Opis/Konfiguracja pliku spigot.yml


#1

Omówienie spigot.yml:

Uwaga, aby plik spigot.yml był dostępny musisz użyć silnik Spigot lub jego pochodne. Spigot możesz pobrać z https://mcmirror.io/downloads/Spigot

Terminologia:

True - (pl: Prawda). Po ustawieniu danej opcji na tą wartość, zostanie ona aktytywowana

False - (pl: Fałsz). Po ustawieniu danej opcji na tą wartość, zostanie ona wyłączona.

Liczba zmiennoprzecinkowa/Wartość zmiennoprzecinkowa - Jest to liczba posiadająca przecinek (w konfiguracji używamy kropki), liczba posiadająca część niecałkowitą. Np: 0.1, 15.5, 0.003

despawn - Usunięcie entity z mapy. Dzięki niemu serwer może w razie potrzeb zdobyć trochę wolnych zasobów.

Entity - Każdy byt nie będący blokiem. Do nich zaliczamy: zwierzęta, potwory, obrazy, ramki na przedmioty, graczy, itp…

Tile - Są to bloki, które przechowują informacje. Do nich zaliczamy: skrzynki, tabliczki, banery, itp…

Tick - Najmniejsza jednostka czasu/zmian w Minecraft. 1 sekunda przy pełnej wydajności serwera powinna być równa 20 tickom.

Tak wygląda niezmodyfikowany plik spigot.yml

spigot.yml
# This is the main configuration file for Spigot.
# As you can see, there's tons to configure. Some options may impact gameplay, so use
# with caution, and make sure you know what each option does before configuring.
# For a reference for any variable inside this file, check out the Spigot wiki at
# http://www.spigotmc.org/wiki/spigot-configuration/
# 
# If you need help with the configuration or have any questions related to Spigot,
# join us at the IRC or drop by our forums and leave a post.
# 
# IRC: #spigot @ irc.spi.gt ( http://www.spigotmc.org/pages/irc/ )
# Forums: http://www.spigotmc.org/

config-version: 11
settings:
  debug: false
  save-user-cache-on-stop-only: false
  user-cache-size: 1000
  late-bind: false
  sample-count: 12
  player-shuffle: 0
  bungeecord: false
  attribute:
    maxHealth:
      max: 2048.0
    movementSpeed:
      max: 2048.0
    attackDamage:
      max: 2048.0
  netty-threads: 4
  timeout-time: 60
  restart-on-crash: true
  restart-script: ./start.sh
  moved-wrongly-threshold: 0.0625
  moved-too-quickly-multiplier: 10.0
messages:
  whitelist: You are not whitelisted on this server!
  unknown-command: Unknown command. Type "/help" for help.
  server-full: The server is full!
  outdated-client: Outdated client! Please use {0}
  outdated-server: Outdated server! I'm still on {0}
  restart: Server is restarting
stats:
  disable-saving: false
  forced-stats: {}
commands:
  spam-exclusions:
  - /skill
  replace-commands:
  - setblock
  - summon
  - testforblock
  - tellraw
  tab-complete: 0
  send-namespaced: true
  log: true
  silent-commandblock-console: false
advancements:
  disable-saving: false
  disabled:
  - minecraft:story/disabled
world-settings:
  default:
    verbose: true
    merge-radius:
      exp: 3.0
      item: 2.5
    entity-tracking-range:
      players: 48
      animals: 48
      monsters: 48
      misc: 32
      other: 64
    entity-activation-range:
      animals: 32
      monsters: 32
      misc: 16
      tick-inactive-villagers: true
    ticks-per:
      hopper-transfer: 8
      hopper-check: 1
    hopper-amount: 1
    random-light-updates: false
    view-distance: 10
    wither-spawn-sound-radius: 0
    dragon-death-sound-radius: 0
    seed-village: 10387312
    seed-desert: 14357617
    seed-igloo: 14357618
    seed-jungle: 14357619
    seed-swamp: 14357620
    seed-monument: 10387313
    seed-shipwreck: 165745295
    seed-ocean: 14357621
    seed-slime: 987234911
    zombie-aggressive-towards-villager: true
    hanging-tick-frequency: 100
    item-despawn-rate: 6000
    arrow-despawn-rate: 1200
    enable-zombie-pigmen-portal-spawns: true
    squid-spawn-range:
      min: 45.0
    max-tick-time:
      tile: 50
      entity: 50
    hunger:
      jump-walk-exhaustion: 0.05
      jump-sprint-exhaustion: 0.2
      combat-exhaustion: 0.1
      regen-exhaustion: 6.0
      swim-multiplier: 0.01
      sprint-multiplier: 0.1
      other-multiplier: 0.0
    max-tnt-per-tick: 100
    nerf-spawner-mobs: false
    mob-spawn-range: 6
    growth:
      cactus-modifier: 100
      cane-modifier: 100
      melon-modifier: 100
      mushroom-modifier: 100
      pumpkin-modifier: 100
      sapling-modifier: 100
      wheat-modifier: 100
      netherwart-modifier: 100
      vine-modifier: 100
      cocoa-modifier: 100

