Opis/Konfiguracja pliku paper.yml

zarządzanie
minecraft
Tagi: #<Tag:0x00007f4b380be408> #<Tag:0x00007f4b380be2a0>

#1

Omówienie paper.yml

Uwaga, aby plik paper.yml był dostępny musisz użyć silnik Paper lub jego pochodne. Paper możesz pobrać z https://mcmirror.io/downloads/Paper

Terminologia:

True - (pl: Prawda). Po ustawieniu danej opcji na tą wartość, zostanie ona aktytywowana

False - (pl: Fałsz). Po ustawieniu danej opcji na tą wartość, zostanie ona wyłączona.

Liczba zmiennoprzecinkowa/Wartość zmiennoprzecinkowa - Jest to liczba posiadająca przecinek (w konfiguracji używamy kropki), liczba posiadająca część niecałkowitą. Np: 0.1, 15.5, 0.003

despawn - Usunięcie entity z mapy. Dzięki niemu serwer może w razie potrzeb zdobyć trochę wolnych zasobów.

Entity - Każdy byt nie będący blokiem. Do nich zaliczamy: zwierzęta, potwory, obrazy, ramki na przedmioty, graczy, itp…

Tile (entity)- Są to bloki, które przechowują informacje. Do nich zaliczamy: skrzynki, tabliczki, banery, itp…

Tick - Najmniejsza jednostka czasu/zmian w Minecraft. 1 sekunda przy pełnej wydajności serwera powinna być równa 20 tickom.

Chunk - Część świata gry o wymiarach: Długość i szerokość 16 bloków, wysokość 256 bloków.

Scoreboard (Tablica wyników) - element obsługiwany przez komendy, pozwalający na zapisywanie danych o graczach. Dodatkowo można użyć jej jako blokadę pewnych funkcji, np PvP, widoczności nicków i innych. Scoreboard można też wykorzystać do stworzenia pasku bocznego z tekstem, takiego jak tutaj:

Pakiet (Packet) - Najmniejsze dane przekazywane między serwerem, a użytkownikiem (klientem).

Spawn (Miejsce) - Miejsce, w którym pojawiają się gracze po pierwszym wejściu na serwer/swiat.

Event - zdarzenie, które aktywuje pewne funkcje itp.

Timings - System sprawdzania obciążenia serwera. Paper i Sponge używają timingów w wersji 2. Przykładowe Timingi dostępne są na https://timings.aikar.co/

Tak wygląda niezmodyfikowany plik paper.yml

Paper.yml

Co oznaczają te opcje?

