Dziennik zmian lvlup.pro 2020

Panel klienta v4

panel.lvlup.pro

Wygodne przekierowanie z panel.lvlup.pro do panelu klienta v4 czyli www.lvlup.pro/(pl|en)/panel/.
Przekierowanie póki co celowo nie obsługuje innych ścieżek niż /
Działa podobnie do my.lvlup.pro które zostało utworzone “za czasów” panelu klienta v3.

Klucze API

Zakładka profil umożliwia teraz tworzenie, usuwanie oraz zmianę głównego klucza API (master) do konta. W przyszłości wprowadzimy też Klucze z uprawnieniami - API v4 ale póki co musimy się pozbyć panelu klienta v2 a to już niedaleko.

Panel klienta v2

Wyłączenie możliwości generowania kluczy do API.
Zakładka API teraz posiada tylko przycisk przekierowujący do profilu panelu klienta v4

5 polubień

n178.lvlup.pro

Nowy węzeł KVM UpRyze

8 polubień

n149.lvlup.pro

Wycofanie węzła KVM PL ze względu następcę w postaci KVM UpRyze

6 polubień

panel.lvlup.pro

Dodane:

  • lista zgłoszeń
  • wyświetlanie pojedynczego zgłoszenia
  • dodawanie odpowiedzi w poszczególnym zgłoszeniu

Naprawione:

  • słownictwo w tabelce listy zgłoszeń

www.lvlup.pro

Naprawiona ikonka podstrony regulaminów w stopce strony głównej.
Po jednej z aktualizacji zestawu ikon, akurat ta postanowiła zniknąć. Zastąpiłem ją inną.

10 polubień

n127 i n167.lvlup.pro

Wycofanie węzłów KVM PL ze względu następcę w postaci KVM UpRyze

6 polubień

api.lvlup.pro

  • nowe pole serviceId w GET /v4/services

panel.lvlup.pro

  • możliwość tworzenia ticketów
  • poprawienie wykrywania długości wiadomości dodawanych w zgłoszeniach
  • podlinkowanie napisów “napisz do nas” do zakładki “Pomoc”
    • z zakładki VPS/Pomoc
    • z zakładki Profil odnośnie kodów promocyjnychj
  • dodanie paska ładowania do listy usług

Panel klienta v2

  • wyłączenie wszystkich podstron związanych z ticketami i przekierowanie ich do v4
9 polubień

panel.lvlup.pro

Poprawiono możliwość tworzenia ticketów z kategorią płatności / portfel

7 polubień

stats.lvlup.pro

  • poprawienie danych na wykresie z wiadomościami w ticketach od klientów
    • od momentu wprowadzenia nowych ticketów była widoczna nieprawidłowa wartość 0 dla każdego dnia
  • zmiana nazewnictwa usług w kolejce z “VPS KVM PL” i “VPS KVM FR” na po prostu “VPS PL” i “VPS FR”
6 polubień

panel.lvlup.pro

Po ostatnim tygodniu prac oraz dodaniu przez ten czas ok 3 000 linii kodu mam przyjemność poinformować, że panel v4 przeszedł z etapu alfa na beta :partying_face:

Panel v4 już całkowicie zastąpił panel v2 z perspektywy naszych klientów.
Zostało nam już niewiele zadań aby całkowicie usunąć v2