Co oznaczają te opcje?

  • config-version: - Informuje silnik o wersji pliku konfiguracyjnego, tej opcji nie należy ruszać!
  • settings: - Ogólna kategoria opcji. W niej znajdują się:
    • debug:
      • Domyślna wartość: false
      • Po zmianie na true, w konsoli pojawią się informacje debugujące. Zazwyczaj nie trzeba włączać tej opcji (chyba, że będziemy notować problemy z serwerem).
    • save-user-cache-on-stop-only:
      • Domyślna wartość: false
      • True - Serwer będzie zapisywał dane graczy TYLKO podczas wyłączania. W przypadku awarii serwer może NIE ZAPISAĆ danych.
      • False - Serwer zapisze dane po wylogowaniu gracza
    • user-cache-size:
      • Domyślna wartość: 1000
      • Przyjmuje wartości liczbowe.
      • Odpowiada za wielkość pliku usercache.json
    • late-bind:
      • Domyślna wartość: false
      • True - Gracze mogą wejść na serwer przed załadowaniem pluginów. Ta opcja może stwarzać problemy z działaniem pluginów.
      • False - Gracze nie mogą wejść na serwer przed załadowaniem pluginów.
    • sample-count:
      • Domyślna wartość: 12
      • Przyjmuje wartości liczbowe.
      • Odpowiada za ilość graczy dostępnych na hovertab’ie (lista graczy na serwerze w menu multiplayer)
    • player-shuffle:
      • Wartość domyślna: 0
      • Przyjmuje wartości liczbowe
      • Ta opcja ustawia odstęp między wymieszaniem kolejek graczy.
    • bungeecord:
      • Wartość domyśla: false
      • True - włącza obsługę bungeecord’a (blokuje możliwość wejścia bez niego)
      • False - gracze mogą wejść z pominięciem bungeecord’a
    • attribute: - Ustawienia maksymalnych wartości.
      • maxHealth: max:
        • Domyślna wartość: 2048.0
        • Przyjmuje wartości zmiennoprzecinkowe.
        • Odpowiada za maksymalną ilość zdrowia.
      • movementSpeed: max:
        • Domyślna wartość: 2048.0
        • Przyjmuje wartości zmiennoprzecinkowe.
        • Odpowiada za maksymalną prędkość.
      • attackDamage: max:
        • Domyślna wartość: 2048.0
        • Przyjmuje wartości zmiennoprzecinkowe.
        • Odpowiada za maksymalne obrażenia, jakie mogą zostać zadane.
    • netty-threads:
      • Domyślna wartość: 4
      • Przyjmuje wartości liczbowe
      • Kontroluje ilość wątków Netty używanych do połączeń.
    • timeout-time:
      • Wartość domyślna: 60
      • Przyjmuje wartości liczbowe.
      • Odpowiada za czas (w sekundach), w którym serwer może nie odpowiadać. Po jego przekroczeniu nastąpi crash.
    • restart-on-crash:
      • Wartość domyślna: true
      • True - Po crash’u serwera, uruchomi się on ponownie.
      • False - Po crash’u serwer będzie musiał być uruchomiony ręcznie.
    • restart-script:
      • Wartość domyślna: ./start.sh
      • Odpowiada za ścieżkę do skryptu uruchamiającego serwer podczas restartu.
    • moved-wrongly-threshold:
      • Wartośc domyślna: 0.0625
      • Przyjmuje wartości zmiennoprzecinkowe.
      • Odpowiada za określenie progu, w jakim gracz może wykonać błędny ruch (bez ostrzeżenia w konsoli).
    • moved-too-quickly-multiplier:
      • Domyślna wartość: 10.0
      • Przyjmuje wartości zmiennoprzecinkowe.
      • Kontroluje ilość sprawdzania prędkości ruchu. Jednocześnie odpowiada za maksymalną prędkość poruszania się gracza.
  • messages: - Opcje związane z wiadomościami. W niej znajdują się:
    • whitelist:
      • Domyślna wartość: You are not whitelisted on this server!
      • Odpowiada za wiadomość, wyświetlaną, jeśli gracza spróbuje wejść na serwer zabezpieczony whitelistą
    • unknown-command:
      • Domyślna wartość: Unknown command. Type “/help” for help.
      • Odpowiada za wiadomość wyświetlaną wtedy, gdy gracz spróbuje użyć nieistniejącej komendy.
    • server-full:
      • Domyślna wartość: The server is full!
      • Odpowiada za wiadomość wyświetlaną, jeśli gracz spróbuje wejść na pełny serwer.
    • outdated-client:
      • Domyślna wartość: Outdated client! Please use {0}
      • Odpowiada za wiadomość wyświetlaną, jeśli gracz spróbuje wejść na serwer mając wersję starszą niż serwer. Zmienna {0} zostaje zastąpiona przez wersję serwera.
    • outdated-server:
      • Domyślna wartość: Outdated server! I’m still on {0}
      • Odpowiada za wiadomość wyświetlaną, jeśli gracz spróbuje wejść na serwer mając wersję nowszą niż serwer. Zmienna {0} zostaje zastąpiona przez wersję serwera.
    • restart:
      • Domyślna wartość: Server is restarting
      • Odpowiada za wiadomość wyświetlaną, jeśli serwer zostanie zrestartowany.
  • stats: - Opcje związane z statystykami. W niej znajdują się:
    • disable-saving:
      • Wartość domyślna: false
      • True - Statystyki oraz osiągnięcia nie będą zapisywane.
      • False - Statystyki oraz osiągnięcia będą zapisywane.
    • forced-stats:
      • Domyślna wartość: {}
      • Ustawienia są zapisywane w niej w formie mapy (listy).
      • Odpowiada za wymuszenie ustawienia wartości statystyki.
  • commands: - Opcje związane z komendami. W niej znajdują się:
    • spam-exclusions:
      • Domyślna wartość: - /skill
      • Ustawienia są zapisywane w niej w formie listy.
      • Opcja ta służy do określania komend omijających zabezpieczenie przed spamem
    • replace-commands:
      • Wartość domyślna: [ - setblock | - summon | - testforblock | - tellraw ]
      • Ustawienia są zapisywane w niej w formie listy.
      • Opcja ta wyłącza bukkitowe implementacje tych komendy i przywraca ich oryginalne działanie.
    • tab-complete:
      • Wartość domyślna: 0
      • Przyjmuje wartości liczbowe.
      • Odpowiada za określenie ilości znaków potrzebnej do aktywowania uzupełnienia klawiszem [TAB].
    • send-namespaced:
      • Wartość domyślna: true
      • True - Aliasy komend będą wysyłane do gracza.
      • False - Aliasy komend nie będą wysyłane do gracza.
    • log:
      • Wartość domyślna: true
      • True - Komendy wykonywane przez graczy będą wysyłane do konsoli i zapisane w logach
      • False - Komendy wykonywane przez graczy nie będą wysyłane do konsoli.
    • silent-commandblock-console:
      • Wartość domyślna: false
      • True - Commandblock’i będą wysyłały wynik komendy do konsoli.
      • False - Commandblock’i nie będą wysyłały wyników komend do konsoli.
  • advancements: - Opcje związane z osiągnięciami. W niej znajdują się:
    • disable-saving:
      • Wartość domyślna: false
      • True - Osiągnięcia nie będą zapisywane.
      • False - Osiągnięcia będą zapisywane.
    • disabled:
      • Wartość domyślna: - minecraft:story/disabled
      • Ustawienia są zapisywane w niej w formie listy.
      • W tej opcji możemy wyłączyć wybrane przez nas osiągnięcia.
Lista osiągnięć
  • minecraft:story/root
  • minecraft:nether/root
  • minecraft:end/root
  • minecraft:adventure/root
  • minecraft:husbandry/root
  • minecraft:story/shiny_gear
  • minecraft:end/elytra
  • minecraft:adventure/summon_iron_golem
  • minecraft:husbandry/break_diamond_hoe
  • minecraft:story/obtain_armor
  • minecraft:nether/return_to_sender
  • minecraft:adventure/sleep_in_bed
  • minecraft:story/lava_bucket
  • minecraft:end/dragon_breath
  • minecraft:end/kill_dragon
  • minecraft:adventure/kill_all_mobs
  • minecraft:story/enchant_item
  • minecraft:nether/all_potions
  • minecraft:story/follow_ender_eye
  • minecraft:husbandry/tame_an_animal
  • minecraft:nether/create_beacon
  • minecraft:story/deflect_arrow
  • minecraft:story/iron_tools
  • minecraft:adventure/totem_of_undying
  • minecraft:adventure/kill_a_mob
  • minecraft:adventure/adventuring_time
  • minecraft:nether/brew_potion
  • minecraft:husbandry/plant_seed
  • minecraft:end/dragon_egg
  • minecraft:adventure/sniper_duel
  • minecraft:end/levitate
  • minecraft:nether/create_full_beacon
  • minecraft:nether/summon_wither
  • minecraft:husbandry/balanced_diet
  • minecraft:nether/all_effects
  • minecraft:nether/fast_travel
  • minecraft:nether/get_wither_skull
  • minecraft:husbandry/bred_all_animals
  • minecraft:story/mine_stone
  • minecraft:story/enter_the_nether
  • minecraft:adventure/trade
  • minecraft:nether/uneasy_alliance
  • minecraft:story/mine_diamond
  • minecraft:story/upgrade_tools
  • minecraft:nether/find_fortress
  • minecraft:story/cure_zombie_villager
  • minecraft:story/form_obsidian
  • minecraft:end/find_end_city
  • minecraft:end/enter_end_gateway
  • minecraft:nether/obtain_blaze_rod
  • minecraft:adventure/shoot_arrow
  • minecraft:story/enter_the_end
  • minecraft:husbandry/breed_an_animal
  • minecraft:end/respawn_dragon
  • minecraft:story/smelt_iron
  • world-settings: - Tutaj znajdują się opcje dotyczące zachowań światów. W sekcji default: znajdują się ustawienia ogólne, działające na światach, które nie mają ustawionych własnych. W niej znajdują się:
    • verbose:
      • Watrość domyślna: true
      • True - Wyświetla ustawienia świata podczas startu serwera.
      • False - Ustawienia świata nie będą wyświetlane przy starcie
    • merge-radius:
      • Ustawienia domyślne: exp: 3.0 | item: 2.5
      • Przyjmuje wartości zmiennoprzecinkowe.
      • Odpowiada za maksymalny dystans łączenia się przedmiotów i punktów doświadczenia
    • entity-tracking-range:
      • Ustawienia domyślne podkategorii:
        • players: 48
        • animals: 48
        • monsters: 48
        • misc: 32
        • other: 64
      • Przyjmuje wartości liczbowe.
      • Odpowiada za odległość w której pojawiania się graczy (players), zwierząt (animals), potworów (monsters), obrazów, ramek na przedmioty, tekstu na tabliczkach, kulek doświadczenia, upuszczonych przedmiotów (misc). Wartość other kontroluje natomiast wszystkie entity.
    • entity-activation-range:
      • Ustawienia domyślne podkategorii:
        • animals: 32
        • monsters: 32
        • misc: 16
        • tick-inactive-villagers: true
      • Przyjmuje wartości liczbowe (wyjątek tick-inactive-villagers - przyjmuje wartość true/false).
      • Kontroluje odległość, w której zostaną aktywowane moby. Jeśli mob jest dalej od gracza ilość ticków poświęcona na niego będzie mniejsza.
      • Jeśli tick-inactive-villagers ustawimy na true, to serwer przeznaczy na osadników taką samą ilość ticków, nawet jeśli będą poza strefą. Jeśli natomiast ustawimy na false, będą zachowywać się jak inne moby.
    • ticks-per:
      • Ustawienia domyślne podkategorii:
        • hopper-transfer: 8
        • hopper-check: 1
      • Przyjmuje wartości liczbowe.
      • Odpowiada za ilość ticków pomiędzy transferem przedmiotów przez hopper (hopper-transfer) oraz sprawdzeniu zawartości hoppera (hopper-check)
    • hopper-amount:
      • Wartość domyślna: 1
      • Przyjmuje wartości liczbowe.
      • Odpowiada za ilość przedmiotów przenoszonych hopperem jednocześnie.
    • random-light-updates:
      • Wartość domyślna: false
      • True - Światło na losowym chunku będzie sprawdzane i naprawiane
      • False - Światło nie będzie losowo sprawdzane.
    • view-distance:
      • Wartość domyślna: 10
      • Przyjmuje wartości liczbowe.
      • Odpowiada za ilość renderowanych chunków po stronie serwera.
    • wither-spawn-sound-radius:
      • Wartość domyślna: 0
      • Przyjmuje wartości liczbowe.
      • Odpowiada za odległość, w której słychać dźwięk po stworzeniu withera.
    • dragon-death-sound-radius:
      • Wartość domyślna: 0
      • Przyjmuje wartości liczbowe.
      • Odpowiada za odległość, w której słychać dźwięk po zabiciu smoka.
    • seed-[…]:
      • Domyślne wartości:
        • seed-village: 10387312
        • seed-desert: 14357617
        • seed-igloo: 14357618
        • seed-jungle: 14357619
        • seed-swamp: 14357620
        • seed-monument: 10387313
        • seed-shipwreck: 165745295
        • seed-ocean: 14357621
        • seed-slime: 987234911
      • Przyjmuje wartości liczbowe.
      • Te opcje odpowiadają za seed pojawiania się poszczególnych struktur (wioski, piramidy, igloo, …).
    • zombie-aggressive-towards-villager:
      • Wartość domyślna: true
      • True - Zombie będą atakować osadników.
      • False - Zombie nie będą atakować osadników.
    • hanging-tick-frequency:
      • Wartość domyślna: 100
      • Przyjmuje wartości liczbowe.
      • Kontroluję ticki aktualizacji dla obrazów, ramek na przedmioty, itp.
    • item-despawn-rate:
      • Wartość domyślna: 6000
      • Przyjmuje wartości liczbowe.
      • Odpowiada za czas, po którym przedmiot zostaje despawnowany.
    • arrow-despawn-rate:
      • Wartość domyślna: 1200
      • Przyjmuje wartości liczbowe.
      • Odpowiada za czas, po którym strzała zostanie despawnowana
    • enable-zombie-pigmen-portal-spawns:
      • Wartość domyślna: true
      • True - Zombie-pigmeny będą pojawiać się w portalach.
      • True - Zombie-pigmeny będą pojawiać się w portalach.
    • squid-spawn-range: | min:
      • Wartość domyślna: 45.0
      • Przyjmuje liczby zmiennoprzecinkowe.
      • Odpowiada za minimalną wysokość od której zaczną spawnować się kałamarnice.
    • max-tick-time:
      • Domyślne wartości:
        • tile: 50
        • entity: 50
      • Przyjmuje wartości liczbowe.
      • Odpowiada za ilość ticków, po których serwer pominie obliczanie tile/entity.
    • hunger:
      • Wartości domyślne:
        • jump-walk-exhaustion: 0.05
        • jump-sprint-exhaustion: 0.2
        • combat-exhaustion: 0.1
        • regen-exhaustion: 6.0
        • swim-multiplier: 0.01
        • sprint-multiplier: 0.1
        • other-multiplier: 0.0
      • Przyjmuje wartości zmiennoprzecinkowe.
      • Odpowiada za prędkość spadania głodu podczas danych aktywności.
    • max-tnt-per-tick:
      • Wartość domyślna: 100
      • Przyjmuje wartości liczbowe.
      • Odpowiada za maksymalną ilość obliczeń wybuchu tnt podczas 1 tick
    • nerf-spawner-mobs:
      • Domyślna wartość: false
      • True - Moby po zespawnowaniu przez spawner będą miały wyłączoną inteligencję (nie będą nic robiły).
      • False - Spawner będzie spawnował normalne moby.
    • mob-spawn-range:
      • Wartość domyślna: 6
      • Przyjmuje wartości liczbowe.
      • Odpowiada za maksymalną odległość (w chunkach), w której spawnują się moby.
    • growth:
      • Wartości domyślne:
        • cactus-modifier: 100
        • cane-modifier: 100
        • melon-modifier: 100
        • mushroom-modifier: 100
        • pumpkin-modifier: 100
        • sapling-modifier: 100
        • wheat-modifier: 100
        • netherwart-modifier: 100
        • vine-modifier: 100
        • cocoa-modifier: 100
      • Przyjmuje wartości liczbowe.
      • Odpowiada za prędkość rośnięcia danych roślin. 100 = normalna prędkość.

