Nie otrzymałem usługi po zakupie - Co robić? Jak żyć?

Tagi: #<Tag:0x00007f2ae162c6c8> #<Tag:0x00007f2ae163bd08>

I. Wstęp

Od dłuższego czasu forum zaczyna zalewać fala postów, w których użytkownicy opisują pewien problem z zakupioną usługą. Mianowicie po zakupie usługi NIE widzimy jej na swoim koncie.

II. Dlaczego zakupiona przeze mnie usługa nie pojawia się w panelu?

Powodem nie pojawienia się usługi po zakupie jest w większości przypadków jej brak. Oznacza to iż aktualnie na maszynie nie ma już miejsca aby zrealizować twoje zamówienie, wtedy ląduje ono w kolejce gdzie czeka aż zasoby zostaną zwolnione.

Oczywiście istnieje strona gdzie możecie śledzić na bieżąco ilość dostępnych maszyn z każdego pakietu. A oto ona: https://stats.lvlup.pro/d/000000004/lvlup-pro-service-availability?orgId=2&refresh=1m (na wykresie przedstawione są tylko pakiety z usługi KVM+ FR!)

III. Przez jaki okres czasu moje zamówienie będzie czekało na zasoby?

Niestety z tym bywa różnie. Może być tak, że usługa pojawi się na naszym koncie po godzinie, a może być też tak, że może się ona pojawić dopiero po 14 dniach. Wszystko zależy tak naprawdę od obsługi, która zauważa braki i stara się je uzupełnić jak najszybciej. Istnieje również druga opcja która może zwolnić zasoby automatycznie. Chodzi mi tutaj o sytuacje w której użytkownik zapomni przedłużyć usługę, wtedy automatycznie system zwalnia zasoby dla pakietu, który nie został opłacony.

IV. Podsumowanie

Więc jak widzicie nie ma się czego obawiać. Wystarczy cierpliwie poczekać na nową dostawę zasobów.

Poradnik miesiąca: maj 2019

14lajków

W sumie fajnie, że ktoś się wziął za zrobienie krótkiego wyjaśnienia, nie będzie trzeba już pisać osobnych komentarzy, tylko cyk link do tego :stuck_out_tongue:

2lajki

Właśnie dlatego powstał ten poradnik :wink:
Akurat siedziałem w autobusie i nie miałem co robić to wziąłem i napisałem.

1lajk

Ogólnie nie wspomniałeś o tym, że na Grafanie są tylko KVM+ z francuską lokalizacją.

2lajki

Dzięki za info, już poprawiłem

3lajki

Jako że jesteśmy transparentni, napiszę jak wygląda to od strony obsługi - czy jak kto woli “od kuchni” :wink:
Uwaga, post będzie długi.

Gdy zasoby są wolne, a ktoś składa zamówienie - jest ono realizowane od razu lub maksymalnie do jednej minuty. To jest ta opcja która cieszy wszystkich najbardziej.

Gorzej, gdy ktoś składa zamówienie a wolnych zasobów nie ma :frowning:

Składanie zamówień kiedyś

Kiedyś funkcjonował system “nie ma zasobów - nie ma usługi”, nie było opcji złożyć zamówienia na pakiet jeśli panel wiedział że nie ma miejsca na jego realizację. Efekt? Byliśmy zasypywani zgłoszeniami z pytaniami kiedy będą dostępne usługi w pakiecie X i czemu tak długo.

Skoro powstał problem, powstało też jego częściowe rozwiązanie. @SystemZ utworzył publiczną Grafanę, na której możecie sprawdzić dostępne pakiety dla VPS KVM FR (kiedyś także były widoczne VPS OpenVZ).


Tak sytuacja wygląda obecnie (28.05.2019, ~ 14:00). Niestety :expressionless:

Składanie zamówień teraz

SystemZ zrobił rekonesans czy panel klienta byłby w stanie obsłużyć system kolejkowy zamówień. Dodał pewne zmiany i od jakiegoś czasu panel obsługuje taką opcję.

Jak to działa? Panel przymuje każde zamówienie. Gdy tylko jakieś wolne miejsce się znajdzie oraz jest dostępny adres IP, od razu realizuje najbardziej zbliżony rozmiarowo pakiet.