  • verbose:
    • Watrość domyślna: false
    • True - Wyświetla zawartość paper.yml przy starcie serwera.
    • False - Paper.yml nie będzie wyświetlany przy starcie.
  • config-version:
    • Wartość domyślna: 15
    • Tej opcji nie należy zmieniać, odpowiada za wersję pliku konfiguracyjnego.
  • settings: - Ogólna sekcja ustawień. W niej znajdują się:
    • enable-player-collisions:
      • Wartość domyślna: true
      • True - Kolizje graczy będą włączone (gracze będą się odpychać).
    • False - Kolizje graczy będą wyłączone.
    • player-auto-save-rate:
      • Wartość domyślna: -1
      • Przyjmuje wartości liczbowe.
      • Ustawia ilość ticków między automatycznym zapisaniem danych gracza. Wartość domyślna (-1) będzie pobierać z ustawień świata.
    • max-player-auto-save-per-tick:
      • Wartość domyślna: -1
      • Przyjmuje wartości liczbowe
      • Odpowiada za maksymalną ilość graczy, która może zostać zapisana podczas 1 ticka. Wartość -1 odpowiada za brak ograniczeń.
    • async-chunks:
      • Wartości domyślne:
        • enable: true
        • generation: true
        • thread-per-world-generation: true
        • load-threads: -1
    • Opcja ta odpowiada za asynchroniczne (nieregularne) ładowanie oraz generowanie chunków. Wartość enable odpowiada za aktywność tej funkcji. Wartość generation odpowiada za to, czy generowanie świata też ma być asynchroniczne. thread-per-world-generation: odpowiada za to, czy na generowanie różnych światów mają zostać użyte osobne wątki. Natomiast wartość load-threads odpowiada za maksymalne obciążenie wątku. (?)
    • use-versioned-world:
      • Wartość domyślna: false
      • True - Serwer będzie używał jedynie światów kompatybilnych z wersją.
      • False - Serwer będzie używał wszystkich światów.
    • watchdog:
      • Wartości domyślne:
        • early-warning-every: 5000
        • early-warning-delay: 10000
      • Przyjmuje wartości liczbowe.
      • Odpowiada za powiadomienia pojawiające się, jeśli serwer przez dłuższy czas przestanie odpowiadać, pierwsze po upływie ilości ticków ustawionej w early-warning-every, a następne po ten ustawionej w early-warning-delay.
    • save-empty-scoreboard-teams:
      • Wartość domyślna: false
      • True - Puste drużyny w scorebordzie będą zapisywane.
      • False - Puste drużyny w scorebordzie nie będą zapisywane.
    • incoming-packet-spam-threshold:
      • Wartość domyślna: 300
      • Przyjmuje wartości liczbowe.
      • Odpowiada za maksymalną ilość pakietów, po których serwer zacznie je ignorować.
    • remove-invalid-statistics:
      • Wartość domyślna: false
      • True - Serwer będzie usuwał niepoprawne statystyki wraz z załadowaniem świata.
      • False - Serwer nie będzie usuwał niepoprawnych statystyk.
    • region-file-cache-size
      • Wartość domyślna: 256
      • Przyjmuje wartości liczbowe.
      • Odpowiada za maksymalną wielkość pliku tymczasowego regionu.
    • suggest-player-names-when-null-tab-completions:
      • Wartość domyślna: true
      • True - Jeśli auto-uzupełnianie przyciskiem [TAB] nie zwróci żadnej wartości, zostaną użyte nicki graczy.
      • False - Jeśli auto-uzupełnianie przyciskiem [TAB] nie zwróci żadnej wartości, zostanie to zignorowane.
    • sleep-between-chunk-saves:
      • Wartość domyślna: false
      • True - Między zapisem chunków serwer będzie “odpoczywał”. Ta opcja może zwiększyć ilość zużywanego ramu oraz sprawić, że chunki będą zapisywać się wolniej.
      • False - Chunki będą zapisywane od razu po sobie.
    • save-player-data:
      • Wartość domyślna: true
      • True - Serwer będzie zapisywał dane gracza.
      • False - Serwer nie będzie zapisywał danych gracza.
    • spam-limiter:
      • Wartości domyślne:
        • tab-spam-increment: 1
        • tab-spam-limit: 500
      • Przyjmuje wartości liczbowe.
      • Odpowiada za limit zabezpieczeń przeciw używaniu auto-uzupełnienia do przeciążenia serwera.
    • book-size:
      • Wartości domyślne:
        • page-max: 2560
        • total-multiplier: 0.98
      • Przyjmuje wartości liczbowe (mage-max) oraz zmiennoprzecinkowe (total-multiplier)
      • Odpowiada za maksymalną ilość stron w książce (page-max) oraz mnożnik, który określa ile mogą stworzyć gracze.
    • velocity-support:
      • Wartości domyślne:
        • enabled: false
        • online-mode: false
        • secret: ‘’
      • Przyjmuje wartość true/false oraz tekst (secret).
      • Odpowiada za wsparcia do proxy Velocity. Aby je aktywować ustawimy enabled na true. Wartość online-mode odpowiada za to, czy chcemy, aby na serwer mogli wejść tylko posiadacze oryginalnej kopii gry. Wartość secret odpowiada za kod używany przez proxy.
    • queue-light-updates-max-loss:
      • Wartość domyślna: 10
      • Przyjmuje wartości liczbowe.
      • Odpowiada za maksymalną ilość pominiętych/straconych kolejek aktualizacji światła.
    • use-alternative-luck-formula:
      • Wartość domyślna: false
      • True - Użyje alternatywnego wzoru do obliczenia otrzymanych przedmiotów po użyciu narzędnia z szczęściem (fortuną).
      • False - Użyje standardowego wzoru.
    • load-permissions-yml-before-plugins:
      • Wartość domyślna: true
      • True - Plik permissions.yml zostanie załadowany przed pluginami.
      • False - Plik permissions.yml zostanie załadowany po pluginach.
    • bungee-online-mode:
      • Wartość domyślna: true
      • True - Serwer po połączeniu z bungee zachowuje się tak, jakby był włączony online-mode
    • False - Serwer po połączeniu z bungee zachowuje się tak, jakby był wyłączony online-mode
  • timings: - Tutaj znajdują się opcje dotyczące timingów
    • enabled:
      • Wartość domyślna: true
      • True - Timing będzie włączony.
      • False - Timing będzie wyłączony.
    • verbose:
      • Wartośc domyślna: true
      • True - W timingach będzie pojawiać się więcej informacji (np: jaki entity powoduje lagi itp)
    • False - W timingach nie będą znajdować się dodatkowe informacje
    • server-name-privacy:
      • Wartość domyślna: false
      • True - Nazwa serwera zostanie ukryta w timingach.
      • False - Nazwa serwera będzie widoczna.
    • hidden-config-entries:
      • Wartości domyślne:
        • database
        • settings.bungeecord-addresses
      • Przyjmuje listę.
      • Odpowiada za wartości w ustawieniach, które mają zostać ukryte.
    • history-interval:
      • Wartość domyślna: 300
      • Przyjmuje wartości liczbowe.
      • Odpowiada za odległość w sekundach między danymi w timingach
    • history-length:
      • Wartość domyślna: 3600
      • Przyjmuje wartości liczbowe.
      • Odpowiada za maksymalną ilość informacji w pojedynczym raporcie.
  • messages: - Tutaj znajdują się wiadomości, które możemy zmienić.
    • kick: - Wiadomości dotyczące wyrzucenia gracza z serwera
      • connection-throttle:
        • Wartość domyślna: Connection throttled! Please wait before reconnecting.
        • Odpowiada za wiadomość, jeśli gracz będzie próbował za szybko wejść na serwer.
      • flying-player:
        • Wartość domyślna: Flying is not enabled on this server
        • Odpowiada za wiadomość, która pojawi się po tym, jak gracz zacznie latać, mimo, że nie powinienem.
      • flying-vehicle:
        • Wartość domyślna: Flying is not enabled on this server
        • Ta wiadomość pojawi się, jeśli gracz będzie latał w pojeździe.
      • authentication-servers-down:
        • Wartość domyślna: ‘’
        • Ta wiadomość będzie się pojawiać, jeśli gracz spróbuje wejść na serwer podczas niedostępności serwerów autoryzacji.