Dziękuję za przeczytanie.

Mam nadzieję, że chociaż trochę pomogłem :slight_smile:


[WANTED] Kompletny poradnik dotyczący konfiguracji serwera MC
#2

Mam pewną uwagę, mógłbyś dopisać informację dotyczącej działania tej zmiennej


Zamiast exp'a napisałbym punktów doświadczenia.
Ponadto, bardzo nie podoba mi się to:

Powinieneś wyjaśnić dokładnie, do czego służą poszczególne funkcje (players, animals, monsters, misc i other).
Zamiast słowa hopper użyłbym lej.

Błąd - ta funkcja odpowiada za ilość renderowanych chunków po stronie serwera, a nie ilość widocznych chunków po stronie klienta. Przykład: view-distance ustawiliśmy na 5, więc gracz po wejściu na serwer zobaczy tylko wyrenderowane 5 chunków, jednak jeśli nadal będzie się poruszać, będą renderowane kolejne (5), ale poprzednie nie będą znikały (za “znikanie” w tym wypadku jest odpowiedzialna konfiguracja klienta). Fakt, nazwa myli.

Określiłbym to inaczej, tak trochę nie bardzo wiadomo o co chodzi (przynajmniej z punktu widzenia niedoświadczonego użytkownika).

Tu podobnie jak wyżej, wyjaśnij co oznacza despawn :wink:

Tu też prosiłbym o użycie polskich nazw.

Też bzdura - w nazwie widać, że chodzi o ticki, a nie milisekundy. Poza tym też prosiłbym o wyjaśnienie terminu title/entity

Poza tym zły dział (nie jest to poradnik konkursowy tylko wantedowy).
W terminologii brakuje pojęcia tick. Czekam na poprawki :slight_smile:


#3

Poprawione.


#4

serwera*

kałamarnice*

Tu użyłbym ramek na przedmioty nie wiem czemu mi to umknęło

No i tu nadal brak wyjaśnienia dot. other i misc :\