Od czasu do czasu zdarza się że to brak wolnych adresów IP jest przyczyną kolejki. Najczęściej ja zarządzam adresami IP, ręcznie zlecając panelowi v4 skanowanie niezajętych adresów. Gdy spełniają nasze normy to takie adresy są “uwalniane do puli” - czyli panel dostaje info że może sobie z nich skorzystać.

Najczęstszym powodem jednak jest brak wolnych zasobów. Niestety, SyS bardzo rzadko dostawia nowe serwery z których korzystamy w ofercie KVM FR. A nawet jak je dostawi to w kilka chwil potrafią być już wykupione :frowning:


Tak to wygląda z poziomu Grafany dla admina. Wiemy że zamówienia stoją, one w próżnię czy /dev/null nie odleciały. Na telefonach także mamy powiadomienie z czerwonymi cyferkami.

Tak jak SystemZ pisał już wcześniej, nie mamy możliwości zakupu 10 czy 20 serwerów, panel SyS nawet tylu na raz by nam nie wydał (ogranicznik w formularzu to 5). Gdy tylko jest możliwość to dostawiamy nowe serwery, w innych przypadkach pozostaje czekać aż wygasną jakieś usługi i wtedy stojące zamówienia mogą zrealizować się w ich miejsce.

Niestety panel v2 ma tą wadę że nie informuje o kolejce. Jesteśmy tego świadomi, niestety dołożenie funkcji informowania o postępie kolejki trochę przerasta panel v2. Informacja przy składaniu zamówienia często też jest nieadekwatna do prawdziwego czasu oczekiwania.

Rozwiązanie istnieje, póki co jako issue odnośnie panelu v4. Prace nad panelem v4 są wstrzymane przez piekło zależności (wycofanie ofert VPS OpenVZ i hostingu WWW). Obecnie niestety musimy poczekać aż zależności się spełnią, tak więc więcej informacji o zamówieniu można uzyskać poprzez zgłoszenie.

15lajków

Wszystko fajnie, tylko jest taki 1 dosyć duży problem. Jeśli już ktoś jest tak sfrustrowany, żeby zakładać konto i wylewać żale na forum to już coś znaczy. Często takie skargi będą się kończyć na tym, że ktoś potrzebował VPSa na teraz, bo “akurat teraz mam czas żeby zrobić z nim, a potem czasu nie będę miał i mi już niepotrzebny mam gdzie indziej niepolecam niepozdrawiam” Co wtedy?

1lajk

Zachęcamy do zakupu oferty PL, ta ma dużą dostępność, nie mieliśmy jeszcze z nią problemu aby sprostać zainteresowaniu, OVH całkiem sprawnie dokłada serwery gdyż są na nowym sprzęcie.

FR z racji bardzo korzystnej ceny jest trochę ofiarą własnego sukcesu, na obecną chwilę nie widzimy ultimate solution aby zagwarantować dostępność nowych VPSów w kilka sekund.
Będziemy starać się lepiej informować o dostępności aby uniknąć rozczarowania.

8lajków

Właśnie takie osoby blokują tylko zasoby na najbliższe 30 dni. I jest to przykre :sob:

1lajk

To może lepiej kupować trochę więcej serwerów żeby mieć ich na zapas - wtedy zamówienia będą realizowane od razu bez czekania na dostawę

Tutaj dochodzą kwestie biznesowe, czyli po prostu zapewne byłoby to nieopłacalne. Maszyna która stoi pusta, nie zarabia.

Poza tym:

2lajki

Ja to tu zostawię:

Widzicie ile serwerów dostawiamy w wątku ze zmianami technicznymi. Czasem są to dwa, czasem są to trzy węzły. Do tej pory dostawienie trzech węzłów mogło oznaczać straty - a tak jak wspomniał Timo:

Inaczej to ujmując: firma która traci, nie rozwija się.

Nie przewidzieliśmy że nasze usługi mogą zdobyć taką popularność i to akurat w momencie kiedy trwa susza w SyS. :frowning:

3lajki

Udało się ostatnio spełnić zależności w panelu v4 aby dawał więcej statystyk.
Dzięki temu mogliśmy dodać widgety które mówią o aktualnej kolejce dla zamówień VPS PL i FR

3lajki