    • no-permission:
      • Wartość domyślna: ‘&cI’‘m sorry, but you do not have permission to perform this command. Please contact the server administrators if you believe that this is in error.’
      • Odpowiada za wiadomość, która pojawi się, jeśli gracz użyje komendy bez wymaganych uprawnień.
  • world-settings: - Tutaj znajdują się opcje dotyczące zachowań światów. W sekcji default: znajdują się ustawienia ogólne, działające na światach, które nie mają ustawionych własnych. W niej znajdują się:
    • keep-spawn-loaded-range:
      • Wartość domyślna: 8
      • Przyjmuje wartości liczbowe.
      • Ustawia liczbę chunków wokół spawn’u, które będą cały czas załadowane.
    • auto-save-interval:
    • Wartość domyślna: -1
    • Ustawia osobną wartość zapisu, zamiast globalnej używanej przez bukkita. Wartość -1 oznacza ustawienie wartości bukkitowej.
    • keep-spawn-loaded:
      • Wartość domyślna: true
      • True - Chunki w odległości ustawionej w keep-spawn-loaded-range będą załadowane w pamięci.
      • False - Chunki w odległości ustawionej w keep-spawn-loaded-range nie będą załadowane w pamięci.
    • fire-physics-event-for-redstone:
      • Wartość domyślna: false
      • True - Serwer uruchomi event BlockPhysicsEvent podczas aktywacji redstone’a.
      • False - Redstone nie aktywuje BlockPhysicsEvent.
    • disable-ice-and-snow:
      • Wartość domyślna: false
      • True - Lód i śnieg nie będą powstawać.
      • False - Lód i śnieg będą mogły powstać.
    • skeleton-horse-thunder-spawn-chance:
      • Wartość domyślna: 0.01
      • Przyjmuje wartości zmiennoprzecinkowe.
      • Odpowiada za szansę, w której koń-szkielet może się pojawić podczas grzmotu.
    • anti-xray: - Ustawienia anti-xray’a
      • enabled:
        • Wartość domyślna: false
        • True - Anty xray jest aktywny.
        • False - Anty xray jest wyłączony.
      • engine-mode:
        • Wartość domyślna: 1
        • Odpowiada za tryb działania anty-xray’a:
          • 1 - Chowane są jedynie wybrane bloki.
          • 2 - Kamień jest zmieniany w losowe bloki.
      • chunk-edge-mode:
        • Wartość domyślna: 1
        • Odpowiada za to, jak będą obsługiwane krańce chunków:
          • 1 - Serwer będzie decydował.
          • 2 - Czeka, aż chunk zostanie załadowany.
          • 3 - Wymusza załadowanie chunka.
      • max-chunk-section-index:
        • Wartość domyślna: 3
        • Przyjmuje wartości liczbowe.
        • Odpowiada za wysokość, w której anty-xray będzie zamieniał bloki. Uwaga, w obliczeniach jest używany wzór: (wartość + 1) * 16, czy dla 3 to będzie (3 + 1) * 16 = 64
      • update-radius:
        • Wartość domyślna: 2
        • Przyjmuje wartości liczbowe.
        • Odpowiada za odległość aktualizacji (pokazania) bloków wokół gracza ukrytych przez Anty-xray.
      • hidden-blocks:
        • Wartość domyślna:
          • gold_ore
          • iron_ore
          • coal_ore
          • lapis_ore
          • mossy_cobblestone
          • obsidian
          • chest
          • diamond_ore
          • redstone_ore
          • lit_redstone_ore
          • clay
          • emerald_ore
          • ender_chest
        • Przyjmuje wartości w formy listy.
        • Odpowiada za bloki, które mają zostać ukryte przez anti-xray.
      • replacement-blocks:
      • Wartość domyślna:
        • stone
        • planks
      • Przyjmuje wartości w formie listy.
      • Odpowiada za to, jakimi blokami będą zastępowane bloki wymienione w ustawieniu hidden-blocks.
    • disable-thunder:
      • Wartość domyślna: false
      • True - Pioruny nie będą się pojawiać podczas burzy.
      • False - Pioruny będą pojawiać się podczas burzy.
    • skip-entity-ticking-in-chunks-scheduled-for-unload:
      • Wartość domyślna: true
      • True - Entity w chunkach, które mają zostać usunięte z pamięci nie będą tickowane.
      • False - Entity w chunkach, które mają zostać usunięte z pamięci będą tickowane.
    • experience-merge-max-value:
      • Wartość domyślna: -1
      • Przyjmuje wartości liczbowe.
      • Pozwala ustawić maksymalną wartość kulek doświadczenia, po której nie będą mogły się łączyć. Wartość -1 oznacza brak limitu.
    • armor-stands-do-collision-entity-lookups:
      • Wartość domyślna: true
      • True - Stojaki na zbroje będą miały sprawdzaną kolizję z innymi entity.
      • False - Stojaki na zbroje nie będą miały sprawdzanek kolizji z innymi entity.
    • allow-non-player-entities-on-scoreboards:
      • Wartość domyślna: false
      • True - Entity nie będące graczem mogą zostać dodane do scoreboardu.
      • False - Entity nie będące graczem nie mogą zostać dodane do scoreboardu.
    • nether-ceiling-void-damage:
      • Wartość domyślna: false
      • True - Jeśli gracz dostanie się nad górną warstwę skały macierzystej, będzie dostawał obrażenia podobne, jak w próżni ( pod dolną warstwą skały macierzystej ).
      • False - Jeśli gracz dostanie się nad górną warstwę skały macierzystej, nie będzie dostawał obrażeń.
    • water-over-lava-flow-speed:
      • Wartość domyślna: 5
      • Przyjmuje wartości liczbowe.
      • Odpowiada za prędkość wody rozlewanej nad lawą.
    • use-faster-eigencraft-redstone:
      • Wartość domyślna: false
      • True - Serwer do obliczania działania czerwonego proszku użyje zoptymalizowanej wersji algorytmu.
      • False - Serwer będzie używał standardowego algorytmu.
    • game-mechanics:
      • disable-chest-cat-detection:
        • Wartość domyślna: false
        • True - Serwer nie będzie sprawdzał i blokował skrzynki, kiedy na niej będzie kot.
        • False - Serwer będzie sprawdzał i blokował skrzynkę, kiedy będzie na niej kot.
      • disable-sprint-interruption-on-attack:
        • Wartość domyślna: false
        • True - po zaatakowaniu jakiegokolwiek entity, gracz nie przestanie biec.
        • False - po zaatakowaniu entity, gracz przestanie biec.
      • disable-end-credits:
        • Wartość domyślna: false
        • True - Po wejściu do powrotnego portalu w endzie, graczowi nie pojawią się napisy końcowe.
        • False - Po wejściu do powrotnego portalu w endzie, graczowi pojawią się napisy końcowe.
      • disable-player-crits:
        • Wartość domyślna: false
        • True - Ciosy krytyczne nie będą zadawać większej ilości obrażeń ( zamienią się w zwykłe ).
        • False - Ciosy krytyczne będą zadawać większą ilość obrażeń.
      • shield-blocking-delay:
        • Wartość domyślna: 5
        • Przyjmuje wartości liczbowe.
        • Odpowiada za czas, przez jaki tarcza nie może zostać aktywowana (po ataku).
      • disable-unloaded-chunk-enderpearl-exploit:
        • Wartość domyślna: true
        • True - Blokuje możliwość używania błędu wykorzystującego nie załadowane chunki na szybką teleportację.
        • False - Nie blokuje możliwości używania błędu na szybką teleportację.
      • villages-load-chunks:
        • Wartość domyślna: false
        • True - Osadnicy wymuszają załadowanie chunków.
        • False - Osadnicy nie wymuszają załadowania chunków.
      • scan-for-legacy-ender-dragon:
        • Wartość domyślna: true
        • True - Sprawdza, czy smok endu był zabity. Jeśli nie, to przywołuje go.
        • False - Wyłącza sprawdzanie, czy smok był pokonany (i blokuje jego przywołanie).**
    • disable-teleportation-suffocation-check:
      • Wartość domyślna: false
      • True - Serwer nie będzie zabezpieczał przed teleportacją w ściany (lub inne solidne bloki).
      • False - Serwer będzie zabezpieczał przed teleportacją w ściany (oraz inne solidne bloki).
    • container-update-tick-rate:
      • Wartość domyślna: 1
      • Przyjmuje wartości liczbowe.
      • Odpowiada za częstotliwość (w tickach), w której serwer będzie aktualizował kontenery oraz ekwipunek.
    • disable-explosion-knockback:
      • Wartość domyślna: false
      • True - Gracz nie otrzyma odrzutu spowodowanego wybuchem.
      • False - Gracz otrzyma odrzutu spowodowanego wybuchem.
    • parrots-are-unaffected-by-player-movement:
      • Wartość domyślna: false
      • True - Papugi nie będą zlatywać przy skoku z gracza. Aby je zdjąć należy ukucnąć.
      • False - Papugi będą zlatywać z gracza podczas skoku oraz upadku.
    • creative-arrow-despawn-rate:
      • Wartość domyślna: -1
      • Przyjmuje wartości liczbowe.
      • Odpowiada za czas (w tickach), po którym strzały wystrzelone z łuku na trybie kreatywnym będą znikać. Wartość -1 ustawia czas na ten sam, co zwykłych strzał.
    • prevent-tnt-from-moving-in-water:
      • Wartość domyślna: false
      • True - TNT nie będzie poruszać się w wodzie.
      • False - TNT będzie mogło poruszać się w wodzie.
    • grass-spread-tick-rate:
      • Wartość domyślna: 1
      • Przyjmuje wartości liczbowe.
      • Ustawia czas (w tickach) między próbami rozsiania trawy przez serwer. Większa wartość = wolniejszy rozrost trawy.
    • bed-search-radius:
      • Wartość domyślna: 1
      • Przyjmuje wartości liczbowe.
      • Odpowiada za odległość, w której serwer szuka bezpiecznego miejsca do respawnu po śmierci, jęśli gracz ma ustawione łóżko.
    • baby-zombie-movement-speed:
      • Wartość domyślna: 0.5
      • Przyjmuje wartości zmiennoprzecinkowe.
      • Odpowiada za prędkość poruszania się małego zombie. Dla porównania, gracz porusza się z prędkością 0.1.
    • allow-leashing-undead-horse:
      • Wartość domyślna: false
      • True - Gracze mogą uwiązać smyczą nieżywych typów koni (koń-zombie oraz koń-szkielet).
      • False - Gracze nie mogą uwiązać smyczą nieżywych typów koni.).
    • all-chunks-are-slime-chunks:
      • Wartość domyślna: false
      • True - Na każdym chunku może pojawiać się szlam.
      • False - Tylko na określonych chunkach (tzn Slime chunk) może pojawiać się szlam.
    • mob-spawner-tick-rate:
      • Wartość domyślna: 1
      • Przyjmuje wartości liczbowe.
      • Odpowiada za to, jak często (w tickach) spawner powinien obliczać możliwe miejsca pojawienia się entity oraz samego pojawianie się nowych w świecie.
    • squid-spawn-height: / maximum:
      • Wartość domyślna: 0.0
      • Przyjmuje wartości zmiennoprzecinkowe.
      • Odpowiada za maksymalną wysokość, w której mogą pojawić się kałamarnice.
    • spawner-nerfed-mobs-should-jump:
      • Wartość domyślna: false
      • True - Moby z wyłączoną inteligencją, utworzone przez spawner, mogą skakać.
      • False - Moby z wyłączoną inteligencją, utworzone przez spawner, nie mogą skakać.
    • armor-stands-tick:
      • Wartość domyślna: true
      • True - Stojaki na zbroję będą tickowne.
      • False - Stojaki na zbroję nie będą tickowne.
    • use-chunk-inhabited-timer:
    • Wartość domyślna: true
    • True - Serwer będzie używał wbudowanego w chunki licznika w różnych obliczenia.
    • False - Serwer nie będzie używał wbudowanego w chunki licznika w różnych obliczenia.
    • remove-corrupt-tile-entities:
      • Wartość domyślna: false
      • True - Serwer będzie usuwał tile entity, które są uszkodzone oraz nie mógł ich naprawić.
      • False - Serwer nie będzie usuwał uszkodzonych tile entity.
    • despawn-ranges:
      • Wartości domyślne:
        • soft: 32
        • hard: 128
      • Przyjmuje wartości liczbowe.
      • Odpowiada za dystans, po którym entity będą despawnowane w sposób delikatny oraz losowy (soft) lub siłowy (hard).
    • frosted-ice:
      • Wartości domyślne:
        • enabled: true
        • delay:
          • min: 20
          • max: 40
      • Przyjmuje wartości true/false (enabled) oraz liczbowe (min/max).
      • Odpowiada za to, czy lód ma zamarzać (enabled) oraz za to, po jakim czasie minimalnym (min) oraz maksymalnym (max).
    • fishing-time-range:
      • Wartości domyśle:
        • MinimumTicks: 100
        • MaximumTicks: 600
      • Przyjmuje wartości liczbowe.
      • Odpowiada za minimalny (MinimumTicks) oraz maksymalny (MaximumTicks) czas w tickach, po jakich gracz może złowić rybę.
    • falling-block-height-nerf:
      • Wartość domyślna: 0
      • Przyjmuje wartości liczbowe.
      • Odpowiada za wysokość, po której serwer usunie wszelakie spadające bloki.
    • tnt-entity-height-nerf:
      • Wartość domyślna: 0
      • Przyjmuje wartości liczbowe.
      • Odpowiada za wysokość, po której serwer usunie wybuchające TNT.
    • portal-search-radius:
      • Wartość domyślna: 128
      • Przyjmuje wartości liczbowe.
      • Odpowiada za maksymalną odległość, w której serwer szuka istniejących portali. Jeśli w tym obszarze nic nie znajdzie, tworzy nowy.
    • optimize-explosions:
      • Wartość domyślna: false
      • True - serwer będzie używał zoptymalizowanej wersji obliczeń eksplozji.
      • False - serwer będzie używał domyślnej wersji obliczeń eksplozji.
    • use-vanilla-world-scoreboard-name-coloring:
      • Wartość domyślna: false
      • True - Serwer będzie używał nie zmodyfikowanego scoreboardu do kolorowania nicków graczy
      • False - Serwer będzie używał nie zmodyfikowanego scoreboardu do kolorowania nicków graczy
    • delay-chunk-unloads-by:
      • Wartość domyślna: 10s
      • Przyjmuje wartości czasowe (np: 1s, 5m, itp).
      • Odpowiada za ustawienie czasu między usuwaniem chunków w pamięci, w sekundach.
    • max-auto-save-chunks-per-tick:
      • Wartość domyślna: 24
      • Przyjmuje wartości liczbowe.
      • Odpowiada za maksymalną ilość chunków zapisanych automatycznie podczas 1 ticka.
    • save-queue-limit-for-auto-save:
      • Wartość domyślna: 50
      • Przyjmuje wartości liczbowe.
      • Odpowiada za limit maksymalnie dodanych chunków do auto-zapisu.
    • enable-treasure-maps:
      • Wartość domyślna: true
      • True - Osadnicy mogą handlować mapami skarbów.
      • False - Osadnicy nie mogą handlować mapami skarbów.
    • treasure-maps-return-already-discovered:
      • Wartość domyślna: false
      • True - Mapy mogą wskazywać odkryte już struktury.
      • False - Mapy nie mogą wskazywać odkrytych struktur.
    • max-chunk-sends-per-tick:
      • Wartość domyślna: 81
      • Przyjmuje wartości liczbowe.
      • Odpowiada za maksymalną ilość chunków wysyłanych do gracza podczas 1 ticka.
    • prevent-moving-into-unloaded-chunks:
      • Wartość domyślna: false
      • True - Gracz nie może wejść w niezaładowane chunki.
      • False - Gracz może wejść w niezaładowane chunki.
    • max-chunk-gens-per-tick:
      • Wartość domyślna: 10
      • Przyjmuje wartości liczbowe.
      • Odpowiada za maksymalną ilość generowanych chunków podczas 1 ticka.
    • queue-light-updates:
      • Wartość domyślna: false
      • True - Serwer będzie przenosił aktualizację świata na koniec kolejki zadań podczas 1 ticka.
      • False - Serwer będzie aktualizował światło zgodnie z harmonogramem.
    • lootables:
      • auto-replenish:
        • Wartość domyślna: false
        • True - Przedmioty w skrzynkach generowanych w strukturach będą się regenerować.
        • False - Przedmioty w skrzynkach nie będą się regenerować.
      • restrict-player-reloot:
        • Wartość domyślna: true
