Nie mogę połączyć się z vps przez putty, sftp itp

Witam,

Mam problem, wczoraj zakupiłem vps kvm dostałem email wszystkie dane, ogólnie wszystko ładnie pięknie. Problem tkwi w tym, że nie mogę połączyć się przez program putty, ani żadnej inny do sftp. Nie mogę również spingować tego serwera.

Logujesz się do SSH poprzez IP Zewnętrzne VPSa, jako login podajesz root a jako hasło wybrane przez siebie hasło. Wykonujesz następnie komendę:
apt-get install proftpd
Zamykasz połączenie SSH.
Następnie łączysz się z SFTP poprzez IP Zewnętrzne VPSa, jako login podajesz root a jako hasło wybrane przez siebie hasło. Port ustawiasz na 22 oraz łączysz się programem FileZilla / WinSCP.

Problem tkwi w tym, że nie mogę :wink: Nawet na konsoli w tym panelu “proxmox” nie mogę zainstalować żadnego pakietu na vps.

Takie pierwsze moje pytanie - VPS jest włączony? :smiley:
Może źle skonfigurowana jest karta sieciowa? W panelu, na dole, jest informacja jak skonfigurować kartę sieciową.

  1. Włączony…
  2. Wygląda na to, że karta sieciowa jest skonfigurowana poprawnie.

A masz dostęp do powłoki VNC w Proxmox’ie?
Jeżeli tak, to spróbuj wysłać pakiety ping np. na lvlup.pro

Jak znajdziesz dla siebie jakiś adres IP z tego poradnika, to później wpisz sobie o takie coś:

echo “nameserver JAKIS_IP” > /etc/resolv.conf

I rebootnij VPSa. Czy coś na tym VPSie masz postawione - np. serwer WWW czy MC itp. ?

Zrobiłem tak jak napisałeś i bez zmian.

Nie mam nic, to jest czysty vps, wczoraj kupiłem taki dostałem i od początku takie problemy.

Skoro nawet nie pinguje po ustawieniu DNSów, wygląda to na źle skonfigurowaną kartę sieciową. Sprawdź dokładnie. Sprawdź czy masz kartę sieciową używając ifconfig eth0 lub ifconfig venet0 - wynik wyślij

Sprawdziłem plik resolv.conf i po restarcie cofa wszystkie moje zmiany, które tam zrobiłem (czyli np. to co napisałeś). http://prntscr.com/dtkcf2

Spróbuj zresetować sieć używając service networking restart

Przepisz dokładnie :wink:

Rzeczywiście :wink: Mój błąd. Poprawiłem, ale nie rozwiązało to problemu.

Moim takim “banalnym” pomysłem jest reinstalacja :stuck_out_tongue: Jak nie chcesz to poszukamy dalej problemu - reinstalacja potrwa parę minut, ale może skutkować możliwością połączenia :slight_smile:

Wykonałem reinstalacje - nadal to samo :confused:

A wcześniej dostałeś maila z hasłem ?

Widzę, że @SystemZ jest to może Nam pomoże :smiley: