Bardzo słaba wydajność pod serwerem minecraft 1.15.2

Tagi: #<Tag:0x00007f2ae077f4b8> #<Tag:0x00007f2ae077f030> #<Tag:0x00007f2ae077ecc0> #<Tag:0x00007f2ae077e978>

Dzisiaj rano zakupiłem hosting pod mój serwer SkyBlock.
8gb ram 3vCore francja
Ogólnie rzecz biorąc serwer ma straszliwe problemy z wydajnością.
Wcześniej działał na moim starym PC pod windowsem
i5 2400
2x4gb 1333mhz
HDD wdblue
I do 30 osób dawał sobie rade będąc kiepsko zoptymalizowanym.
Po przeniesieniu się na VPS problemy z wydajnością które na starym komputerze zaczynały się od 30 osób w górę teraz są nie do zniesienia już przy 10 graczach. Ciągłe ostrzeżenie can’t keep up! is the server overloaded? od którego cała konsola robi się wręcz żółta.
Do tworzenia pliku startowego skorzystałem z tego: https://aikar.co/2018/07/02/tuning-the-jvm-g1gc-garbage-collector-flags-for-minecraft/

A optymalizację wykonałem z tego poradnika: https://mcblog.eu/optymalizacja-serwera/

I dało to tyle co nic. Gracze skarżą się na cofki podczas kopania, postacie innych graczy żabkują a moby mają mocno opóźnione reakcje, nawet skrzynki czy komendy działają z opóźnieniem

Silnik to paperspigot a pluginy to
AntiAfk
AntiBot
AuctionHouse
AutoMessage
BentoBox
ChestShop
EasyJoinMessage
Essentials
LoginSecurity
MineableSpawners
NoPhantoms
PermissionsEx
PluginMetrics
RealScoreboard
SignShop
Vault
WorldEdit
WorldGuard

Wszystko było przeniesione 1:1 z starego “serwera” na nowy programem filezilla
Jest ktoś w stanie mi jakoś pomóc? Aktualnie byłem zmuszony przenieść serwer na poprzedni własny “hosting” nie mniej jednak szkoda mi trochę pieniędzy wydanych na 2 vps i chciałbym żeby jakoś to działało.

1lajk

Włącz timingi używając “/timings on” a po kilkudziesięciu minutach wykonaj odczyt za pomocą komendy “/timing paste” i wklej tutaj wyświetlony link. Podaj też wszystkie argumenty startowe javy, których używasz. Używam takiej samej konfiguracji jak ty i na wersji 1.15.2 mój serwer potrafi utrzymać 40 graczy z w miarę zadowalającym TPSem.

1lajk

Argumenty których użyłem są w linku w poście. Zmieniłem jedynie wartosć xms i xmx na odpowiednio 1G i 6G

Jeżeli używasz argumentów Aikara, powinieneś ustawić Xms i Xmx na tej samej wartości. Maszyna wirtualna javy także potrzebuje trochę RAMu, dlatego sugerowałbym ustawić Xms i Xmx na 5GB.

2lajki

Okej, aktualnie jeszcze zrzucam pliki z VPS na mój komputer. Kiedy skończy zmienię argumenty i wkleję timingi.

1lajk

Dodatkowo, sugerowałbym ci zmniejszyć ilość pluginów do minimum. Zamiast AntiAfk oraz EasyJoinMessage możesz wszystko ustawić w Essentials a zamiast NoPhantoms polecam zablokować fantomy na całej mapie dodając flagę przy pomocy WorldGuarda “/rg flag global deny-spawn minecraft:phantom”.

2lajki

Zalecam pobranie pluginów do tej wersji, ich nazwy to: EntityTrackerFixer , Villager Optimiser , jak i LimitPillagers , ostatni z pluginów ograniczy spawn Najeźdzców (np. zamiast 10 pojawi się 5). Oprócz tego przyda się odpowiednie skonfigurowanie serwera (bukkit.yml, spigot.yml, paper.yml, server.properties).

2lajki

https://timings.aikar.co/?id=c68582a0b2de4149bdec70bbb5cee002

1lajk

jak wyżej napisałem optymalizowałem wszystko z poradnikiem z linku

1lajk

Hmm, z tego co widzę to serwer ma ustawiony maksymalny RAM na 5120MB.

1lajk

Tak jak kolega wyżej napisał

1lajk

Czytając timingi, widzę że moby zużywają większość zasobów, ale patrząc na to że to SkyBlock nie wiele da się zrobić po za nieznacznym zmniejszeniem ilości (nie częstotliwości) spawnowania, lub wgrania pluginu który łączy moby, ewentualnie wgrać SAML który zmniejszy ruchliwość mobów w mobgrinderach i tak dalej. Dodatkowo zmienił bym częstotliwość odświeżania scoreboarda. Polecam również wymianę WorldEdit na podobno szybszy FastAsyncWorldEdit

1lajk

Jednak nadal nie rozumiem dlaczego na gorszej w/w konfiguracji serwer działał lepiej i tam przy 30 osobach rozgrywka była bez problemów

1lajk

Nie mam pojęcia, prawdę mówiąc wydaję mi się to dziwne, a wręcz nie prawdopodobne żeby serwer działał lepiej na wyżej wymienionej konfiguracji, tak tylko zapytam, czemu serwer ma przypisane 5GB, skoro vps ma 8GB, a spokojnie mógłbyś mu przypisać 6.5G

1lajk

zasugerowałem się odpowiedzią kolegi wyżej. Swoją drogą ten serwer miał na moim pc przypisane zaledwie 4gb a wykorzystywał ok 2.5 według menedżera zadań. Jedynym problemem był procesor który z racji lat nie dawał już rady

1lajk

przykro mi to mówić ale to nie możliwe spigot 1.15.2 przy 1-3 osób potrafi zajmować 2.5GB - a nawet więcej, więc to nie możliwe że takie było zużycie przy 30 osobach.

1lajk

Nie twierdzę że musiało takie być, mówię co widziałem w parametrach. Maksymalnie zjadał 3.5gb ale standardowo trzymał się na 2.5gb
Jestem w stanie w to uwierzyć bo przypisane miał tylko 4gb a działał bardzo dobrze

1lajk

sądze że nie dałoby się utrzymać 30 osób na 4G, no cóż sądze że nic Ci nie mogę już pomóc. A jaki procesor ma VPS?

1lajk

i7 6600k. to opcja Francji. Wydawało mi się że będzie wydajniejszy niż moja leciwa i5 2400
Zwłaszcza że jak wyczytałem to serwery mc lubią sję bardziej z jedym mocnym rdzeniem niż z kilkoma słabymi. Dlatego lvlup.pro bo wiele hostingów siedzi na Xeonach

2lajki

Jestem w stanie pójść na kompromisy jeżeli ma to polepszyć wydajność ale nie rozumiem dlaczego lepsza konfiguracja ma dużo gorsze osiągi. Trochę boli wyrzucenie kasy w błoto