Mapa 1.15.2 powoduje duże spadki TPS

Od dłuższego czasu nie mogłem się uporać z wydajnością serwera na 1.15.2 obwiniałem pluginy ale jednak okazało się że to wszystko przez zwykłą mapę minecraft, na płaskiej nie ma tych problemów i na świecie działkowych też nic takiego nie miało miejsca.
I moje pytanie brzmi czy da się użyć jakieś mapy co by nie powodowała aż takich obciążeń?

Jedyną rzeczą którą możesz zrobić to wygenerować mapę pluginem world border (mapa oczywiście ograniczona np.3000x3000) oraz ograniczyć resp mobów

1lajk

Hosting czy vps?

Hosting jakieś pomysły jak to naprawić?

Powiem tyle, główkowałem bo byłem tam też i dopiero po przejściu na vps tutaj wszystko się nagle naprawiło. Wyglądało to tak że zawsze miałem i mam dużą mape, w godzinach ruchu zawsze masywne spadki tps. Dopiero jak trułem im 4 litery że zrobiłem wszystko i mam dobrze zoptymalizowane ustawienia przeniósł mi łaskawie na maszyne która jeszcze nie była zapchana. To pomogło do czasu… mega nadsprzedaż zasobów. Problemy właśnie w godzinach kiedy ludzie grali a w nocy cudownie. Co byś nie zrobił to będzie tam kiepsko działać.
Zacznij od tego a potem jeśli faktycznie to nie pomoże to właśnie vps od lvlup
https://www.spigotmc.org/threads/guide-server-optimization⚡.283181/

2lajki

Wbiłem na serwer i widze chestshop, za jakiś czas będzie powodował problemy.Spadki fps msywne nawet o 40 Przemyśl aby zamienić na cos podobnego ale w gui.

Na discordzie paperspigota sugerują usunięcie pliku <world>/data/Mineshaft.dat. Podczas aktualizacji podany plik potrafi osiągać spore rozmiary (dodatkowo jest ładowany do pamięci). Usunięcie go nie wpływa na rozgrywkę, a przestanie działać jedynie komenda /locate.