kopii przez klientów w usługach:

  • VPS KVM
  • VPS OpenVZ
  • Hosting WWW
  • Hosting Minecraft

Cena za jednorazowe przywrócenie pełnej kopii niezależnie od usługi, pakietu, zajętego miejsca na dysku to zawsze 50zł

Warunkiem skorzystania z przywrócenia kopii jest

Mimo zachowania najwyższej staranności i ostrożności przy infrastrukturze do tworzenia backupów, może niestety wystąpić sytuacja że kopia z danego dnia nie będzie dostępna tak więc nie mogę obiecać że kopia z danego dnia faktycznie będzie. Są to bardzo rzadkie przypadki ale na wszelki wypadek wolę o tym wspomnieć.

W przypadku wszystkich usług jest robiona codzienna nocna kopia zapasowa (między godziną 2:00 a 6:00) która jest potem trzymana przez 3dni.
Po 3 dniach zostaje usunięta.

Dla VPS OpenVZ i VPS KVM jest jeszcze dodatkowa możliwość uzyskania kopii 30dni po dezaktywacji usługi w panelu, to na wypadek gdybyśmy nie mieli jak opłacić usługi i serwer zostałby usunięty z panelu klienta. Wystarczy zapytać o taką możliwość w tickecie, cena jest nadal taka sama - 50zł.

Przykładowe sytuacje

Klient A

Klient tworzy zgłoszenie 10 dnia miesiąca o godzinie 22:00 z prośbą o przywrócenie pełnej kopii VPS z tego samego dnia.

Klient uzyskuje odpowiedź od supportu 12 dnia miesiąca z informacją że kopia z 10 dnia miesiąca o 2:44 została właśnie przywrócona.

Klient B

Klient tworzy zgłoszenie 10 dnia miesiąca o godzinie 22:00 z prośbą o przywrócenie pełnej kopii VPS z 7 dnia miesiąca.

Niestety w chwili gdy zgłoszenie jest rozpatrywane jest 12 dzień miesiąca czyli minęło 5 dni od wykonania kopii a trzymane są tylko przez 3dni, przywrócenie kopii nie jest możliwe.

Klient C

Klient tworzy zgłoszenie 10 dnia miesiąca o godzinie 22:00 z prośbą o przywrócenie jednego z folderów na VPS z 9 dnia miesiąca.

Możliwe jest przywrócenie tylko pełnej kopii, nie ma możliwości przywrócenia tylko jednego folderu.
Zgłoszenie jest rozpatrywane 12 dnia miesiąca czyli jest możliwość techniczna przywrócenia pełnej kopii - jest 3 dzień po utworzeniu wybranej kopii.
Niestety w chwili gdy zgłoszenie jest rozpatrywane brak jest odpowiednich środków w portfelu lvlup.pro a przy następnej odpowiedzi supportu kopia zostanie już do tego czasu usunięta.

Wniosek z przykładów

Jeśli zależy nam na przywróceniu kopii należy jak najszybciej utworzyć zgłoszenie oraz upewnić się że w portfelu są wystarczające środki.

Plany na przyszłość

W przygotowywanym panelu klienta v3.0 planowane jest wprowadzenie przywracania kopii bezpośrednio bez potrzeby tworzenia zgłoszenia tak aby taką sprawę można było załatwić w ciągu kilku minut.
Nie jest to łatwe więc wprowadzenie tej możliwości potrwa jeszcze trochę czasu, gdy tylko taka opcja będzie dostępna - poinformuję o tym i będzie ona łatwo widoczna w panelu.


Ile czasu są przetrzymywane dane z nieopłaconego serwera VPS?
Nowy model kopii zapasowych VPS od 05.2016
Problem z VPS - brak odpowiedzi
Okres wygasania usługi VPS w lvlup.pro
Przywrócenie kopii zapasowej VPSa
Problem z n36/s18.hostmc.pl - 12.05.2017
Support
Robienie kopii zapasowych serwera MC
Zgłoszenie
Pytanie odnosnie vps
#2

Mozna znac powod podwyzki cen? Bo wczesniej bylo liczone od jednego GB.


#3

Odzyskanie jednego GB w przypadku takiego np TeamSpeaka jest bardzo czasochłonne w porównaniu do kosztów i staje się nieopłacalne dla Michała, który mógłby w tym czasie rozwijać firmę dalej, pracować nad panelem, czy też odpoczywać :smiley: Takie moje zdanie.


#4

@Nieznajomy11 Dokładnie tak.
Przywrócenie kopii to często 30-60min i dlatego jest to teraz zbliżone cenowo do 1h pracy administratora. Niektóre backupy są też kopiowane do innych miejsc co by zwiększyć pewność że nie znikną co też kosztuje i jest już wliczone.

Poprzedni model obejmował też tylko VPSy, teraz obejmuje w zasadzie większość usług, do tego wszystko jest przejrzyste ile to kosztuje, cena zawsze jest ta sama co pozwala uniknąć sytuacji gdzie poprzez konieczność ustalenia ceny backup zdąży się usunąć.