Automatyczny start serwera minecraft

Tagi: #<Tag:0x00007f8dfa792388> #<Tag:0x00007f8dfa792248> #<Tag:0x00007f8dfa7920e0>

Witam, posiadam vps, ubuntu 18.04. Chciałbym ustawić automatyczny start serwera minecraft (czyli wykonanie skryptu start.sh umieszczonego w /home/1.15/) codziennie o godzinie 24. W crontabie ustawiłem “0 24 * * * sync; bash /home/1.15/start.sh” Przed tem wywołałem też komendę “chmod +x /home/1.15/start.sh”. Mimo podjętych prób uruchamianie skryptu przez crontab nie działa, próbowałem na różnych godzinach, coś przestawiałem, dodawałem do czasu jakąś minutkę i patrzyłem czy coś zadziała. Nic nie ruszyło :confused: Jestem początkujący i z wiedzy o vps oraz linux bardzo mało wiem. Mogę liczyć na jakieś podpowiedzi co mogłem źle zrobić?

Sam skrypt wywoływany komendą “bash start.sh” działa poprawnie.

Proszę codziennie o godzinie 24 każdego dnia.
0 0 */1 * * bash /home/1.15/start.sh

1lajk

A jakbym chciał np o 2:00? Nie rozumiem momentu ze slashem, co on robi?

to wtedy 0 2 */1 * * bash /home/1.15/start.sh slash robi to że co 1 dzień się wykonuje

tu masz poradnik^

1lajk

Potestowałem i chyba wiem w czym jest problem ale do końca nie wiem jak to rozwiazac. Sam crontab pewnie ustawiam dobrze ale sprawdzilem recznie czy jak jestem w glownym folderze, odrazu po wejsciu na Putty i wpisuje “bash /home/1.15/start.sh” to nie dostaje informacji zwrotnej a serwer sie nie uruchamia. Dopiero jak przejde za pomoca “cd” do folderu 1.15 i wpisze tam to dziala. Co zrobić by dało się odpalać skrypt z folderu startowego? (bo z tego co czaje to crontab jakby wywoluje te komendy wlasnie ze startowego folderu)

Pokażesz jak wygląda twój start.sh? Być może jest tak napisany, że trzeba inaczej go odpalić.

1lajk