Opis/Konfiguracja pliku bukkit.yml


#1

Omówienie bukkit.yml:

Uwaga, aby plik bukkit.yml był dostępny musisz użyć silnik Bukkit lub jego pochodne. Bukkit możesz pobrać z https://mcmirror.io/downloads/CraftBukkit

Terminologia:

True - (pl: Prawda). Po ustawieniu danej opcji na tą wartość, zostanie ona aktywowana.

False - (pl: Fałsz). Po ustawieniu danej opcji na tą wartość, zostanie ona wyłączona.

Entity - Każdy byt nie będący blokiem. Do nich zaliczamy: zwierzęta, potwory, obrazy, ramki na przedmioty, graczy, itp…

Tick - Najmniejsza jednostka czasu/zmian w Minecraft. 1 sekunda przy pełnej wydajności serwera powinna być równa 20 tickom.

Event - zdarzenie, które aktywuje pewne funkcje itp.

Timings - System sprawdzania obciążenia serwera.

Alias - alternatywna nazwa komendy, która nie zmienia jej działania.

Tak wygląda niezmodyfikowany plik bukkit.yml

bukkit.yml
# This is the main configuration file for Bukkit.
# As you can see, there's actually not that much to configure without any plugins.
# For a reference for any variable inside this file, check out the Bukkit Wiki at
# https://www.spigotmc.org/go/bukkit-yml
# 
# If you need help on this file, feel free to join us on irc or leave a message
# on the forums asking for advice.
# 
# IRC: #spigot @ irc.spi.gt
#    (If this means nothing to you, just go to https://www.spigotmc.org/go/irc )
# Forums: https://www.spigotmc.org/
# Bug tracker: https://www.spigotmc.org/go/bugs


settings:
  allow-end: true
  warn-on-overload: true
  permissions-file: permissions.yml
  update-folder: update
  plugin-profiling: false
  connection-throttle: 4000
  query-plugins: true
  deprecated-verbose: default
  shutdown-message: Server closed
spawn-limits:
  monsters: 70
  animals: 10
  water-animals: 15
  ambient: 15
chunk-gc:
  period-in-ticks: 600
  load-threshold: 0
ticks-per:
  animal-spawns: 400
  monster-spawns: 1
  autosave: 6000
aliases: now-in-commands.yml

Co oznaczają te opcje?

  • settings: - Główna kategoria ustawień. W niej znajdują się:
    • allow-end:
      • Wartość domyślna: true
      • True - Świat End jest włączony.
      • False - Świat End jest wyłączony.
    • warn-on-overload:
      • Wartość domyślna: true
      • True - Jeśli serwer będzie przeciążony, w konsoli pojawi się komunikat.
      • False - Komunikat przy przeciążeniu nie będzie wyświetlony.
    • permissions-file:
      • Wartość domyślna: permissions.yml
      • Przyjmuje wartości tekstowe.
      • Odpowiada za lokalizację pliku z uprawnieniami.
    • update-folder:
      • Wartość domyślna: update
      • Przyjmuje wartości tekstowe.
      • Odpowiada za lokalizację folderu używanego podczas aktualizacji.
    • plugin-profiling:
      • Wartość domyślna: true
      • True - Pozwala na użycie komendy /timings. Używane do określenia czasu zużywanego przez plugin na eventy.
        False - Czas używany przez pluginy nie będzie liczony.
    • connection-throttle:
      • Wartość domyślna: 4000
      • Przyjmuje wartości liczbowe.
      • Odpowiada za czas między możliwością wejścia na serwer. Jest wyrażany w milisekundach. Działa on globalnie, czyli obejmuje wszystkich graczy jednocześnie.
    • query-plugins:
      • Wartość domyślna: true
      • True - Serwer wysyła listę pluginów podczas wysyłania statusu query.
      • False - Serwer nie wysyła listy pluginów podczas wysyłania statusu query.
    • deprecated-verbose:
      • Wartość domyślna: default
      • Przyjmuje wartość default oraz true/false
      • Default - Wysyła ostrzeżenie o odwołanie eventu, chyba, że programista zablokował to.
      • True - Wysyła zawsze ostrzeżenie o odwołaniu eventu.
      • False - Nigdy nie wysyła ostrzeżenia o odwołaniu eventu.
    • shutdown-message:
      • Wartość domyślna: Server closed
      • Przyjmuje wartości tekstowe.
      • Odpowiada za wiadomość podczas wyłączenia serwera.
  • spawn-limits:
    • Wartości domyślne:
      • monsters: 70
      • animals: 10
      • water-animals: 15
      • ambient: 15
    • Przyjmuje wartości liczbowe.
    • Odpowiada za maksymalną ilość potworów (monsters), zwierząt (animals), zwierząt wodnych (water-animals) oraz otaczających np. nietoperzy (ambient) jakie mogą się pojawić.
  • chunk-gc:
    • Wartości domyślne:
      • period-in-ticks: 600
      • load-threshold: 0
    • Odpowiada za czas w tickach, po którym chunki, które powinny być wcześniej usunięte z pamięci, ale z jakiegoś powodu nie zostały, zostaną usunięte z pamięci (period-in-ticks). Wartość load-threshold odpowiada za to, ile chunków musi przedtem zostać jeszcze załadowanych.
  • ticks-per:
    • Wartości domyślne:
      • animal-spawns: 400
      • monster-spawns: 1
      • autosave: 6000
    • Przyjmuje wartości liczbowe.
    • Odpowiada za to, ile ticków musi minąć między próbą pojawienia się zwierząt (animal-spawns) i potworów (monster-spawns) oraz czas między automatycznym zapisem.
  • aliases:
    • Wartość domyślna: now-in-commands.yml
    • Przyjmuje wartości tekstowe.
    • Odpowiada za położenie pliku z aliasami.

Dziękuję za przeczytanie.

Mam nadzieję, że chociaż trochę pomogłem :slight_smile:


[WANTED] Kompletny poradnik dotyczący konfiguracji serwera MC
#2

przy przeciążeniu*

Popraw markdown :v

Dodałbym że funkcja działa globalnie, a nie tylko danego gracza :V

nie wysyła listy pluginów*

a nie między?

raczej za położenie pliku z aliasami :wink:

Poza tymi błędami nie mam żadnych zastrzeżeń :slight_smile: