Ataki na serwer

Cześć, mam problem z atakami. Ruch jest z Brazylii, USA, Włoch i kilkudziesięciu innych krajów których bym nie chciał. Wycięcie ich w iptables nic nie zmienia - nadal ten ruch jest. Są to serwery CS:GO hostowane na dedyku RISE-GAME-1

Podsumowanie z uruchomionego tcpdump na porcie 27015 bez graczy online przez 10-15 sekund:
image

Jak można zapobiec temu?

Ataki pochodzą zazwyczaj z botnetów/spoofingu, blokowanie adresów IP na UDP mija się z celem.
TCPDump zbiera wszystkie pakiety które przyjdą na NIC nawet jeżeli zostały odrzucone, więc na nload czy innych narzędziach do monitorowania sieci będziesz widział ten ruch.

Dużo zależy od tego ile tego ruchu jest i jak wpływa na jego działanie.

Czy jest go na tyle, że zużywa całe łącze serwera?
Jeśli jest trochę zapasu to zazwyczaj będzie techniczna możliwość aby ogarnąć to z poziomu serwera dedykowanego w systemie.

Wykresy łącza z panelu OVH z momentu ataku oraz jakiś przykładowy zwykły dzień ataków dla porównania powinny tu pomóc dokonać diagnozy.

Zużycie w nload jest praktycznie zerowe (wacha się między 1-2Mbit/s OUTGOING podczas ataku), a jeśli chodzi o wykres łącza z panelu OVH to nie miałem (aż do teraz) zainstalowanego narzędzia RTM więc aktualnie nie mam żadnych danych (chyba, że można to sprawdzić gdzieś indziej).


Tak wygląda konsola

Niestety dajesz dość niekompletne dane, ciężko z tego coś ustalić.
Głównie tu zależy jaki masz przyjęty ruch (incoming) a nie jaki wysyłasz (outgoing).

Jeśli miałbym zgadywać to póki co nie wygląda na jakiś typowy atak wolumetryczny tylko na aplikacyjny czyli w teorii przy poprawnych regułach dałoby się go wyciąć z poziomu powiedzmy iptables.

Może przydać się zrzucanie ruchu do pliku w celu diagnozy co jest dokładnie do wycięcia:

Co do OVH, ciekawa sprawa bo faktycznie nie widzę wykresu łącza w panelu OVH ale jest w SYS.
Albo coś pomijam albo coś grubo poszło nie tak przy ich zmianach w panelu klienta.
Takie dane powinny być niezależne od serwera bo zbierane z poziomu ich sprzętu sieciowego “za” serwerem. W innych, nawet tańszych firmach takie coś jest do dyspozycji.
Może udałoby się na surowo to wyciągnąć z API? Warto byłoby sprawdzić.

Stwórz ratelimiting na port src 27005 na 5 req/s, powinno wystarczyć dla samego steam’a.

Aby zobaczyć wykres aktualnego użycia łącza na danym adresie, sam adres musi być w permanentnej mitygacji i czasem trzeba kilkukrotnie kliknąć statystyki aż do załadowania.

Cześć. Skoro ataki są z krajów innych niż Polska, a osoby które grają na twoich serwerach CS:GO są z Polski (?), możesz zablokować ruch z innych krajów. W internecie jest wiele artykułów o tym, zerknij sobie.