Prędkość sieci w LVL UP

Cześć, zauważyłem że prędkość uploadu na serwerze VPS zależna jest od systemu operacyjnego. @SystemZ w tickecie zasugerował by poruszyć tą kwestię na forum, aby wraz z innymi klientami udało się to szybciej namierzyć :stuck_out_tongue:

Użyty serwer VPS to KVM FR 4GB z aktualnej oferty na węźle n103

Wykonałem SpeedTest na 4 czystych systemach operacyjnych używając zawsze tego samego serwera:

  • Ubuntu Server 18.04 zainstalowany automatycznie przez panel
  • Ubuntu Server 16.04 zainstalowany automatycznie przez panel
  • Debian 10 zainstalowany automatycznie przez panel
  • Ubuntu Server 19.10 Beta którego sam zainstalowałem przez ProxmoX’a

Wyniki prezentują się następująco:

image
image
image
image

Podsumowanie

Jak widać, różnice w prędkości pobierania są niewielkie i całkowicie normalne, lecz różnice w prędkościach wysyłania są ogromne. Wygląda to jakby konfiguracja Ubuntu 18.04 i Debiana 10 była nieprawidłowa, i coś ograniczało upload na nich do około 4Mbit/s :thinking:

1lajk

Upload 4 Mbps jest błędem aplikacji speedtest.
A co do różnic pomiędzy 127 a 153 Mbps pobierania, to wszystko zależy od serwera speedtestu - czasem jest bardziej lub mniej załadowany.

2lajki

Mógłbyś napisać coś więcej?

No przecież napisałem że to normalne :smile:

Nie do końca wiem jak działa ten błąd i od czego zależy (od aplikacji której używasz, czy też serwera speedtest), aczkolwiek mi jak i innym osobom (można poczytać czasem na Discordzie) błąd ten się zdarza. W różnych lokalizacjach i na różnych serwerach.

1lajk

Nie wygląda mi to na błąd, robiłem testy wiele razy o różnych porach i zawsze na 16.04 było to dużo więcej niż 4Mbit/s, na 18.04 zawsze około 3-4Mbit/s i na 19.10 zawsze dużo więcej niż 4Mbit/s :thinking:

Jest to błąd, na dedyku od OVH również mi “wypluwa” 4mbps uploadu.

1lajk

można wiedzieć jaki system?

Ubuntu 16.04 - klasyk :smile:

1lajk

Rozumiem że wszyscy mamy tu na myśli ten projekt?

Może znajdziemy coś innego żeby potwierdzić te przypuszczenie?

2lajki

Tak, problem występuje w tej aplikacji.
Warto by utworzyć issue, aby autor dowiedział się o problemie.

2lajki

Sprawdziłem repo, zgłoszeń tego błędu jest całkiem sporo, niestety są zamknięte bez żadnych wyjaśnień:




Jeden z użytkowników zauważył, że aplikacja pobrana bezpośrednio z githuba działa poprawnie:


Myślę że warto to sprawdzić :slight_smile:

5lajków

Czyli w sumie możemy uznać tą aplikację za wadliwą.

Znaleźliście może coś innego?
To niestety wygląda na niezbyt świeże:

2lajki

Wszystko jest zależne od innych klientów ponieważ przepustowość jest współdzielona, każdy klient nie ma 250mbit, więc jeżeli ktoś w tym samym czasie przepycha dane to nasza prędkość spada.

I mieć nie będzie, chyba, że poprosi.
Mówi to nam sformułowanie na stronie głównej: do 250 Mbit.

Serwery VPS mają limit do 160 Mb/s (widać to doskonale w Proxmoxie), co wychodzi na 20 MB/s.
Więc wyniki w zakresie od 120 Mb/s (±20 przy dolnej granicy) do 160 Mb/s są bardzo dobre - w tym przypadku nie mamy zbyt dużego obciążenia sieci na danym serwerze dedykowanym.

Dlatego VPSy mają mniejszą przepustowość (+ magiczną blokadę) niż sam serwer nadrzędny - w ten sposób zabezpiecza się serwer dedykowany przed nadużyciami sieciowymi.

Do 250Mbps po czym piszesz że

Zatem limit wynosi do 160Mb/s a nie do 250Mb/s, więc mamy w teorii oszustwo :wink:

W teorii mamy po prostu możliwość zwiększenia tego limitu, dlatego jest do :stuck_out_tongue:

Domyślną wartością jest te 160 Mb/s, a maksymalną (po kontakcie z supportem) jest te 250 Mb/s.

2lajki

Trochę odkop, ale spotkałem się z tym samym problemem, @SystemZ w tickecie odpisał mi, że to błąd z pakietem speedtest-cli. Zainstalowałem poniekąd fork tego projektu, ale w GO (czyli speedtest-go) dostępny tu: https://github.com/showwin/speedtest-go/

i śmiga, podaje poprawne prędkości teraz :slight_smile:

Minus jest taki, że nie ma chociażby opcji udostępnienia wyniku w formie obrazka, funkcjonalność generalnie dosyć okrojona, ale przynajmniej w SSH wypluwa poprawne wyniki i działa chyba nawet wydajniej niż ten w Pythonie.

3lajki

Teraz jest też oficjalny speedtest w wersji dla CLI, również podaje prawidłowe wyniki :stuck_out_tongue:

https://www.speedtest.net/apps/cli

6lajków

na KVM

root at ip229 ~
❯❯❯  speedtest-cli                                                                                                                                  [0]  [284]  20:40:23
Retrieving speedtest.net configuration...
Testing from OVH SAS (IP KVM)...
Retrieving speedtest.net server list...
Selecting best server based on ping...
Hosted by SFR SAS (Paris) [1.88 km]: 7.468 ms
Testing download speed................................................................................
Download: 160.69 Mbit/s
Testing upload speed......................................................................................................
Upload: 4.05 Mbit/s
speedtest-cli  2,97s user 2,83s system 27% cpu 21,317 total
root at ip229 ~
❯❯❯                                                                                                                                                 [0]  [285]  20:42:52

to tak względem tych 250 Mb/s
test robiony oficjalnym speedtest

a tak wygląda z domu ( bo siedzę na VPN )

lingruby at arch-bspwm ~
❯❯❯  speedtest                                                                                                                                      [0]  [511]  20:48:45

   Speedtest by Ookla

     Server: CCleaner - Paris (id = 16676)
        ISP: OVH SAS
    Latency:    40.35 ms   (1.90 ms jitter)
   Download:   152.39 Mbps (data used: 186.6 MB)
     Upload:    57.45 Mbps (data used: 89.3 MB)
Packet Loss:     0.0%
 Result URL: https://www.speedtest.net/result/c/284415fb-b0cc-4fcf-981f-f459dbc1dd6e
lingruby at arch-bspwm ~
❯❯❯                                                                                                                                                 [0]  [511]  20:49:17

jest tak jak pisze Dawid @DBanaszewski


@SystemZ Michał zastanawia mnie tylko to Upload: 4.05 Mbit/s na KVM powinno być symetryczne :wink:
KVM - ID 2440 ticket tak pro forma też napisałem…

Temat klepany milion razy, również parę postów wyżej.

1lajk