Lost Island - Gra MMORPG


#1

Witam, robimy z kolegami pewną grę MMORPG. Będzie to gra na Androida (w GooglePlay), Linuxa i Windowsa (Jako paczki do pobrania z naszej strony).

Zapraszam na grupe na fb:

Potrzebowalibyśmy jakiegoś testowego serwera z Unix’owym systemem. Może być nawet najmniejszy. Będzie nam on potrzebny tylko do testów. Serwer planujemy napisać w c++.

Nie ma jeszcze takiej gry na urządzenia mobilne a na pewnie nie ma takiej gry multiplatformowej. Mógłbym się długo o niej rozpisać ale będzie ona miała taki mroczny klimat. Gracz budzi się na wyspie i niczego nie pamięta, wykonuje questy, dzieli rozgrywkę z graczami z całego świata, walczy z mobami, innymi graczami także itp. itd.

Gra wygląda aktualnie tak:


Fabuła:
Gracz trafia na wyspę, gdzie, po przybyciu po raz pierwszy, każdy traci wspomnienia. Każdy! Więc o przeszłości od mieszkańców się nie dowiesz;
no może prócz: ,byliśmy groźni, byliśmy źli, zesłano nas tutaj".
Takie tam pierd***nie.
Jedynie Bestie (postury ludzkiej, ciała zwierzęcia) były tutaj przed nimi - porywają czasami ludzi, znają wszystkie kryjówki i zakamarki, podobno potrafią też czarować. Aby dowiedzieć się o sobie, co staje się chorobą głównego bohatera, musimy dowiedzieć się o ich tajemnicy.
… [potem kilka wątków]
Powoli dowiadujemy się, że Bestie to tak naprawdę ludzie. Dowiadujemy się też (powoli) o tajemnicy wyspy: Nowe metody lekarskie pozwoliły na “kasowanie” wspomnień ludzkich. Stworzono wyspę specjalnie do tych eksperymentów. W trakcie fabuły gracz będzie miał halucynacje itp.


#2

Nie opisałeś co w zamian oferujesz dla lvlup dodatkowo wydaje mi się, że słabo wygląda “zaprezentowanie” gry ponieważ nie prezentuje tak naprawdę nic. Rozumiem, że gra może być słabo rozwinięta ale bez przesady… żadnej mechaniki (Chyba, że obracanie kamery bierzesz za mechanikę).

Temat wizualnie nie prezentuje się w najmniejszym stopniu, już lepiej gdybyś przeczytał O kategorii Współpraca z lvlup.pro i zrobił temat na wzór przykladu.

Fakt Administracja będzie zadowolona z użycia słów “Takie tam pierd***nie.” w temacie gdzie masz ich przekonać dlaczego mają cie wspomóc.

Osobiście sądzę, że 15zł miesięcznie(najsłabszy pakiet) to nie dużo, dodatkowo jak sam napisałeś:

Jeżeli robisz projekt " Z KOLEGAMI" co raczej odnosi się do conajmniej 3 osób więc po 5zł na miesiąc. Wątpie, że nie jesteście w stanie załatwić sobie po 5zł miesięcznie na swój projekt. Jeżeli macie plany na przyszłość to nawet nie pomyślelibyście o tym by prosić o coś co kosztuje 15zł miesięcznie.

Myślę, że ten projekt jest spisany na straty i gra nie zostanie nawet ukończona ale to moje gdybania i życzę powodzenia w kontynuacji może powstanie coś ciekawego lub totalny crap.


#3

Zgadzam się z @kacan.
Tu chodzi o raczej stałą współpracę, a nie o dostanie darmowego VPS’a na kilka dni w celu przetestowania tego i tamtego (przynajmniej tak to zrozumiałem). Taki VPS OVZ kosztuje 20zł/mc - myślę, że raczej dasz radę uzbierać.
Poza tym sam projekt bardzo słabo opisany. Na nie.


#4

Temat już raczej wyczerpany przez kolegów wyżej ale dodam i swoje 5 groszy :slight_smile:

Współpraca moim zdaniem opiera się na tym że obie strony coś zyskują, nawet w szablonie masz coś w stylu pytania “co możesz zaoferować lvlup.pro”.

To tak trochę bez sensu, ktoś będzie ze swojej kieszeni dokładał po to żebyś mógł coś testować, a napisanie gry nie trwa zresztą krótko, tym bardziej jakiegoś sensownego MMoRPG.

Już lepiej byłoby złożyć się z kolegami na tę maszynę i spokojnie sobie testować.
Mój głosik na nie.


#5

to ja tylko powiem że gracze PC będą mieli pewnie sporo łatwiej niż mobilni (bo sterowanie) więc od razu balans jest zły.

btw. grafika… w sensie to coś nie wygląda dobrze :v


#6

@dragonflex Możesz nam wrzucić jakiś testowy build tej gry? W sumie nawet filmik dałby radę, na tym etapie wiadomo że nie będzie fajerwerków ale jest to spodziewane w każdym tego typu projekcie. Dla mnie (i społeczności) liczy się to aby widzieć co już macie.

Trochę martwi mnie że planujecie, nie macie chociaż szkicu?

Piszecie wszystko od nowa czy korzystacie z gotowych rozwiązań? Korzystając z gotowego silnika da radę zrobić rozsądną grę w powiedzmy 5 osób ale IMHO pisząc wszystko od nowa potrzeba dużo większego zespołu aby to miało sens.

Daj znać z jakich narzędzi korzystacie, sam język programowania w sumie niewiele mówi oprócz ewentualnej maksymalnej wydajności (przy braku błędów) i możliwości popełnienia wielu błędów w języku który jest powiedzmy dość niskopoziomowy.


#7

Gra przez miesiac bardzo się zmieniła. Gra juz jest prawie grywalna. Napisaliśmy juz serwer, wszystko jest podłączone i gotowe pod pierwszy build. Za 14 dni wydajemy go na naszą grupe testową. Gre piszemy od zera w Unity. Serwer napisalsmy w c# i odpalalmy go z mono na linuxie.

Tu jeszcze jakies zdj:


#8

I ktos tu pisał ze osoby grajace na androidzie beda miały gorzej. Wszystko jest zbilansowane i zooptymalizowane, są różne ustawienia graficzne. Gra pójdzie praktycznie wszędzie na roznych ustawieniach graficznych.

Od ovh dostaliśmy voucher o wartości 100zł na tą gre. Nie wiem jaką dalszą współprace planują, ale kto pierwszy ten lepszy. Jeśli lvlup jest chętne to czekam, jak nie to niech usuną ten wątek i po sprawie. Bez hejtu tutaj panowie, że mmorpg jest trudnee albo od razu założenia, że skoro z kolegami to gra pewnie będzie jak lepiona z błota. Polaki… Nie trzeba posiadać firmy żeby zrobić dobrą gre.


#9

To nieźle zbilansowane xD (Chodzi o to że pisze się zbalansowane)

Nie chodziło mi o to tylko o sterowanie… Dotyk ma zawsze gorzej niż combo klawiatura + myszka (patrz - Minecraft na mobilkach i Minecraft Windows 10 Edition, nie wiem jak można połączyć mobilki i PC…)

A to akurat wiem - wystarczy spojrzeć na jeszcze tworzone SCP: Secret Laboratory


#10

Moim zdaniem lepszym rozwiązaniem było by potraktować to jako inne gry.


#11

http://lost-island.eu


#12

szczerze mówiąc to strona internetowa wygląda źle, szczególnie rzuca się w oczy brak żadnych efektów po najechaniu myszką na przycisk czy nierówne położenie przycisków na forum, tekst mało widoczny na tle też jest.
image


#14

Nie ma się co przejmować, normalny użytkownik takiego czegoś nie zobaczy przeglądając stronę :stuck_out_tongue:


#15

@dragonflex Konstruktywna krytyka jest zawsze cenna.
To że @DoreK ma rację ale nie jest to sprawa kluczowa możesz skomentować inaczej niż go obrażać.
Dla mnie to sygnał że być może twórcy gry nie będą chcieli słuchać głosu graczy skoro wolą zgasić opinię niż poświęcić kilka minut na to aby to naprawić i sprawić by całościowo produkt stawał się lepszy.

Również zgadzam się z tym że strona jest nieczytelna, głównie z powodu tła które daje za mały kontrast z tekstem.

Mimo mieszanych uczuć przez ten IMHO niskiej jakości PR sądzę że warto dać szansę projektowi gdyż nie jest takich zbyt wiele. Czekam na odpowiedź @dragonflex czy dalej potrzebuje zasobów.


#16

To była zwykła uwaga i jednocześnie propozycja zmian, powinieneś być jeszcze wdzięczny za to, że ktoś znajduje i zgłasza błędy, a nie wyjeżdżać z czymś takim.


#17

Wytykanie błędów a obrażanie czegoś ma cienką granice. Łatwo to pomylić. Ja się poczułem jakbyś po mnie pojechał i tyle, gdyż efekty po najechaniu myszką i jakieś pare pikseli różnicy na różnych stronach to raczej małe defkety, żeby nazwać coś złym. A już nie mówiąc, że ta strona służy tylko do rozwijania gry i nie była robiona jakoś z niesamowitą dokładnością.

Ale spoko, być może to ja coś źle zrozumiałem.


#18

Ok zgodnie z pierwszymi ustaleniami projekt zostanie przeniesiony na VPS prawdopodobnie w marcu.
Przez ten czas społeczność zapewne nie pogardzi dodatkowymi zrzutami ekranu czy filmów z postępu :slight_smile:


#19

Kilka nowosci. Niedługo nowa wersja.

27394886_1928970500653777_1823437372_n

Teraz przy grze pracuje 7 osób, wszystko znacznie szybciej idzie do przodu.


#20

Ale ładnie już wygląda, mam ochotę zagrać :smiley:


#21

Fajne fajne, można pomylić z prawdziwością.
– Bopke