  • kliknięcie “panel” na stronie głównej przekierowuje bezpośrednio do v4
  • dodanie rejestracji
    • względem v2 zamieniliśmy reCaptchę na hCaptchę
      • testowałem na sobie, podczas tworzenia tej wersji rozwiązałem ich 38 na ustawieniu “trudne”, są intuicyjne i niezbyt trudne ale na wszelki wypadek dla klientów jest ustawiony stopień “łatwe”
    • odrzucanie próby ustawienia hasła z listy 10 000 najpopularniejszych
  • złączenie ekranu logowania z ekranem rejestracji
  • zwiększenie kompatybilności haseł z v2
    • niektóre hasła z v2 mogły wcześniej nie działać na v4, teraz nie powinno to już mieć miejsca
  • dodanie zdjęcia na tle ekranu logowania
  • wzmocnienie odporności logowania,
    • nałożenie większej ilości limitów czasowych
    • w niektórych przypadkach może być teraz potrzebne rozwiązanie hCaptcha
  • dodanie resetu hasła za pomocą maila
    • wysłanie maila z ostrzeżeniem przy zakończeniu resetowania hasła, zawiera on adres IP z którego zostało wysłane takie żądanie
  • dodanie zmiany hasła w profilu użytkownika
    • wysłanie maila z ostrzeżeniem po zmianie hasła, również z adresem IP
    • względem v2 wymaga to podania aktualnego hasła
  • uproszczenie opisu kopii zapasowych VPS
    • niektórzy klienci nie za bardzo rozumieli, że kopie są płatne poza sytuacjami gdzie występuje awaria sprzętu, usunęliśmy więc słowa typu “bezpłatny”, “za darmo” czy “bez opłat” aby nie dało się tego pomylić
  • nowszy sposób ładowania obrazów strony głównej, możemy teraz jednym ruchem zamienić w locie wszystkie obrazy na format .webp które są znacznie mniejsze gdy tylko ustalimy, że przeglądarki naszych klientów są na to gotowe

Następnym etapem panelu v4 jest RC (Release candidate).
Zanim go osiągniemy:

  • rozwiążemy sporo małych błędów zgłoszonych w kategorii #ulepsz-lvlup-pro
  • całkowicie odczepimy v4 od v2
  • przeniesiemy v4 na inny serwer
  • całkowicie usuniemy v2
  • uzupełnimy obsługę błędów w API poprzez podawanie konkretnych kodów błędów
  • dodamy brakujące metody API względem akcji które można wykonać przez panel klienta
13 polubień

panel.lvlup.pro

Poprawione dodawanie imienia i nazwiska do bazy podczas rejestracji nowego konta

7 polubień

Panel klienta v2

Globalne przekierowanie podstron panelu v2 do panelu v4

7 polubień

n179.lvlup.pro

Nowy węzeł UpRyze

8 polubień

panel.lvlup.pro

Aktualizacja informacji o przestarzałej ofercie KVM PL.

Wraz z końcem września zostały wycofane darmowe +7 dni za migrację do UpRyze.
Zostały też wycofane zniżki za przedłużanie ważności dla tej oferty.
Aby je przywrócić wystarczy bezpłatnie przejść na UpRyze.

Dotyczy to wszystkich VPSów zlokalizowanych na pozostałych starszych węzłach PL czyli:

  • n124
  • n129
  • n131

Mamy nadzieję, że te zmiany zachęcą bardziej naszych klientów do skorzystania z nowszej i tańszej (oraz naszym zdaniem lepszej) oferty. Dzięki temu zostaną u nas tylko 3 główne oferty bazujące na 2 konfiguracjach sprzętowych.

6 polubień

n121.lvlup.pro

Wycofanie niepotrzebnego węzła KVM FR

n131.lvlup.pro

Wycofanie węzła KVM PL ze względu następcę w postaci KVM UpRyze

6 polubień

n159 i n161.lvlup.pro

Wycofanie niepotrzebnych węzłów KVM FR

6 polubień

panel.lvlup.pro v4.2041.0

  • przeniesienie kilku elementów ze starszego panelu dla obsługi do nowego
  • początkowe wersjonowanie

Panel v4 zaczyna się stabilizować, możemy więc wprowadzić wersje bardziej czytelne niż nazwa commita.

Tempo wydawania aktualizacji nie będzie tak duże jak wcześniej więc nie będzie to zbędnie spowalniać nam pracy.
Niedługo skupimy się na eliminacji sporej ilości mniejszych błędów, łatwiej będzie też więc użytkownikom ustalić czy błąd będzie załatany jeśli ciąg znaków nie będzie przypominać makaronu.
Chcemy aby wersje były w miarę zrozumiałe dla użytkowników, dla przykładu

v4.2041.0

Oznacza wersje panelu v4 wydaną w 2020 roku, 41 tygodnia, 1 wydanie w tygodniu liczone od 0.
Może to niektórym przypomnieć wersjonowanie Ubuntu ale zamiast miesiąca mamy tu tydzień.