        • True - Serwer będzie blokował przed grabieniem jednej skrzynki przez tego samego gracza w nieskończoność.
        • False - Serwer nie będzie blokował przed grabieniem jednej skrzynki przez tego samego gracza.
      • reset-seed-on-fill:
        • Wartość domyślna: true
        • True - Skrzynki będą wypełniane innymi przedmiotami co poprzednio.
        • False - Skrzynki będą wypełniane tymi samymi przedmiotami.
      • max-refills:
        • Wartość domyślna: -1
        • Przyjmuje wartości liczbowe.
        • Odpowiada za maksymalną ilość regeneracji przedmiotów w skrzynce.
      • refresh-min:
        • Wartość domyślna: 12h
        • Przyjmuje wartości czasowe (np: 1s, 5m, itp).
        • Odpowiada za minimalny czas, po którym skrzynka zostanie ponownie wypełniona.
      • refresh-max:
        • Wartość domyślna: 2d
        • Przyjmuje wartości czasowe (np: 1s, 5m, itp).
        • Odpowiada za maksymalny czas, po którym skrzynka zostanie ponownie wypełniona.
    • lightning-strike-distance-limit:
      • Wartości domyślne:
        • sound: -1
        • impact-sound: -1
        • flash: -1
      • Przyjmuje wartości liczbowe.
      • Odpowiada za odległość, w której widać (flash) oraz słychać piorun (sound) oraz jego uderzenie (impact-sound). Wartość -1 oznacza nieskończoność.
    • max-growth-height:
      • Wartości domyślne:
        • cactus: 3
        • reeds: 3
      • Przyjmuje wartości liczbowe.
      • Odpowiada za maksymalną wysokość kaktusów (cactus) oraz trzciny (reeds).
    • filter-nbt-data-from-spawn-eggs-and-related:
      • Wartość domyślna: true
      • True - Serwer będzie usuwał niebezpieczne dane z jaj spawnujących, spadających bloków oraz innych przedmiotów nadużywanych w trybie kreatywnym.
      • False - Serwer będzie nie usuwał niebezpiecznych danych z jaj spawnujących, spadających bloków oraz innych przedmiotów nadużywanych w trybie kreatywnym.
    • duplicate-uuid-resolver:
      • Wartość domyślna: saferegen
      • Przyjmuje wartość tekstową.
      • Odpowiada za naprawę powielonych uuid.
    • duplicate-uuid-saferegen-delete-range:
      • Wartość domyślna: 32
      • Przyjmuje wartości liczbowe.
      • Odpowiada za to, co ile prób naprawy uuid entity ma zostać usunięte.
    • disable-creeper-lingering-effect:
      • Wartość domyślna: false
      • True - Creepery nie będą zostawiać za sobą losowych cząsteczek dymu.
      • False - Creepery mogą zostawiać za sobą losowe cząsteczki dymu.
    • max-entity-collisions:
      • Wartość domyślna: 8
      • Przyjmuje wartości liczbowe.
      • Odpowiada za maksymalną ilość kolizji jednego entity z innymi, które będą obliczane.
    • hopper:
      • cooldown-when-full:
        • Wartość domyślna: true
        • True - Serwer poczeka zanim spróbuje dodać przedmiot do pełnego leja.
        • False - Serwer cały czas będzie próbował dodać przedmiot do pełnego leja.
      • disable-move-event:
        • Wartość domyślna: false
        • True - Leje nie będą aktywowały ewentu InventoryMoveItemEvent. Może to spowodować błędy w pluginach, które to wykorzystują.
      • False - Leje będą aktywowały ewent InventoryMoveItemEvent.

Dziękuję za przeczytanie.

Mam nadzieję, że chociaż trochę pomogłem :slight_smile:


Który silnik Minecraft dla początkujących?
[WANTED] Kompletny poradnik dotyczący konfiguracji serwera MC
#2

Temat niekompletny, czy dziś się wyrobisz? Pamiętaj, że jeśli uważasz, że nie zdążysz, możesz poprosić o przedłużenie czasu w temacie z wanted :slight_smile:
/edit 02.01.2019 @Patbox
Temat zaktualizowany, czas więc na moją aktualizację:

Polska język to bardzo trudna język?
większą ilość obrażeń powinno być :wink:

Tu podobnie, powinno być nie blokuje możliwości.

Poza tym nie widzę żadnych błędów :slight_smile: