[AKTUALIZACJA] Mojang blokuje serwery!

Dzisiaj kolejne serwery zostały zablokowane przez Mojang, dodatkowo każdy zablokowany serwer od teraz również dostał “bana” na wszystkie subdomeny (*.example.com).
Dodatkowo dzisiaj Mojang zmienił zasadę na jakiej działa sprawdzanie przez clienta czy dany serwer jest zablokowany.
Od teraz sprawdzanie odbywa się w libce Netty a nie jak do tej pory w cliencie. Co to zmienia? Że od teraz nie tylko serwery te są blokowane na 1.7.X, 1.8.X, 1.9.X bez potrzeby aktualizacji samego klienta a tylko biblioteki odpowiedzialnej za połączenia client <-> server.

Zakodowana (SHA-1) lista zablokowanych serwerów:
https://sessionserver.mojang.com/blockedservers
Rozkodowana przez społeczność lista:
https://raw.githubusercontent.com/BlockedServers/tracker/master/blockedservers

Edit by SystemZ:
Powiązany temat

Koniec końców oni sprawdzaja tylko na 1.9.3?

Powiem od siebie:

Mojang tak naprawdę wszystkie te egzemplarze które sprzedał, sprzedał dzięki nam czyli ludziom którzy maja swoje serwery. Codziennie jestem świadkiem jak przychodza ludzie i mówia żeby im przenieść konta bo kupili premium, tłumaczac to tym że już maja dość grania na daremnych launcherach. Dlatego myślę że strzelaja sobie w kolano. Jeżeli przyjdzie u mnie do sytuacji aktualizacji serwerów 1.9 to mam pewien sposob na eule. Matwi mnie jedynie fakt że takie rzeczy sie dzieja dopiero teraz… Mogli to zrobic od wersji poczatkowych to wszyscy by mieli Minecrafta w dupie i nie zarobil by takich milionów :slight_smile:

Czytaj uważnie, od teraz sprawdzanie czy dany serwer jest na ich liście “zbanowanych” serwerów odbywa się nie przez samego klienta a przez bibliotekę z której korzystają wszystkie trzy obecnie używane wersje (1.7.X, 1.8.X, 1.9.X). Więc nie potrzebna jest aktualizacja klienta a samej biblioteki której aktualizacje są sprawdzane przez launcher za każdym jego uruchomieniem/zmianą wersji itp.

Ok a moje pytanie brzmiało za nie przestrzeganie licencji eula od jakiej wersji banuja serwery? Sory ale z Dupy sobie nie zbanuja, wiec które wersje sprawdzaja pod wzgledem nieprzestrzegania licencji eula?

Banuję te serwery przy których włączaniu trzeba akceptować EULE czyli również wersje 1.7.X, 1.8.X, 1.9.X

Tak z ciekawości jak to jest z hostingami? Przecież kupując hosting (np, lvlup,pro) w pliku eula.txt jest automatycznie eula=true. Tak więc kto jest tym End Userem? Z prawa wynika że ten kto tą EULE zaakceptował czyli hosting. Poprawcie mnie jeżeli źle myślę.

Jak dla mnie Microsoft w ten sposób kopie grób Minecraftowi. Z jednej strony może to i dobrze - są też inne fajne gry, niech się gimbusiarnia zajmie czymś innym. A znów z drugiej strony - sama mam swoje ulubione gry i też by mnie wkurzało jakby ktoś nagle postanowił je zepsuć.

Czas pokaże.

Ale czemu zepsuć do uja? To że bronią swoich interesów to źle? Wprowadzili licencję, ich decyzja. My musimy się do tego dostosować.

Ps. EULĘ można obejść na milion sposób :slight_smile: Przykładowym są chociaż coinsy do kupienie w sklepie na WWW, a na serwerze ich dropienie w minimalnej ilości.

Ps2. Robicie z tego taką gówno burze jak na mpc…

Nie

Nie możesz zaprzeczyć że ten precedens będzie mieć wpływ na dużą ilość serwerów. Stąd te poruszenie.
Mojang zawsze był przyjazną dla społeczności firmą a po przejęciu przez MS bez informacji o wprowadzeniu tego mechanizmu nagle zaczyna blokować serwery.

Nie neguję, mają do tego prawo (to już swoją drogą), chodzi mi o fakt w jaki sposób to realizują.

M$ chce po prostu zwrotu kosztów za kupienie MC od Mojanga. Rozumiem ich politykę - kupili to teraz fajnie by było mieć jakiś zysk z tego. Zapominają tylko, że przeciętny gracz ma pewnie z 12 lat i jest tak ogarnięty z prawem, jak z obejściem tej EULI - czyli nijak. A to w nich najbardziej celuje ta polityka. Mniej serwerów -> mniej graczy -> mniej hajsu, chyba że czegoś nie kumam, ale podstawy ekonomii miałam trochę czasu temu.

Dla mnie to po prostu downgrade gry, ale patrząc na obecną sytuację w świecie gier - liczy się hajs, hajs, hajs, a użytkownik to dojna krowa co to łyknie wszystko i rzuci w deweloperów plikiem banknotów niczym napalony koleś w striptizerkę.

W MC gram rzadko, więc sprawą interesuję się pobieżnie. Jednak jakaś tam grupa osób gra, więc budzi to większe lub mniejsze emocje. Zwłaszcza że “kiedyś było lepiej” (ironia zamierzona).

Jeśli uważasz wymianę opinii oraz reakcji na ten temat jako gównoburzę - zapewne jest opcja w wątku “oznacz jako przeczytane”, oznacz, nie czytaj kolejnych wpisów, wszyscy będą szczęśliwsi.

Ale po co ta ironia na końcu? Dosłownie, shitstorm i tyle. Dla polskich serwerów nie zmienia to kompletnie nic. I tak to obejdą i tak obejdą. W ten czy inny sposób.
Osobiście politykę Mojangu/MS popieram. Walczyć z P2W i tyle. Ile razy to spotykam na serwerach przedmioty których jak zwykły Kowalski mieć nie mogę, a VIP sobie lata jak chce? Cmon, nie każdy podpierdala od starych telefon i wysyła smsy jak najęty i ma co chce. Dodam, że są w Polsce serwery gdzie żeby zmienić hasło muszę wysłać sms’a za 9zł. Serio? Żeby zmienić hasło? Na serwerze jutuberka? Serio? Ktoś sobie ze mnie jaja robi?
EULA to dobra rzecz - wielu serwerów wyjdzie na plus, a masa P2W umrze śmiercią naturalną lub w sposób chytry ją ominą.
Tyle w temacie

No dokładnie, każdy cwany i tak to ominie, a niektóre serwery będą miały problemy tylko. Czy to skończy pay-2-win? Nie. Więc utrudnianie życia normalnym ludziom i żadnych zmian dla cwaniaczków. Norma.

Osobiście mnie to tylko utwierdza w przekonaniu, żeby na dobre odpuścić MC. Takie jest moje zdanie i mam do niego prawo, a Twój ból dupy daje mi do zrozumienia że albo podzielam Twoje zdanie albo robię gównoburzę. To zakrawa o hipokryzję :slight_smile:

Dlatego ja zostawiłem MC przez społeczność i toksyczność ludzi. Zawiść, zazdrość i chęc robienia krzywdy (zazwyczaj z powodów “on ma, ja nie mam. więc mu to zniszczę, aby on też nie miał, tak jak ja”.

Teraz TeamSpeak…, który swoją drogą też już mnie gniewa.

Są dwa rozwiązania:

  1. Trzymać się euli i mieć ok 10% graczy aktualnych (premium).
  2. Nie trzymać się euli i mieć 90% graczy aktualnych (non premium, którzy korzystają z launcherów nonpremium - nie zaktualizują libki, chyba, że to tak nie działa).

Tutaj macie maila od Mojang dot. zablokowania serwera:

Hi,

We have noticed that you operate a server for Minecraft called {RETRACTED}. We work for Mojang, the creators of Minecraft, helping to protect Mojang’s intellectual property rights and the Minecraft community.

This email is intended to provide you with information and clarification of certain concerns that exist over your sever. It is not intended to be a formal letter before action or threat of legal action - we merely wish to let you know that there are certain things that need to be addressed in the hope that you will take the appropriate steps. Of course, if you don’t take these steps then we may be asked to take the matter further - but the intention is that this email should be sufficient.

As we are sure you are aware Minecraft has a very significant and loyal fan base and community. Mojang is very keen to ensure that its community is treated fairly and that it and newcomers to Minecraft are not taken unfair advantage of. Mojang has therefore established the following Brand Guidelines and Commercial Use Guidelines in relation to the use of its intellectual property rightshttps://account.mojang.com/terms#brand (“Brand Guidelines”) https://account.mojang.com/terms#commercial (“Commercial Guidelines”)

These Brand Guidelines and Commercial Guidelines have been established to allow third parties like yourself to use Mojang’s intellectual property rights in certain circumstances and subject to certain conditions. They are, in fact very generous, in what they consider to be acceptable - which is all part of Mojang’s commitment to letting its community do cool stuff. In particular we recognise the important part that servers, such as yourselves, play in the Minecraft community.

We are therefore seeking to ensure that your server complies with the applicable Brand Guidelines and Commercial Guidelines and does not misuse Mojang’s Intellectual Property – and, if it does, you have an opportunity to correct it.

We have identified the following issues with your server:

  1. Some rank perks affects gameplay.
  2. Some items in the store affects gameplay.
  3. In-game currency is available for purchase.

These activities are specifically prohibited by the Mojang Brand Guidelines and Commercial Guidelines. Therefore, please make the following changes:

  1. Make sure that all perks are in line with the Commercial Guidelines linked to earlier.
  2. Make sure that all items are in line with the Commercial Guidelines linked to earlier.
  3. Please remove the ability to purchase in-game currency.

Please always be explicit about who to contact about the server, who the operator is, and that it is NOT Mojang, NOT associated with Mojang and NOT supported by Mojang.

We are sure you appreciate the reasons for this and we should therefore be grateful if you would confirm your receipt of this email and your confirmation that you will take the requested action.

If we do not hear from you within 7 days of this email, we will have to write to you more formally and that may lead to more formal measures.

Best regards,

{RETRACTED}

Źródło: https://www.spigotmc.org/threads/mojang-eula-enforcement.125792/

Moim zdaniem, to już dobry początek rozpoczęcia walki z pay2win i no pay no game [teoretycznie powinni zamknąć 70% wszystkich serwerów]. Takie zagranie ma na celu wymusić dostosowanie się do EULA - albo admin usunie elementy P2W, albo nikt nie połączy się z serwerem. Łamanie licencji na oprogramowanie powinno być tępione, wcześniej się za to nie brali, dobrze, że coś robią. Zapowiada się długa walka… z serwerami, graczami i Microsoftem [/Mojangiem]. Będę się temu jeszcze przyglądam, ciekaw jestem do czego to doprowadzi minecraft - może to będzie właśnie gwóźdź do trumny tych nie winnych klocków? :slight_smile:

1 polubienie

Gwóźdź to moze nie. Bo Hypixel, mineplex się utrzymują od ~2 lat to i nadal sie utrzymają. Ale nie wyobrażam sobie żeby serwery typu gc2.pl, mcsurvi.pl czy inne się utrzymały z samych kosmetycznych dodatków typu particlesy (a dopłacać setki jak nie tysiące złotych miesiecznie nie wchodzi w grę) i to w dodatku w Polsce, gdzie ludzie raczej nie zapłacą nie otrzymując niczego konkretnego w zamian.

Nie był bym soba gdybym się nie wtracił.

Nastały czasy w których bezlitośnie Mojang którego matka jest Microsoft od 15 września 2014 roku, zaczyna egzekwować licencję przez siebie wydana. Nie raz w internecie pojawiały się informację o tym żeby zaczać ja przestrzegać. 80% serwerów istniejacych i znaczacych w świecie Minecrafta totalnie olało tę licencję. W maju 2016 roku pojawiły się pierwsze doniesienia blokowania przez Mojang serwerów które nie przestrzegaja Licencji zwanej EULA. Na poczatku drogi banowania trzeba sobie odpowiedzieć pytanie jak działa ten proces. Na to żeby stwierdzić że licencja nie jest przestrzegana musi zapewne wpłynać wiele czynników. Pierwsze to jest skuteczne zgłoszenie takiego serwera, nie sadze aby siedzieli i chodzili po serwerach bo może akurat. Jeżeli już dojdzie do zgłoszenia serwera co akurat w Polsce wcale trudne nie jest zapewne zaczyna się cały proces weryfikacyjny przez firme Mojang majacy na celu udowodnienia czy licencja jest łamana. Owe sprawdzenie musi przede wszystkim jasno wskazać że sklep działajacy na stronie faktycznie odnosi się do zgłoszonego serwera. Licencja mówi jasno że serwery połaczone ze soba nie sa traktowane jako osobno, tylko jako jeden serwer z końcowa nazwa która odnosi się do nazwy serwera. Idac dalej konieczne jest sprawdzenie na serwerze czy przedmiot otrzymany po zakupieniu usługi stanowi element który może być uważany jako “pay to win”. Teraz najważniejsze elementy gry jak diamenty, zbroje, przedmioty dla jednych moga być tak uważane a dla drugich nie, ponieważ wszystko to idzie zdobyć samemu. Nie warto się spierać czy licencja jest słuszna, czy też nie bo zdania będa podzielone. Jedna z osób które wcześniej zabrały głos w dyskusji mówiła o Coinsach które maja być odnośnikiem “I” w licencji w dziale “Servers and Hosting”. Oczywiście jest to sposób tylko jak wcześniej napisałem znów może przez jednych być traktowany jako “pay to win” a dla drugich nie. Zawsze jest ryzyko że ta licencję się złamie. Dla mnie osobiście jako dla osoby która już trochę uczestniczy w tym Minobiznesie czystym oszustwem i naciaganiem sprzedawanie wejściówek na serwer. Nie chodzi mi o sam fakt płatnego wejścia na serwer, a raczej sprzedawanie kota w worku… Jeżeli ktoś czegoś nie widział, to jak można mu narzucać płacenie za to. Myślę że nikt nie chciałby kupić telewizora w sklepie który by był w kartonie, i można by było zobaczyć samo opakowanie, a po zakupieniu i odpakowaniu we własnym domu odkrywasz że jest tam plakat z eleganckim telewizorem w tle. Każdy kto działa w jakiejkolwiek branży w której obsługuję się płatności sms wie, że nie łatwo zrobić zwrot niezadowolonemu klientowi, a zapewne po kupieniu “kota” część była by nie zadowolona. I teraz niejeden zada pytanie jak to? dlaczego? Przecież mój serwer jest super. Właśnie! Jest super… dla Ciebie! O gustach się nie dyskutuję i każdy może mieć inny gust. Kolejna ciekawa sprawa to podejście firmy Mojang do sprawy. Zero jakichkolwiek informacji o przewidzianych banach, zero komunikatów na ich temat jest typowym olaniem “Przedstawiciela Handlowego” tej firmy bo moim zdaniem każdy kto ma w miarę prosperujacy serwer może się tak nazwać. Z pełna odpowiedzialnościa moich słów powiem że gdyby nie serwery to Minecraft by był nadal sto lat za murzynami a sprzedaż by była na poziomie płytki betonowej w chodniku jak wychodzicie ze swoich domów. To społeczności serwerowe zapewniły taka sprzedaż gry! Każdy chciał pograć ze znajomymi i każdy kto zakupił Minecrafta stwierdził że warto bo serwery. Sam/Samo odpowiedz sobie na pytanie czy warto? Może dlatego że nie musisz się męczyć z Launcherami które sa w większości uciażliwe w obsłudze czy też dla głupiej zmiany swojej postaci i pokazania kto ma lepszy, fajniejszy, oryginalniejszy? Albo po prostu bo warto wspierać coś co jest fajne w co gra tyle ludzi i często jest miejscem spotkań w naszych czasach i dobie internetu! Moim zdaniem warto. Zainwestowałem 20 Euro bo to wcale nie sa olbrzymie pieniadze a samo kupno wsparło firmę która tę grę wyprodukowała. Ale tak jak napisałem wcześniej gusta i guściki. Jeżeli ktoś woli grać na singlu to stwierdzi że jestem impotentem intelektualnym :slight_smile: Pay to win nigdy nie zginie, bo jak nie sprzeda Okna to sprzeda Szybę, Ramę i klamkę a żeby było tego mało uszczelki też trzeba będzie kupić. Na koniec powiem tylko tyle że mogli napisać licencje w języku również polskim bo w/g prawa to że coś jest w języku który nie jest naszym urzędowym nie zwalnia z przestrzegania. A Microsoft i tak zrobi co chce, zamknie to zamknie, choć może w końcu dojda do wniosków że sami sobie strzelaja w kolano. Jeżeli nie dojda pojawi się “Minecraft 2” który będzie hitem. A Microsoftowi będzie się śniło po nocach że wydali tyle kasy, a moga tylko patrzeć jak Notch bawi się za ich hajs :slight_smile: Tyle odemnie. Jeżeli ktoś stwierdza że chce się stosować do Euli niech to zrobi jeżeli ktoś nie chce to niech tego nie robi i to jest indywidualna sprawa każdego co ma coś wspólnego z serwerami minecrafta a nie jest tylko graczem. Prędzej czy później każdy odczuje decyzję Mojangu jedni na lepsze, drudzy na gorsze, a Mojang? Dziekuje i dobranoc

2 polubienia

W dużej części się zgadzam ale proponowałbym użyć nowych linii dla znacznie lepszej czytelności :slight_smile:

2 polubienia

Moim zdaniem (nie wiem czy Ty akurat masz ból o to wszystko), ale wiadomo, to jest ogromna firma itp., każdy projekt może rządzić się swoimi prawami, bo to jest czyjś projekt i nie tyle co trzeba to szanować, ale korzystać zgodnie z zasadami.

Większość gier przede wszystkim multiplayer ma w sobie coś w stylu p2w albo nawet zapłać i miej szybciej niż inni. Czy w League of Legends jest p2w? Po części - można mieć wszystkie postaci na raz, jeśli wyda się sporo pieniążków, ale można mieć je wszystkie za darmo po pół roku gry.

Nie ma raczej serwerów MC, które są rozwinięte na tyle, że całkowite spełnienie na serwerze ma się dopiero po pół roku gry. Nie ma co gdybać, bo na pewno w Microsoft siedzą większe głowy niż my, analitycy i inni specjaliści, którzy dobrze wiedzą, kto jest ich grupą odbiorców, jak działają serwery i kto je tworzy i kto korzysta, więc mówienie o strzelaniu sobie w kolano wg. mnie prawdą nie jest.

Pożyjemy, zobaczymy. Na tą porę z mojego i tak niewielkiego doświadczenia popieram jednak takie działania. Utarło się chyba sformułowanie, że jaki to Minecraft nie jest otwarty źródłowo, że ile to modyfikacji, że każdy robi co chce, że na dobrą sprawę ich firma zarobi mniej pieniędzy niż wszystkie serwery łącznie.

W grach typu TF2, CS Go też są serwery i też można coś na nich kupować, jednak cała rozgrywka skupia się na czym innym, a sam sklepy czy też płatne usługi nie są zbyt oblegane. W przeciwieństwie do sandboxowego Minecraft, gdzie ilość dostępnych narzędzi pozwalających na zarabianie na rozgrywce jest ogromna.

Problem chyba polega na tym, że gracze, jak i sami właściciele serwerów nie mogą pojąć, że korzystają z czyjegoś oprogramowania, na czyichś warunkach i mają się do nich dostosować. Zarabiając w konkretny sposób, jeśli łamie on licencje, czy też regulaminy danego twórcy, ja osobiście nie widzę nic złego w blokowaniu takich osób/serwerów/launcherów itp.

TeamSpeak również banował licencje serwerów Non profit, które jednak zarabiały lub ich struktura wykazywała jakiekolwiek ślady uzyskiwania dochodów za pomocą serwera.

Tak więc, jeśli chcesz zarabiać na serwerze (podobnie jak jest z TeamSpeak), powinna być dostępna jakaś konkretna licencja lub narzędzie pozwalające na takie działania. Gracze powinni mieć świadomość, że grają na serwerze, na którym to, czy zainwestujesz w swój ekwipunek będzie miało znaczenie w rozgrywce. Być może tak rozwiązanie też nie należałoby do najkorzystniejszych, ale mimo wszystko, zawsze stworzyłoby jakiś kompromis.

Jeśli stworzyłbym jakąś aplikację, gdzie głównym przeznaczeniem nie byłoby zarabianie, to tak, chciałbym to odkręcić i nie tyle ja miałbym trzepać tą forsę, a nie pozwoliłbym na aż takie trzepanie forsy innym. Mojang, czy tam Microsoft nie chce raczej mieszać w rozgrywce, bo jak sami wiemy ta gra pozwala tworzyć serwery od takich gdzie się robi domki z dirtu, ale też roleplay, pvp, escape etc. Myślę, że szukają kompromisu, a w egzekwowaniu prawa w taki sposób, jaki oni to robią nie ma nic złego, bo przecież w każdej chwili możemy zmienić grę na inną. Rozumiem, że niektórzy zarabiają tak, a nie inaczej na życie, zaczynając od hostów, kończąc na właścicielach. Jeśli społeczność graczy na tym ucierpi i przestanie korzystać z gry tak chętnie, jak kiedyś, to na pewno zmienią ją na inną grę i w ogólnym rozrachunku nie będzie to koniec świata, a jedynie zmiana.

To tylko moje subiektywne zdanie :exclamation: Pozdrawiam w ten słoneczny dzionek :sunny:

@Jebanany czytałeś ostatnia aktualizacje licencji Eula? Nie chodzi o to że mam ból… Bo moim głównym środkiem przeżycia nigdy nie był, nie jest i nie będzie Minecraft. Chodzi o to że działania podjęte przez Mojang vel Micro$oft eliminuja serwery w 90%. Dzisiaj dużo dyskutowaliśmy z @SystemZ i doszliśmy do wniosku że przesadzaja. Głupie działki, homy gdzie nie widze tutaj PayToWin dla nich sa i też łamia licencje EULA. Mojang otworzył własne serwery i widocznie chca aby gracze przenieśli się do nich i tyle w temacie. Pozdrawiam

P.S. Jeżeli ktoś u @SystemZ na serwerze hostingowym nie bedzie przestrzegał EULI to zostanie zablokowany adres hostmc.pl czyli przez jedna osobę poleci kilkaset innych serwerów! Dalej myślisz @Jebanany że to takie fair i w porzadku. To tak samo jak TeamSpeak zaczal by blokować serwery które maja Sklepy np na stronie bo przecież to ich oprogramowanie, rozumiem że z uśmiechem na twarzy byś zaprzestał sprzedawać usługi :slight_smile: Każdy ma swój interes w tym co robi :slight_smile: Pozdrawiam jeszcze raz