Jaka oferta lepsza pod serwer minecraft skyblock 1.15?

Pod serwer minecraft 1.15 skyblock na średniej ilości pluginów lepszy będzie:

FR 16gb ram 4vCore 4.0GHz

czy

PL 12gb ram 3vCore 4.5/4.7 GHz

Mam dylemat bo nie wiem czy iść w wątki czy szybkość. Jak uważacie z doświadczenia? Dodam tylko ze chwilę korzystałem z oferty
FR 8gb ram 3vCore 4.0GHz i nie dawał sobie rady

Mam dylemat bo nie wiem czy iść w wątki czy ich szybkość. Ramu w obu ofertach jest aż nad to tak więc interesuje mnie tylko procesor

I czy wie ktoś w jaki sposób działa to 4.5/4.7? Procesor przetaktowuje się automatycznie czy to zależy do jakiej maszyny zostanę przypisany?

Z dostarczenia najlepiej wsiąść to i to.
Jednak ja bym polecił 12gb pl, serwer przynajmniej będzie mieć trochę wiecej zapasu mocy.

Z kodem netmc.pl dostaniesz 10% rabatu!

Właśnie mam dylemat bo nie wiem czy pod MC iść w gigaherce czy wątki

Jesteś pewien co do wersji? Gdybyś użył np. 1.12.2 jak wiele publicznych serwerów i dodał plugin ViaVersion, to uciągniesz dwa, może trzy razy tyle graczy przy tej samej maszynie. Bez patchowania silnika na 1.13+ i przy tym ograniczania wszelkich elementów gameplayu utrzymanie serwera z dużą ilością graczy na tej wersji jest bardzo trudne.

PL 12GB RAM
Minecraft zdecydowanie bardziej wymaga CPU, przy odpowiedniej konfiguracji mój serwer wprawdzie na starszych wersjach zużywał przy kilkuset osobach ledwie ~ 5GB. @xDGWG pewnie potwierdzi, prowadzi sieć na 1.15.2 i zdecydowanie po CPU serwery bardziej jeżdżą. W tym wypadku lepiej sprawdzić się oferta PL, bo nowsze i szybsze procesory (z wyższym taktowaniem). Węzły PL mogą (ale nie muszą) być też mniej obciążone, bo z reguły na FR stoi najwięcej Minecraftów ze względu na lepsze ceny.

Spigot domyślnie jest jednowątkowy. Są jedyne płatne forki, które część elementów serwera puszczają asynchronicznie np. PvP. Silniejszy jeden wątek jest ważniejszy niż wielowątkowość (chyba, że uruchamiasz kilka instancji serwerów + BungeeCord). Dlatego w ofercie GAME są i7 a nie np. Xeony. Bo i7 są mocniejsze na jednym rdzeniu.

To prawdopodobnie różnica wynikająca z tego, czy trafiłeś na węzeł z oferty OVH GAME-64 czy GAME-64 OC (już wycofanej).

Serwer jest już skończony, uruchamiamy w niedzielę, więc zmiana wersji nie wchodzi w grę

znaczy tak jest napisane na stronie lvlup w zakładce oferta

No i właśnie dokładnie o tym mowa. Jest jeszcze kilka węzłów na ofercie bazującej na GAME-64 OC z tym wyższym taktowaniem (OC oznacza podkręcone taktowanie na tym samym procesorze) i już takie bez tego wyższego taktowania. W praktyce aż tak bardzo nie powinno to być odczuwalne. Natomiast różnica między i7-6700K 4,0GHz na FR a i7-7700K 4,5GHZ na PL już tak. Różnica między 12GB a 16GB jest żadna, dobrze skonfigurowany serwer i tak Ci tyle nie zje przy jakiejkolwiek ilości graczy (jeśli planujesz tylko ten jeden tryb uruchamiać). Abstrahując już od tego, że na PL masz szybsze dyski NVMe, gdzie możesz zrobić Swap (odsyłam do poradnika @bopke: Tworzenie pliku swap na serwerze VPS) i w wypadku nagłego zapotrzebowania na pamięć dla JVM zamiast crasha będzie zapisywać nieco wolniej na tym. Patrzymy na CPU, nie RAM. 12GB w tym wypadku jest w zupełności wystarczające.

W pierwszej edycji miałem przypisane 6gb ramu a zjadał może z 4 właśnie dlatego o ram się nie boję. Teraz planuję przypisać 10gb dla świętego spokoju a 2gb zostawię dla javy i linuxa.
Chodziło mi tylko o to czy wydajniejsze w tym wypadku będzie 4vCore 4.0 czy 3vCore 4.5

3 vCPU 4.5 GHz. Powód podałem wyżej, rozwijając jeszcze tę myśl i doprecyzowując. Spigot używa wielowątkowości tylko do kompresji sieci. Silnik bazuje zwykłym Minecraft Vanilla, gdzie w zasadzie wszystkie operacje są jednowątkowe (czyli pojedynczy wątek z wyższym taktowaniem będzie tu wygrywał). Część czynności w pluginach można (i powinno się) napisać asynchronicznie np. taski, klasa bazy danych MySQL. Natomiast cała główna część serwera, gameplaya (czyli to, co najbardziej laguje np. entities) tickuje się w jednym wątku. Wspomniałem nieco o tym w moim poradniku o optymalizacji serwerów w sekcji o timingach.

W razie dalszych pytań czy wątpliwości, to śmiało, ale myślę, że wyczerpałem temat. W poprzednim temacie, gdzie się udzielałeś też starałem się pomóc. Jeśli uznałeś moje rady za przydatne, to również zachęcam do użycia kodu rabatowego CRAFTCODE.PL i zamówienia serwera z 10% zniżką. :wink:

No i mamy zwycięzcę. Więc dziś lub jutro PL będzie zamawiana

1lajk