Livechat z discorda na stronie głównej

Tagi: #<Tag:0x00007f9f21652c38> #<Tag:0x00007f9f21652b48>

Inne firmy mają livechat (który jak dla mnie jest bez sensu bo w rzeczywistości nie pomaga) a może my mielibyśmy widget discorda z kanału pogaduchy na stronie głównej?

Można by spróbować dać możliwość pisania osobom niezalogowanym ale pod specjalnymi warunkami np. odczekanie X czasu na stronie aby zapobiec spamowi. Ta kwestia wymaga intensywnej dyskusji.
Wiadomości od takich osób byłby widziane jako od bota.

12 polubień

Jestem za!

Ale jeśli chodzi o wysyłanie wiadomości, to lepiej by to wyglądało na zasadzie webhook’ów ze względu na to, że odróżniali byśmy wiadomości od “gości” ze strony głównej

Spoko, jestem za!

Myślę że lepiej byłoby utworzyć osobny kanał na wiadomości ze strony głównej. Jakoś słabo widzę na naszych pogaduchach nagle wiadomości od innych, niezidentyfikowanych użytkowników wysyłanych przez bota. Lepiej to oddzielić.

7 polubień

Na #pogaduchy może nie, wprowadziło by to spore zamieszanie, aczkolwiek osobny kanał jest dobrym pomysłem.

A może dostęp do takiego kanału otrzymały by osoby z X poziomem zaufania na forum, jako “żywa pomoc” z troszkę większą wiedzą na tematy dotyczące hostingu?

3 polubienia

Samo zdobycie poziomu który da się zdobyć bez udziału administracji może prowadzić do nadużyć, a z wymaganiem poziomu 4 będzie mało ludzi, ale może być dobrym pomysłem :thinking:

1 polubienie

Opcja z kanałem #livechat zaczynając od dostępu dla LVL 4 dla testów i ewentualnie jakby była potrzeba to w przyszłości jakoś rozszerzyć brzmi dobrze. W pewnym sensie stanie się to prawie prawdziwym livechatem pierwszej pomocy, gdzie przychodzą płakać niektóre osoby, ale też są tacy z realnymi pytaniami. :thonking:

Pomoże to na w miarę bezpiecznej grupie przetestować, jak bardzo takie rozwiązanie ma sens. Udostępnianie #pogaduchy do anonimowego pisania ze strony nie brzmi dobrze. Szczególnie patrząc na szkodniki, które już były na discordzie i forum banowane.

7 polubień

IMO TL4 jest zbyt mało, aby tylko oni (wraz z moderatorami i obsługą) mieli dostęp do wiadomości klientów, TL3 - zbyt dużo i mogłoby się zrobić lekkie zamieszanie. IMO wydzielenie małej grupki ochotników, którzy znaliby temat, mieli trochę wiedzy nt zarządzania serwerami i nie wyzywali klientów oraz byli dostępni trochę częściej niż raz w tygodniu sprawdziłoby się bardziej niż 4 osoby :worried:

2 polubienia

Grupa upchat na forum :thonking:

6 polubień

Ostatnio myślałem nad tą propozycją i dochodzę do wniosku, że może powodować więcej problemów niż korzyści.

Mały próg wejścia może spowodować dużo nadużyć a uczciwy użytkownicy mogą omyłkowo napisać lub przekleić swoje poufne dane co jest dość problematyczne z perspektywy przetwarzania danych.
Dodatkowo mamy już miejsce do pomocy i jest to kategoria #pytania

W zamian tego livechatu pomyślimy nad wprowadzeniem chatbota, ostatnio trochę to testowaliśmy przy pomocy społeczności na discordzie, choć będzie to od nas wymagało jeszcze sporo pracy to jest bardziej osiągalne i ma dużo mniej możliwych komplikacji.

2 polubienia