Jesteśmy w trakcie zmiany i migracji naszego wewnętrznego systemu ticketów (niewidocznego dla klientów), przy okazji zaczęliśmy też stosować metodologię Agile. Celujemy w 1 wydanie tygodniowo więc jeśli ostatnia cyfra jest większa niż 0 to najprawdopodobniej oznacza to same poprawki błędów bez nowych funkcji.
Póki co jeszcze nie będzie widać nowych wersji z poziomu klientów, jeszcze nad tym pracujemy.
Jeszcze trochę reorganizujemy repozytoria.

forum.lvlup.pro

Wprowadziliśmy następujący zapis do FAQ:

Prosimy o respektowanie decyzji moderacji i administracji odnośnie wydanych banów. Uwagi odnośnie banów przyjmujemy tylko przez email wyznaczony w regulaminie.W przypadku innych kanałów zostanie nałożone ostrzeżenie lub ban za offtopic.

Ta zmiana części z was będzie się wydawać oczywista i zapytacie “dlaczego dopiero teraz?” a dla niektórych będzie kontrowersyjna. Z tego powodu chcę od razu to rozjaśnić.

Jako obsługa forum (administracja i moderacja) zawsze jesteśmy czujni aby egzekwować regulamin.
Jest nas jednak znacznie mniej niż użytkowników więc możemy coś pominąć.
W tym celu mamy też mail na który należy kierować takie sprawy aby nie robić publicznych, zbędnych afer psujących atmosferę innym użytkownikom forum.

Celem tego zapisu jest całkowite wyeliminowanie nieciekawych do czytania oraz toksycznych dyskusji w stylu “dlaczego ja mam bana a on nie?” czy klasyka “on ma bana za nic” w różnych konfiguracjach - wskazanie na siebie, innych, czy grupę.

Przerabialiśmy to wiele razy, wystarczy zerknąć chociażby w moje starsze posty.
Za każdym razem w takich sytuacjach wspólnie z moderacją dyskutowaliśmy jak się odnosić do tego typu postów i jak rozwiązywać konflikty tak aby każdy w miarę możliwości był zadowolony.

Po wielu próbach doszliśmy razem do wniosku, że po prostu się nie da.
Zawsze będą niezadowoleni. Zawsze znajdzie się mała wokalna grupa której nic nie pasuje a zwłaszcza to, że muszą przestrzegać regulaminu. Niektórym naprawdę bardzo ciężko przyznać się do błędu i będą postować tylko wybiórcze lub wyjęte z kontekstu treści pokazujące, że to oni mają rację a nie obsługa.
Możemy w nieskończoność mówić to samo użytkownikowi tego typu, on i tak będzie pisał swoje.
Coś jak w tej anegdocie o szachach i gołębiach.
W całej sytuacji pewny jest fakt, że zostanie zmarnowany cenny czas, nerwy i zdrowie obsługi które lepiej poświęcać na nowe funkcje czy łatki.

Wprowadziliśmy restrykcje typu wymaganie TL2 do pisania na discordzie czy brak dyskusji o banach aby więcej czasu poświęcać na rozwiązywanie problemów naszych klientach i tworzeniu usług których potrzebują zamiast tracić czas na wspomniane gołębie.

7 polubień

panel.lvlup.pro v4.2041.1

Tickety

  • pasek ładowania podczas pobierania informacji o zgłoszeniu
  • wyświetlanie błędów przy problemie z załadowaniem
  • znacznie lepsza obsługa błędów po stronie serwera
    • mocno ułatwi to diagnozę ewentualnych problemów z ticketami po naszej stronie
7 polubień

stats.lvlup.pro

Upgrade Grafana do v7.2.1

6 polubień

panel.lvlup.pro v4.2042.0

  • Naprawienie widgetów Grafana
  • zmiana maksymalnej ilości znaków w wiadomości do ticketa z 1000 na 1200.
  • przeniesienie kolejnych elementów ze starszego panelu dla obsługi do nowego
5 polubień

panel.lvlup.pro v4.2042.1

  • lepsza obsługa błędów w ticketach
  • webhooki Discord dla doładowań
4 polubienia