Nagrody za aktywność - wrzesień '19

Aktywność na forum

:trophy: Rabat w wysokości 30 PLN wędruje do:
@DoreK x2 - powód podwójnej nagrody jest wyjaśniony w postach niżej
@Timo

Poradnik miesiąca

Poradnikiem miesiąca zostaje wątek napisany przez @psycho

5lajków

Dzięki :tada:
Jak ten czas leci :sweat_smile:

2lajki

Co do poradnika miesiąca… wydaje mi się że 18 to trochę więcej niż 5, choć zawsze byłem słaby z matematyki - może się mylę?
A tak poza tym to dzięki za 30 peelenów =)

3lajki

Dokładnie,
Poradnik miesiąca to instalacja phpmyadmina?! pff…
Kto tego nie potrafi :thinking:
No spoko jakby to było z 5 lat temu , ale halo! mamy 2k19.

4lajki

Można się nieźle zdziwić patrząc na sporą ilość wątków z problemami występującymi podczas jego instalacji, zazwyczaj gdy chodzi o jakiś brakujący pakiet, którego z różnych przyczyn inne poradniki nie uwzględniają :thinking:

2lajki

Ale tu nie chodzi o to czy ktoś potrafi czy nie. Zasady jasno mówią że poradnik który uzyskał najlepszą ocenę społeczności w danym miesiącu powinien być nagrodzony, no a tutaj… jest inaczej :stuck_out_tongue:
Chyba że coś się zmieniło? :open_mouth:

3lajki

Moim zdaniem nagrody powinny być dla Dorka i psycho, trochę słaba akcja…
Dorek włożył w to dużo,dużo,dużo więcej pracy…

3lajki

Tak, 18 > 5.
Nie, liczba like’ów nie jest decydującym czynnikiem o poradniku miesiąca.

Poradnik z założenia nie jest dla osoby która już daną czynność potrafi.
Popularny problem to potrzeba dużej ilości poradników.
Jeśli potrzebowałbym w czymś pomocy to wolę mieć większy wybór niż mniejszy.
Zakładając ze nie zawsze mamy szansę zweryfikować wszystko w 100%, lepiej mieć kilka zapasowych niż wszystkie błędne.

Może tu nastąpiło jakieś nieporozumienie z naszej strony :thonking:
Podlinkuj lub zacytuj post który opisuje zasady na który się powołujesz, odniesiemy się do tego jeśli popełniliśmy tu jakiś błąd.

Poradnik @DoreK promuje złe praktyki co opisywałem w samym wątku z poradnikiem

Z założenia nie możemy dać atestu wątkowi który może zaszkodzić klientowi i/lub dodawać nam ticketów zamiast ich umniejszać. Trzeba pamiętać że jedno z głównych założeń dla których powstało forum to zmniejszenie ilości ticketów.
Chcę dać możliwość aby klienci mogli we własnym zakresie zarządzać usługami co jest znacznie tańsze dla ich portfela oraz pozwala przeznaczyć nasze siły na inne rzeczy niż odpisywanie na ciągle powtarzające się te same pytania których nie powinniśmy w ogóle rozwiązywać w ticketach bo nie od tego one są. Dla mnie widać tu wygraną dla obu stron, trzeba tylko zachować pewne standardy oraz zrozumieć potrzeby klientów a nieśmiało rozmawiam z nimi w ticketach przez ponad 6 lat, sam też prowadziłem serwery gier.

Czy mamy mnóstwo pytań w ticketach o instalowanie PMA? Tak
Czy mamy mnóstwo pytań o aktualizację kernela? Nie
Który poradnik przyda się bardziej? Ten pierwszy.

Co nam da ten drugi poradnik? Większą cyferkę przy kernelu
Jakim kosztem?
Klient prawdopodobnie raz wykona kroki z poradnika i zostanie z niezałatanym kernelem i wleci mu malware za kilka tygodni/miesięcy. Mamy bardzo dużo sytuacji gdzie ludzie z podobnych powodów tracą dane i swoją pracę z wielu tygodni/miesięcy/lat. Nie zwiększajmy już na to szans jeszcze bardziej.
Poradnik nie mówi o zagrożeniach z tym związanych oraz nie podaje procedury jak aktualizować.
Wydaje mi się to dużo bardziej istotne niż cyferki przy poście i z tego powodu tak wyglądają nagrody a nie inaczej.

7lajków

Pozwolę sobie to zrobić za niego.


Jest jeszcze opcja , że my źle zrozumieliśmy to co tam jest napisane.

4lajki

Tak, widzę tu pewien konflikt.
Pomyślę jak to rozwiązać tak aby każdy był zadowolony, niestety nie jest to zazwyczaj łatwe :face_with_thermometer:

7lajków

Temat jasno nazywa się “Ręczna aktualziacja kernela […]” - co złego widzisz w treści mojego poradnika, który dotyczy Ręcznej aktualizacji kernela?

Serio? Tylko większą cyferkę przy kernelu? Kłóciłbym się. Sam zaobserwowałem problemy z funkcjonowaniem jednej wersji kernela, gdy po aktualizacji wszystkie problemy umknęły.
Gdybym osobiście nie spotkał się z problemem związanym z kernelem to bym nie pisał tego poradnika.

Tutaj się mogę zgodzić choć miałem w planach aktualizację uwzględniając odpowiednie ostrzeżenia i Twoje rady z posta pod poradnikiem.

Ja tylko podsunę posta @AlfaCode który jest chyba najlepszym rozwiązaniem w tym przypadku :smiley:

Chciałbym jeszcze dodać że poradniki dot. instalacji pma znajduje się na forum, co prawda bardzo ubogie i niezbyt dobre jeśli chodzi o metodę, ale jednak:


https://forum.lvlup.pro/t/jak-poprawnie-zainstalowac-serwer-apache2-mysql-oraz-phpmyadmin/

2lajki

Na obecną chwilę głównym zgrzytem jest to że nagrody za ten miesiąc zostały rozdane wbrew temu co Wam napisaliśmy. Nie dotrzymaliśmy naszego słowa jak słusznie zauważyliście i jest to błąd po naszej stronie, wybaczcie :sob:

To nie jest jakieś byle jakie forum gdzie dokonalibyśmy edycji tamtego posta i sprawa załatwiona.
Dobrze wiecie że jesteśmy transparentni ile się da.
Zmiana zasad przydzielania nagród w momencie gdy obie strony nie są do końca zadowolone i faktycznie zaistniała sytuacja gdzie wprowadziliśmy w błąd naszych użytkowników byłaby nie na miejscu.
Chcemy najpierw rozwiązać tą sytuację a dopiero potem zmodyfikować zasady tak aby były do uwzględnienia dla nagród za październik.

Odnośnie sugerowanego rozwiązania…

Nie mam problemu z tym aby przydzielić Ci @DoreK podwójną nagrodę za aktywność za wrzesień, byłaby to równowartość za poradnik miesiąca jednak bez możliwości pochwalenia się poradnikiem miesiąca.

Po prostu nie jestem w stanie się podpisać pod tą decyzją że jest to poradnik miesiąca, nie żałuję Wam rabatu czy nagrody :smiley: Daj znać czy takie rozwiązanie Ci odpowiada.

Odnośnie poprzedniego postu…

Nie widzę powiązania, klient nadal zostaje najpewniej z dziurą w systemie.

Ty je spotkałeś, ja nie, przeciętny klient raczej też nie, wnioskuję po ticketach.
Nie widziałem osobiście żadnego ticketa powiązanego z kernelem poza np. OpenVZ i z brakiem możliwości instalacji Dockera który działa jak trzeba.
Jest możliwość że tworzysz rozwiązanie problemu którego nie będzie mieć zwykły użytkownik, z dużym prawdopodobieństwem dostarczając mu za to problemów których by normalnie nie miał.

Skoro z dużą pewnością mogę założyć że default setup nie ma bugów to w takim razie co zyskuje klient?
Nadal tego nie poruszyłeś, jeśli chcesz poruszyć to zapraszam do Twojego wątku z poradnikiem, odpowiedz na mojego posta, sądzę że to najlepsze miejsce do dyskusji.

Dodałem swój komentarz do poradnika dzień po publikacji.
Z mojej strony nie widzę posta abyś się do tego odniósł i np. napisał że do końca miesiąca dasz poprawkę, jeśli bym to widział to z pewnością inaczej obmyślałbym sprawę.

Generalnie pisanie o tym że chciałeś wprowadzić poprawki już po rozdaniu nagród jak dla mnie jest nie na miejscu. Był czas na uwzględnianie poprawek ale teraz wrzesień mamy już zamknięty, byłoby nie fair w stosunku do innych jeśli zmienilibyśmy teraz “wygrany poradnik” z września ze względu na treść z października :roll_eyes:

Niestety ten poradnik nie uzyska odznaki poradnik miesiąca gdyż nie zasługuje na taki tytuł, głównie możliwością szkody dla użytkownika zamiast korzyścią. Nie mogę się pod tym podpisać aby dać za to odznakę.

Nie widzę powiązania. Wskazany poradnik nie jest napisany we wrześniu 2019

5lajków

Ja tylko o tym wspominam, nie powołuję się na to że planowałem, jednak ze względu na brak czasu nie udało mi się tego dokonać - dlaczego uważasz więc że jest to nie na miejscu?

Chciałbym zaznaczyć że nikt nie napisał “Hej! Uwzględnij te poprawki, bo inaczej Twój poradnik nie będzie uwzględniony w konkursie!” - podążałem zgodnie z zasadami przyjętymi kilka miesięcy temu :slight_smile:

Aczkolwiek zgodnie z zasadami powinien uzyskać.

Mam kolejne rozwiązanie które myślę byłoby najbardziej fair zarówno dla mnie (ponieważ poradnik nie jest byle jaki i uważam że może zostać uznany za poradnik miesiąca) jak i dla @psycho który zrobił również dobry i szczegółówy poradnik za który został nagrodzony.

Proponuję zrobić w ten sposób, że dodałbym odpowiednie informacje o ryzyku jak i alternatywnych, bezpieczniejszych metodach, tak by klient, który nie ma problemów z obecnym kernelem po zobaczeniu poradnika nie uznał “ooo to zaktualizuję!11” w przeciągu 24 godzin (nawet po północy mógłbym to zrobić), a odznaka zostałaby przydzielona wraz z nagrodą dla nas obu. Wydaje mi się że jest to najsensowniejsze rozwiązanie dla wszystkich stron - mój poradnik zyskałby na wartościowej treści i otrzymałby, zgodnie z obowiązującymi dotychczas zasadami, odznakę, jednocześnie poradnik @psycho zostałby nieruszony czyli nagroda by została.

Jeżeli takie rozwiązanie Ci nie odpowiada to możemy zastosować poniższe rozwiązanie, choć osobiście jestem za tym zaproponowanym przeze mnie :stuck_out_tongue:

1lajk

Nagroda dotyczy września, nie października.

Niestety nie akceptuję tego rozwiązania.
Jak wspomniałem odznaka za poradnik miesiąca nie zostanie przypisana do tego poradnika ze względu na moją opinię którą wyraziłem już kilka razy.

Byłoby podobnie jeśli najwięcej like’ów miałby poradnik o robieniu ataków DoS.
To że podoba się społeczności nie znaczy że powinno się to promować.

Zastosuję sposób który opisałem wyżej, chcę aby ta sytuacja była naprawiona jak najszybciej a obecnie nie wpada mi do głowy inne sensowne rozwiązanie.

Nie bronię Ci jednak zaktualizować poradnika aby był bardziej kompletny, byłoby to z pewnością pomocne.

2lajki

Okej, niech będzie to rozwiązanie.

Okej, wszystko w toku :flight_departure:
Daj znać w tym wątku gdy już odbierzesz nagrodę :smile:

2lajki

Otrzymałem nagrodę :slight_smile:

4lajki

Ok :smile:. W takim razie mogliśmy już bez obaw zmodyfikować zasady opisane w

1lajk