Pakiet VPS - ile graczy obsłuży?

Często otrzymuje pytanie jaki pakiet VPSa czy serwera MC jest potrzebny na x graczy czy x pluginów albo ile zasobów potrzeba aby utrzymać 100 użytkowników na serwerze TS3.

Serwery TeamSpeak3

TS3 sam z siebie nie potrzebuje zbyt wiele zasobów, 1GB RAM wystarczy spokojnie nawet na 200 graczy online.
Tu bardziej jest istotna stabilność i odporność na ataki.
Idealnie w tym celu spisze się pakiet 2GB RAM KVM Game Pro https://lvlup.pro/oferta/vps-kvm-game-pro/
Oferta OpenVZ też da radę ale mogą być problemy gdy zaczną się ataki.

Serwery Minecraft

To dotyczy również hostowanego MC czyli oferty https://lvlup.pro/oferta/hosting-minecraft/
Technicznie nie limitujemy ilości pluginów ale proszę pamiętać że zasoby nie są nieskończone.
Tak samo jak z innymi aplikacjami opartymi o javę, potrzeba dużo RAMu.

512MB RAM może wystarczyć na 2-3 osoby na czystym silniku vanilla bez żadnych pluginów.
1GB RAM to rozsądne minimum aby móc zacząć z pluginami.
2GB RAM powinno być komfortowe dla rozbudowanych serwerów z małą ilością graczy lub serwera proxy bungeecord
4GB RAM to dobry start dla serwerów z modami lub z wieloma światami
8GB RAM da radę jako startujący serwer publiczny z 30-50 graczami online (w zależności od ilości pluginów itp)

Notka

Porady te proszę traktować jako orientacyjne. Jest bardzo dużo zmiennych czynników dlatego nie mogę dać gwarancji że tyle wystarczy.

Najlepszym podejściem jest wybrać mniejszy pakiet przy zakupie oraz zwiększyć go w razie potrzeby po kontakcie przez system zgłoszeń https://lvlup.pro/panel/support/ticket

1lajk

Mała rada jeśli macie pakiet 8 GB to nie przydzielajcie do serwera 8 GB zostawcie trochę wolnej pamięci.

3lajki

Apropos serwera minecraft, dzisiaj gdzieś spotkalem się z takim “nie typowym” wzorem do obliczania ile graczy maksymalnie udźwignie nasz serwer, oto on:

(RAM / X) * 1.2 = Ilość maksymalnych slotów na serwerze

Gdzie:
RAM = Ilość pamięci ram na naszym hostingu podana w MB (1GB = 1024MB)
X = Przydział pamięci dla gracza

No i wiadomo w przypadku X różnie to będzie wypadało:

Mało pluginów oraz mała mapa: x = 80
Średnia ilość pluginów oraz średnia mapa: x = 120
Duża ilość pluginów oraz duża mapa: x = 200


Myślicie, że wzór odzwierciedla dobrze cały ten mechanizm oraz odpowiada na pytanie ile graczy obslozy nasza maszyna?

Z tego co zdążyłem zaobserwować, RAM nie jest istotnym problemem przy Minecraft. Większość rzeczy i tak siedzi na procesorze. Dla 30 graczy mam przydzielone 3 z 4GB i przy 30 pluginach i mapie 5000x5000 (renderowanie na 15) nie było problemu z utrzymaniem 24 graczy online.
Do Minecraft przydaje się dobry procesor, najczęściej to generowanie mapy, istot, niestabilny plugin itp. zjada wydajność.